تاریخچه ی دیتاسنتر OVH

نوشته شده توسط: محمد


از سال ۱۹۹۹ در دورانی که بسیاری از مردم اینترنت را به عنوان یک عامل بالقوه نمیدیدند ،OVHبه آنچه که از اینترنت در امروز  و فردا میبینیم شکل داد.نوآوری  های دیتاسنتر   OVHدر مرکز داده ها و شبکه اینترنت می باشد و دیتاسنتر  ovh  اعلام کرده هرگز نوآوری در خدمات را متوقف نمی کند و ایجاد انقلاب در دنیای اینترنت یکی از اهدافی است که مدیران این دیتاسنتر دنبال میکنند.
در این مقاله به روند پیشرفت دیتاسنتر OVH  بین سالهای ۲۰۱۲ تا کنون می پردازیم:
ovh-timeline-2012
۲۰۱۲
در اواسط سال ۲۰۱۲  OVHشرکت های تابعه ی خود را در بیش از ۱۵کشور دنیا و  با بیش از ۶۰۰ کارمند افتتاح کرد.در ۲۰۱۲ دیتاسنتر OVH ،میزبانی بیش از ۱۵۰۰۰۰سرور در سراسر دنیا شد.در همین سال ،  OVH با یک پروژه ی بسیار بزرگ ،برای ساخت بزرگترین دیتاسنتر جهان ،به  آمریکا آمد.
این دیتاسنتر BHS  (Beauharnois)نامیده شد که توانایی نگهداری ۳۶۰۰۰۰سرور را دارد. OVHیک دیتاسنتر پیشرفته به نام  SBG1 در آلاسکا برای دسترسی سریع تر و تایم پینگ پایین  مشتریهای شرق اروپا ساخت. و سرویس های مبتنی بر کلود را روی این دیتاسنتر ارائه کرد.
در این سال دفتر اصلی مدیران دیتاسنتر OVH و توسعه دهندگان در Roubaix valles بود و از این دفتر مدیریت مرکزی دیتاسنتر را انجام می دادند.

۲۰۱۳-بزرگترین دیتاسنتر اروپا
2013-ovh-001
OVH  در این سال پیشرفت زیادی داشت  و  کارمندان این دیتاسنتر از مرز ۷۰۰ نفر  هم گذشت ،قابل به ذکر هست برای حمایت  و گسترش برنامه های دیتاسنتر و ارائه سرویس های هاست ، تا  سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۰۰ کارمند دیگر هم به تیم خود اضافه کرد.در همان سال با عبور از آستانه ی میزبانی  ۱۵۰۰۰۰ سرور بعنوان یک دیتاسنتر برجسته شناخته شد..در همان سال OVH   دیتاسنتر GRA را راه اندازی کرد و رکوردی جدید ثبت کرد. GRA  بزرگترین دیتاسنتر اروپا با رکورد گنجایش ۳۰۰۰۰۰تا ۵۰۰۰۰۰سرور بود.
در ماه اوت  این سال OVH   برای با حملات  DDOS،دیتاسنترهای خود را به  Anti DDOS های سخت افزاری مجهز کرد. در پایان این سال دولت فرانسه گواهی ISO /IEC 27001:2005 برای OVH صادر کرد.

۲۰۱۴
OVHو صحنه ی جهانی:
2013
OVH پانزده ساله شد و از لوگو و شعار جدید خود رو نمایی کرد.اکنون تیم OVh در کل دنیا حدود ۱۷ دیتاسنتر دارد و مدیریت ۱۸۰۰۰۰سرور را بر عهده دارد. دو زیر برند So you Start و RunAbove در این سال افتتاح شدند.
دیتاسنتر OVH که محبوبیت زیادی در جهان دارد برای کاربران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار است و برآورد می شود بیشتر از ۲۰۰۰ سرور از سایتهای ایرانی در این دیتاسنتر میزبانی می شود
میهن هاستینگ به عنوان یکی از نمایندگان پر فروش این دیتا سنتر در کشور ایران فعالیت دارد.
مشخصات سرورهای فرانسه به شرح زیر است:
سرور اختصاصی فرانسه

مطالب مرتبط

نظر شما