چطور برای وب سایت تان پسورد امن تولید کنید؟؟

نوشته شده توسط: محمد

آیا شما تا بحال حساب کاربری جدید ثبت نام کرده اید و متوجه زمانگیر بودن انتخاب رمز عبور مناسب بوده اید؟
به یاد داشتن یک رمز عبور کار دشواریست چه برسد زمانیکه بخواهید چندین رمز عبور را به خاطر بسپارید هم چنین که برای ایجاد رمز عبور بایستی ترکیبی از کارکترهای خاص و پیچیده با طول زیاد هم استفاده کرد!
پس چطور میتوان چنین رمزی را بخاطر سپرد؟؟
چرا این موضوع مهم است که من تنها کسی باشم که به حساب کاربری خودم دسترسی پیدا میکند؟؟
هکرها روزانه اطلاعات جدیدی را برای چگونگی شکستن گذرواژه ها بدست میآورند و با داشتن لیست پسوردهای نا ایمن سایت شما را در معرض خطر قرار میدهند.
پسوردها و حملات بروت فرس
اگرچه پنل مدیریت و حساب FTP شما فقط باید توسط شما و برخی از افرادی که شما به آنها اجازه دسترسی دادید قابل دسترس باشد،استفاده از رمز عبور اغلب تنها راهی است که از دسترسی افراد غیر مجاز جلوگیری میکند.
یکی از این حملات بروت فرس  زمانیست که شما چندین تلاش برای ورود به سیستم دریافت کرده اید
این به عنوان یک حمله نیروی محرکه شناخته میشود زیرا ربات ها به طور مداوم با حدس زدن رایج ترین کلمات عبور سعی در ورود به سیستم شما دارند اما هرچه رمز عبور سخت تر باشد امکان حدس پسورد و دسترسی به حساب شما سخت تر میشود
اگر یک مهاجم از طریق پنل مدیریت یا حساب FTP به سرور شما دسترسی پیدا کند ، سئو سایت شما به شدت مورد تهدید و خطر قرار میگیرد چرا که سایت شما از طریق نرم افزار های مخرب پر میشود و در هر لحظه(به علت ماهیت حملات خدکار) هرزنامه شما به همه بازدیدکنندگان شما ارسال میشود.
بنابراین ما برای مقابله با حملات رباتها(دربرابر حدس پسورد) نیاز به گذرواژه هایی قوی و امن داریم.
چه چیزی رمز عبور خوب را میسازد؟؟
اجازه دهید برخی از ملاحظات کلیدی برای ایجاد یک رمز قوی را مرور کنیم.
پیش بینی پذیری
پسوورد ۱۲۳! یا ۱۲۳۴۵۶ یا هر ترکیب واضحی از اعداد و حروف پیوسته پسوردهایی هستند که به راحتی حدس زده میشوند هم چنین تاریخ تولد یا نام خودتان نیز پسوردهایی هستند که به راحتی حدس زده میشوند چرا که این اطلاعات به راحتی در وب یافت میشوند.
طول
هرچه گذرواه شما طول بیشتری داشته باشد بهتر است.
هرچه تعداد کارکتر های رمز عبور شما بیشتر باشد احتمال حدس زدن رمز عبورتان کمتر است بنابراین تعداد کارکترهای بیشتر و رمز عبور قویتر!
پیچیدگی
اضافه کردن اعداد و کاراکترهای منحصر به فرد گذرواژه شما را از هم جدا میکند.هرکس میتواند نام سگ خود را به عنوان رمز عبور انتخاب کند اما این یک رمز امن نیست اما اگر این نام را با اعداد و کارکتر های خاص و حروف کوچک و بزرگ ترکیب کنیم، رمز ساده تبدیل به یک رمز پیچیده و امن میشود.
رمز ساده : هری
رمز پیچیده: &H4RrY)*7
منحصربه فرد
هرگز از یگ گذرواژه برای چندین حساب کاربری استفاده نکنید تا اگر یکی از حسابهای کاربری شما به خطر افتاد مشکلی برای سایر حسابهای کاربری شما ایجاد نشود.
چگونگی به خاطرسپاری رمز عبور
در اینجا برای به خاطرسپاری و مدیریت رمز های عبور حسابهای کاربری تان دو برنامه مدیریت رمز عبور معرفی به شما معرفی میکنیم:
Dashlane Password Manager به شما کاربران عزیز این اجازه را می دهد تا به صورت کامل کلمات عبور خود را پیگیری نمایید. از این پس با خیال خیلی راحت رمز های عبور خود از جمله رمز عبور کارت بانک ، حساب های کاربری ، پسورد های مربوط به وبسایت ها و … را در این برنامه ذخیره نمایید. برای تمام حساب های خود کلمات عبور قدرتمندی تعیین کنید و سپس در مواقع ضروری به لیست کلمات عبور مراجعه کرده و به کلمه مورد نظر دسترسی داشته باشید
ویژگی های اصلی:
دسترسی به کلمات عبور متعدد در برنامه
بهترین نرم افزار  برای رمز های عبور
رابط کاربری زیبا و شیک
امنیت بسیار بالای نرم افزار
لینک دانلود نرم افزار
LastPass Password Manager یک نرم افزار مدیریت پسورد برای کاربردهای اینترنتی است که با استفاده از آن دیگر لازم نیست نگران فراموش کردن رمزهای اکانت های مختلفی باشید که در سایت های گوناگون دارید. این نرم افزار از مرورگرهای محبوبی همچون Internet Explorer, Firefox, Google Chrome, Opera و Safari پشتیبانی می کند و امکانی را برای شما فراهم می کند تا در استفاده از هر پسوردی در اینترنت، تنها یک بار مجبور به وارد نمودن آن باشید! شما می توانید پسورد هایی با ضریب اطمینان بالا انتخاب کنید، LastPass آن ها را در سرور خود ذخیره می کند و در مراجعه های بعدی به سایت های مورد نظر، بخش های مربوط به نام کاربری و کلمه عبوررا به صورت خود کار برای شما پر می کند.
قابلیت های نرم افزار LastPass:

  • از بین بردن امکان فراموش کردن پسوردهای مختلف
  • پر کردن فرم ها و فیلد های مربوط به مشخصات به صورت خودکار
  • محافظت از پسوردها
  • محیطی ساده و کاربر پسند
  • دارای دیتابیس آنلاین وقابل در دسترس
  • دسترسی و مدیریت داده های خود از چندین کامپیوتر
  • پشتیبانی از مرورگر های  Internet Explorer ، Firefox ، Safari ، Google Chrome و Opera
  • و …

لینک دانلود نرم افزار
نتیجه گیری:
یک جزء مطمئن برای حفظ امنیت وب سایت، استفاده از کلمات عبور قوی است. اضافه کردن کاراکترها و اعداد بیشتر گذرواژه را طولانی تر می کند و اطمینان حاصل می شود که به راحتی حدس زده نمی شود.
هکرها ابزارهای متعددی دارند تا سایتهای ما را هک کنند، اجازه دهید زندگی خود را با ایجاد گذرواژههای قوی تقویت کنیم. شما همچنین می توانید فایروال Web Application Application خود را استفاده کنید که هر IP ناخواسته را از ورود به سایت شما جلوگیری کند و به طور کامل از حملات بروت فرس جلوگیری شود.

مطالب مرتبط

نظر شما