آشنایی با نرم افزار مانیتورینگ سولارویندز solarwinds

نوشته شده توسط: محمد

آشنایی با نرم افزار مانیتورینگ سولارویندز solarwinds ; در شرکت‌‌ها و سازمان های امروزی، مانیتورینگ شبکه اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر آن را به حساب نیاورید، به ساده‌ترین بیان، دیگر هیچ نوع مستندات یا محک عینی و قابل مشاهده برای نحوه‌ی رفتار شبکه در اختیار نخواهید داشت. عدم وجود مانیتورینگ، قضاوت در مورد اینکه آیا تغییرات ایجاد شده در شبکه تاثیر مثبتی روی عملکرد کلی شبکه دارد یا خیر را بسیار دشوار می‌سازد. در نتیجه، دلایل متعددی برای انجام مانیتورینگ شبکه وجود دارد و در این مقاله نرم افزار های مانیتورینگ SolarWinds را معرفی خواهیم کرد.

solarwinds application
solarwinds

اول اینکه، انجام برخی از روش‌های مانیتورینگ شبکه بازده کلی زیرساخت شبکه را بهبود می‌بخشد که به نوبه خود می‌تواند عملکرد شرکت را افزایش دهد. برای مثال، روش‌های اولیه ردیابی و اصلاح افت کیفی یا خطای سرویس‌های شبکه ممکن است از مسائل جدی جلوگیری ‌کند و منجر به کاهش بهره‌وری شرکت ‌‌شود.
دوم اینکه، مانیتورینگ شبکه امنیت داخل سازمان را تقویت می‌کند. ردیابی دستگاههای کلیدی شبکه‌ی یک شرکت در طول زمان می‌تواند عدم توقف ناگهانی سرویس‌های مستقل از شبکه را تضمین کند، یعنی اگر مشکلی به وجود آید، این مشکل می‌تواند نسبت به شبکه‌ای که فاقد سیستم مانیتورینگ است، سریعتر برطرف شود. سرانجام اینکه، مانیتورینگ منسجم و مداوم شبکه، امکان برنامه‌ریزی بهتر ارتقاء انجام گرفته و پیکربندی‌های بعدی را فراهم می‌سازد. برای مثال، نواحی کلیدی که باید بهبود یابند، می‌توانند تعیین شده و بخشی از مشکل آنها حل شود، یا کاملاً حذف شوند.

بنابراین مانیتورینگ شبکه یک وظیفه بسیار مهم و حیاتی است که باید توسط مدیران و سرپرستان شبکه‌های امروزی و سایر متخصصان بخش پشتیبانی شبکه انجام شود. یکی از اولین مواردی که قبل از مانیتورینگ باید انجام شود، تعیین دقیق مواردی است که باید در شبکه مانیتور شوند.

در ادامه ماژول های مورد نیاز به اختصار توضیح داده خواهد شد.

(Network Performance Monitor (NPM :

همگام بودن با تکنولوژی های روز دنیا تبدیل به یک چالش عمده در سازمان ها شده است. به ویژه با توسعه شبکه های کامپیوتری و ارتباطی، پیچیده تر شدن فرآیندهای سوئیچینگ و روتینگ موجود و استفاده از تجهیزات فیزیکی و مجازی پیشرفته این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. نرم افزار مدیریت عملکرد شبکه قدرتمند و در عین حال دارای کاربری آسان (Orion  Network Performance Monitor (NPM  با تأمین اطلاعات حیاتی مورد نیاز، به شما کمک می کند تا بتوانید شبکه در حال توسعه خود را به خوبی مانیتور و مدیریت کرده و به کاهش خطاهای موجود درون شبکه برسید.
امکان ردیابی مشکل به صورت نقطه به نقطه در نمودار و گراف مربوط به این ماژول می تواند باعث سرعت بخشیدن به روند عیب یابی در مسیر شبکه گردد.
این ماژول حتی امکان پشتیبانی از دستگاه های وایرلس را دارا بوده و می تواند به صورت کامل و مدیریت شده همراه با ارائه گزارش و گراف شبکه شما را مدیریت کند.

NETWORK PERFORMANCE MONITOR
NPM
NETWORK PERFORMANCE MONITOR
NPM
NETWORK PERFORMANCE MONITOR
NPM

Network Configuration Manager  :

این ماژول با تسهیل مدیریت در شبکه به ویژه در شبکه هایی که از تجهیزات با برندهای مختلف در ساختار آن استفاده شده است، ابزار جامع مانیتورینگ تحت وب را به همراه سادگی و سهولت دسترسی به اطلاعات پیکره بندی تجهیزات در شبکه را فراهم می آورد. همچنین با کنترل مستمر تنظیمات در تجهیزات موجود، هرگونه تغییر به وجود آمده در آنها را بطور آنی به اطلاع شما می رساند؛ تا نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدامات اولیه انجام شود.
با استفاده از این ماژول شما قادر خواهید بود تا اشکالات بوجود آمده در تجهیزات را بدون نیاز به برقراری ارتباط Telnet یا SSH ، برطرف نمایید. همچنین با تهیه و تحلیل گزارشات منظم از زیرساخت به شما این امکان را می دهد تا از عملکرد صحیح تجهیزات طبق استانداردهای سازمانی اطمینان حاصل نمایید و این ماژول هوشمند در صورت دریافت مشکل در تنظیمات انجام گرفته بر روی زیرساخت، تنظیمات استاندارد را جهت استفاده در تجهیزات برای شما پیشنهاد می دهد.

NETWORK CONFIGURATION MANAGER
Orion NCM
NETWORK CONFIGURATION MANAGER
Orion NCM
NETWORK CONFIGURATION MANAGER
Orion NCM

Engineer’s Toolset

مانیتور و عیب یابی در شبکه با استفاده از مجموعه ابزارها و زیرماژول هایی را که دارا می باشد، باعث می شود شبکه شما به صورت همیشگی آماده به کار بوده و از کمترین خطا برخوردار باشد.

ENGINEER'S TOOLSET
TOOLSET
ENGINEER'S TOOLSET
TOOLSET
ENGINEER'S TOOLSET
TOOLSET

Kiwi CatTools

زمانبندی تنظیم، آپدیت کردن و بک آپ گیری به صورت اتوماتیک از سخت افزارهای موجود در شبکه را می توان از قابلیت های کلیدی این ماژول دانست.
مدیریت متمرکز تنظیمات انجام شده بر روی روتر، سویچ، فایروال و … را می توان از طریق اتصال سیستم خود به این ماژول و مدیریت راه دور را داشت. تنظیم امکان استفاده از گزارش سخت افزارها مثل گزارش پورت مورد استفاده، مک آدرس سخت افزار، ARP سیستم و جزئیات مربوط به نسخه سخت افزار از سایر گزارش های این ماژول می باشد.
از قابلیت های کلیدی می توان به امکان دریافت اتوماتیک ایمیل در مورد تغییرات انجام گرفته بر روی هرگونه تنظیمات در شبکه نیز اشاره کرد.

KIWI CATTOOLS
CatTools
KIWI CATTOOLS
CatTools
KIWI CATTOOLS
CatTools

Kiwi Syslog Server

این ماژول با دریافت و مدیریت پیام های هشدار مربوط به Snmp از سخت افزار ها، سیستم عامل لینوکس و هاست های یونیکس گزارش ها و کار خود را انجام میدهد.
پیام های اخطار و هشدار مربوط به Syslog  و Snmp ها شامل متن پیام، نام دستگاه، آدرس IP ، تاریخ و زمان ایجاد پیام و… را به صورت زنده و مداوم دریافت می کند و میتوان از امکان مانیتور کردن و مدیریت پیام ها در صفحه وب مخصوص به ماژول استفاده کرد.
از امکان آرشیو اتوماتیک لاگ ها و پاک کردن برنامه ریزی شده آنها با توجه به اهمیت پیام ها می توان جهت مدیریت طولانی مدت اتفاقات نام برد. سیستم پاسخگویی اتوماتیک به دریافت پیام های لاگ مانند ارسال ایمیل، فوروارد کردن پیام برای ارسال به هاستی دیگر، اجرای دستور اسکریپت از قبل تنظیم شده، ذخیره به عنوان لاگ در دیتابیس تعریف شده و… کمک می کند.
ساخت گزارش به صورت html و یا متن ساده و ارسال آن از طریق ایمیل و یا ذخیره آن در یک آدرس و دیسک سخت افزاری از جمله مزایای انعطاف پذیر در این ماژول شمرده می شود.
امکان نمایش گزارش ها به صورت چارت و نمودار در کنسول مدیریت مانند سایر ماژول های محصولات Solarwinds نیز وجود دارد.

KIWI SYSLOG SERVER
KIWI SYSLOG SERVER
KIWI SYSLOG SERVER
KIWI SYSLOG SERVER
KIWI SYSLOG SERVER
KIWI SYSLOG SERVER

(Network Traffic Analysis (NetFlow

از جمله وظایف این ماژول امکان مانیتورینگ پهنای باند مصرفی توسط انواع نرم افزارها، پروتکل ها، و مجموعه IP آدرس های مربوط به  سخت افزارهایی مانند سیسکو، جونیپر و هوااوی که در شبکه موجود می باشند است.
آنالیز ترافیک مصرفی به صورتی می باشد، که بتوان از فیلترهایی مانند نمایش به صورت دقیقه ای، روزانه، ماهانه استفاده کرد.
با امکان درگ و دراپ کردن نمودارها میتوان امکان شتابدهی و کارایی مربوط به شبکه در خط زمانی ساخته شده به صورت گرافیگی و نموداری از دیتاهای شبکه را به دست آورد.
اندازه گیری مقدار اثر بخشی ترافیک قبل و بعد از راه اندازی سیاست در مورد هر سطح از نقشه مربوط به ترافیک دیتا، برای تعیین این که آیا سیاست Qos به درستی برنامه ریزی شده و یا کار میکند.
اگر از امکان بستر ابری استفاده می کنید و نرم افزاری بر روی بستر ابری تهیه کرده اید، می توانید با استفاده از Netflow اطمینان از درستی انجام کار آن پیدا کنید.
ساخت گزارش و نمودار، زمانبندی، طراحی و استفاده از آنالیز ترافیک و پهنای باند به راحتی و فقط با چند کلیک ساده امکان پذیر است.
جهت شناسایی بهتر برنامه های کاربردی و دسته بندی آنها از قابلیت NBAR2  استفاده می شود، که مصرف بیشترین پهنای باند در ترافیک شبکه ای را مشخص می کند. سیسکو NBAR2 امکان مشاهده ترافیک پورت های HTTP(پورت ۸۰) و HTTPS (پورت ۴۴۳) را بدون نیاز به پروب های اضافی و پورت های پنهان را به شما میدهد.
امکان مانیتور و مدیریت پهنای باند مصرفی نرم افزارها و کلاینت های مصرف کننده از ارتباطات رادیویی وجود داشته و با استفاده از ماژول UDT و ارتباط آن با این ماژول می توان سخت افزارهایی که باعث مصرف بیشتر پهنای باند و پایین آمدن سرعت پهنای باند شده اند، را شناسایی کرد.

NETWORK TRAFFIC ANALYSIS
NetFlow
NetFlow Traffic Analyzer
NetFlow
NetFlow Traffic Analyzer
NetFlow
NetFlow Traffic Analyzer
NetFlow

(Network Topology Mapper (NTM

اسکن اتوماتیک سخت افزارهای مربوط به شبکه با استفاده از توپولژی های معروفICMP SNMP,WMI,CDP,VMware,Hyper-V و غیره باعث می شود که نقشه ای از پراکندگی و نحوه ارتباط بین سخت افزارها در شبکه را ایجاد کند.
با یک بار اسکن کردن و شناخت سخت افزار در شبکه می توان تعداد زیاد و متنوعی نقشه از فرایندهای مربوط به شبکه را طراحی کرد، و از این نقشه ها جهت استفاده در  نرم افزارهای طراحی نقشه مانند Visio خروجی گرفت.
قابلیت اسکن اتوماتیک باعث می شود تا هر تغییری که در زیرساخت شبکه انجام میگیرد، مانند اضافه کردن سخت افزار جدید و یا تغییر در سخت افزارها به صورت اتوماتیک به نقشه های مربوط به شبکه اضافه گردد.
قابلیت شناسایی لایه ۲ و ۳ باعث می شود که سخت افزارها به صورت تفکیک پذیر در نقشه و با جزئیات کامل قرار بگیرند.
از نقشه ها با توجه به امکانات موجود، می توان از قابلیت گزارش گیری جزء به جزء سخت افزارها، دیتاهای ورودی و خروجی مربوط به پورت های سویچ، Vlan بندی ها و subnet های استفاده شده و ARP کش ها می توان گزارش گرفت.

NETWORK TOPOLOGY MAPPER
NTM
NETWORK TOPOLOGY MAPPER
NTM
NETWORK TOPOLOGY MAPPER
NTM

(IP Address Management (IPAM

با داشتن امکان گسترده ردیابی IP در این ماژول، می توان آدرس های IPV4&6 و Subnet مربوط به هرکدام را شناسایی و مدیریت کرد.
این ماژول به صورت کامل با سرویس های Dhcp ، Dns و فرایند ارائه Ip از طریق نرم افزارها و سخت افزارهای موجود در شبکه سازگار بوده و ارتباط خوبی را با این سرویس ها برقرار کرده و گزارش های کاملی از جزئیات مربوط به سخت افزارهایی که از IP استفاده می کنند ارائه می دهد.
با کمک استفاده از این ماژول می توان به راحتی Ip های استفاده شده، اخطارهای دریافت شده از یکی بودن آدرس IP ها در شبکه و تنظیم مجدد استفاده از آدرس جدید، ایرادات مربوط به Subnet و یا Scope را شناسایی کرد و از حوادثی که می تواند باعث بروز شود جلوگیری کرد.
ارائه گزارشهای کامل از Ip های اختصاص داده شده به تمامی دستگاه ها، آرشیو کردن سابقه ارائهIP ،  استفاده شدن Ip در شبکه، IP های غیر قابل استفاده و امکان برقراری ارتباط با API ها جهت ساخت، مدیریت، حذف کردن رکوردهای Ip به صورت اتوماتیک با برقراری ارتباط با نرم افزارهای third party در شبکه امکان پذیر است.

IP ADDRESS MANAGEMENT
Orion IPAM
IP ADDRESS MANAGEMENT
IPAM
IP ADDRESS MANAGEMENT
IPAM

(Server & Application Performance Monitoring (SAM

قابلیت نظارت یکپارچه بر روی سرور و نرم افزارهای عملیاتی در محیط های خصوصی، عمومی و ابر ترکیبی را دارد، که ارائه دید گسترده ای بر سرورها و برنامه های کاربردی با استفاده از عامل های نظارتی در سرتاسر مرکز داده را از راه دور و یا از سامانه های ابری مانند آمازون، مایکروسافت، گوگل و… را به ارمغان می آورد.
قالب های آماده جهت استفاده برای مانیتورینگ در اکتیو دایرکتوری، جاوا، xen desktop ، IBM webshare ، lync و هزاران نرم افزار دیگه جهت سهولت استفاده از مانیتورینگ را ارائه می کند.
تمرکز دقیق بر کارایی هسته نرم افزارهای زیرساختی مانند Exchange,iis, و sql server داشته تا بتوان جزئیات دقیقی را نسب به وضعیت موجود از این نرم افزارها به دست آورد و مشکلات به وجود آمده را به صورت هرچه سریعتر مرتفع کرد.
این ماژول با سایر ماژول های محصول Solarwinds در ارتباط می باشد، به صورتی که از ماژول هایی مانند شبکه، مجازی سازی، فضای ذخیره سازی و… جهت ارائه بهتر گزارش نسب به نرم افزارها که بر روی این بسترها قرار دارند کمک میگیرد.
به دلیل اینکه این ماژول به صورت زیرساختی با تمامی سخت افزارهاو لایه های مجازی سازی در ارتباط می باشد، می توان گزارش های مربوط به volume های فضای ذخیره سازی، مقدار مصرف دیسک های مربوط با فضای ذخیره سازی، سلامت ماشین های مجازی و… را در این ماژول نیز دید.
تنها با استفاده از امکان ساخت چارت در این ماژول میتوان پارامترهای مهمی مثل شبکه، مجازی سازی، فضای ذخیره سازی و غیره را در یک گراف و نمودار مانیتور کرد و شرایط هر کدام را به صورت تفکیکی زیر نظر گرفت.

SERVER & APPLICATION PERFORMANCE MONITORING
Server application monitor
SERVER & APPLICATION PERFORMANCE MONITORING
SAM
SERVER & APPLICATION PERFORMANCE MONITORING
SAM
SERVER & APPLICATION PERFORMANCE MONITORING
SAM

(Storage Manager (STM

این ماژول به شما کمک می کند، تا نگاه دقیقی به عملکرد و ظرفیت سیستم های ذخیره سازی فیزیکی و مجازی داشته باشید و اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب نمایید.
این ماژول با تمامی برندهای دستگاه های ذخیره سازی مانند EMC,NetApp,Dell و … سازگار بوده و اخطار و پیام های آنها را به صورت کامل پشتیبانی کرده و مانیتور می کند.
با استفاده از این ماژول می توان به صورت تمام وقت و زنده از کارایی مربوط به دستگاه های ذخیره سازی که به صورت San و Nas در شبکه موجود می باشند آگاه بوده، و به آسانی تمامی اتفاقات را مانیتور کرد و دید واضحی نسبت به هر لایه از Capacity ، array ،Pool ، Lun/Volume جهت بالا بردن پایدار پذیری داشت.
مقدار IOPS, throughput,latency همیشه از مهمترین موارد موجود در زیرساخت مربوط به فضاهای ذخیره سازی می باشد که با استفاده از این ماژول می توان از تمامی رویدادهایی که در این زمینه ها اتفاق می افتد در جریان بوده و مقدار مصرف آنهارا مانیتور کرد.
پیام های هشداری که این ماژول هنگام بروز خطا ارائه میدهد شامل نوع مشکل، سخت افزار به وجود آورنده این مشکل، Luns ، Storage pools / Raid Groups ، CIFS shares و… می باشد؛ که با وجود این نوع آگاه سازی می توان به سرعت و به راحتی مشکل به وجود آمده را حل گردانید.
مانند سایر ماژول های مربوط به این کمپانی، گراف های این ماژول را هم میتوانید شخصی سازی کرده و به صورتی که هرکدام از اطلاعات مربوط به فضای ذخیره سازی مورد استفاده شامل سریال سخت افزاری، موقعیت محلی سخت افزار و… را کامل کرده و هنگام بروز خطا از موقعیت مکانی و سایر اطلاعات موجود مربوط به فضای ذخیره سازی آگاه شد.

STORAGE MANAGER
STM
STORAGE MANAGER
STM
STORAGE MANAGER
STM

(User Device Tracker (UDT

رهگیری IP و Mac آدرس مربوط به سخت افزار پایانی مورد استفاده در شبکه های سیمی و یا بیسیم از قابلیت های این ماژول می باشد، به صورتی که نام سخت افزار، پورت مورد استفاده در سوئیچ، سوئیچ متصل شده، Vlan مورد استفاده و سایر اطلاعاتی که مورد نیاز است را در اختیار کاربران قرار می دهد.
با استفاده از این امکان می توان مقدار مصرفی Cpu،Ram، مقدار پکت های از دست رفته، مدت زمان ارائه درخواست و مقدار مصرف مربوط به هر پورت در سوئیچ های سخت افزاری را به دست آورد و از پهنای باند مصرفی آگاه بود.
میتوان برای سخت افزارهای موجود در شبکه مانند سیستم کاربران؛ پیغامی را تنظیم کرد، به این صورت که هنگام اتصال و یا روشن شدن این سخت افزار پیغام تنظیم شده به صورت هشدار در قسمت مدیریت برای مدیر شبکه ارسال گردد.
به صورت قابلیت از راه دور نیز می توان پورت های مربوط به سخت افزارهای شبکه را روشن، خاموش و یا مدیریت کرد.
این ماژول با محصولات مختلف سخت افزاری موجود و حتی Active Directory سازگار بوده و امکان این را دارد، تا اطلاعات مربوط به فرد استفاده کنده از پورت سوئیچ که در دامین لاگین کرده است را نیز گزارش دهد.
از قابلیت های جالب توجه دیگر نیز امکان برقراری ارتباط با ماژول NetFlow اشاره کرد، به صورتی که میتوان مقدار پهنای باند مصرفی و ترافیک مصرفی را آنالیز کرده و از گزارش های نموداری و جزئی این ماژول استفاده کرد.

USER DEVICE TRACKER
UTD
USER DEVICE TRACKER
UTD
USER DEVICE TRACKER
UTD
USER DEVICE TRACKER
UTD

(Virtualization Manager (VMAN

این ماژول جهت بررسی وقایع و حالت های مربوط به زیرساخت مجازی سازی ارائه شده است. به صورتی که به کمک این ماژول می توان از مقدار مصرف منابع مانند  CPU، Memory ، Network و فضای ذخیره سازی در زیرساخت مجازی سازی Vmware و یا Hyper-v می توان اشاره کرد.
قابلیت ارسال و دریافت زنده پیام ها و خطاهای مربوط به زیرساخت مجازی سازی کمک می کند که همیشه نسبت به مشکلات و اتفاقاتی که در بحث زیرساخت اتفاق می افتد آگاه بوده و با استفاده از امکان مانیتور کردن آنها در داشبورد مربوط به این ماژول می توان مشکل به وجود آمده در کارایی را به راحتی عیب یابی و رفع کرد.
با استفاده از این ماژول می توان بدون نیاز به برقرای ارتباط مستقیم با هایپروایزر هاست خود را روشن، خاموش، ریبوت کرده، مقدار Memory,CPU را تغییر داد، از ماشین ها Snapshot گرفته و آن ها را مدیریت کرد و از امکان Migration مابین Datastore ها و Storage ها نیز استفاده کرده که این دسته کارها قابلیت های کلیدی لحاظ می شوند.
امکان برنامه ریزی ماشین های در حال انتظار، حذف ماشین های خاموش شده، حذف فایل های VMDK مربوط به ماشین ها و یا حذف Snapshot ها و احیای منابع از قابلیت هایی است، که این ماژول به مدیریت بهتر جهت استفاده از زیرساخت مجازی سازی می افزاید.
بهینه سازی کارایی ماشین های مجازی از جمله نمایش مقدار مصرف و رفع حل مشکل منابع مصرفی در مورد CPU,VCPU,Memory از جمله قابلیت هایی می باشد که در لایه های مختلف مجازی سازی می توان به آن اشاره کرد.
مانیتور و مدیریت زیرساخت های ابری مانند AWS EC2 و یا EBS مانند، کنسول مدیریتی زیرساخت مجازی از امکانات قابل توجه این ماژول می باشد، تا شما بتوانید در مدیریت زیرساخت های مجازی و حتی به صورت زیرساخت ابری خارج از مجموعه نیز چندین قدم جلوتر از سایر افراد و حتی اتفاقات باشید.
این ماژول هم مانند سایر ماژول های مربوط به مجموعه بزرگ Solarwinds از قابلیت های رسم نمودار و گراف به صورت کامل و تفکیکی بهره می برد.

VIRTUALIZATION MANAGER
VMAN
VIRTUALIZATION MANAGER
VMAN
VIRTUALIZATION MANAGER
VMAN
VIRTUALIZATION MANAGER
VMAN

(VoIP & Network Quality Manager (VNQM

با استفاده از این ماژول که در چند سطح از محصولات را پشتیبانی می کند، میتوانید به صورت همزمان و به صورت زنده فرآیند های ارتباطی WAN و Voip خود را مانیتور کرده  و همچنین از گزارش های بی نظیری مبنی بر عملکرد کامل IP SLA سیسکو استفاده کنید.
ماژول VNQM قابلیت استثنایی مانیتور کردن تماس به صورت QoS را برای سوریس های cisco را دارا میباشد و همچنین میتوانید آنها را نیز مدیریت کنید.
با استفاده از این ماژول می توانید با قابلیت ردگیری و استفاده از امکان ظبط تماس (CDR) و مدیریت تماس  (CMR) به گزارش هایی مبنی بر نحوه تماس ورودی، خروجی، مدت زمان برقراری تماس و گزارش هایی مبنی بر مدیریت Extension ها در سیستم Voip دست پیدا کرد.
از جمله امکانات این ماژول پشتیبانی و مانیتور کردن نرم افزارهای قدیمی نیز می باشد که از طریق پروتکل SNMP و ICMP با آنها میتوان ارتباط برقرار کرد.
از قابلیت های مهم دیگر این ماژول، می توان به امکان مانیتور کردن Gateway ها و PRI Trunk ها نام برد؛ که با استفاده از این سیستم مانیتورینگ می توان به مدت زمان اوج مصرف در ورودی ها و تماس ها پرداخت.
مانیتورینگ قدرتمند Voip به شما این امکان را میدهد، که تصویری از نحوه چگونگی برقراری یک ارتباط را داشته باشید و مشکلات و اتفاقات را به راحتی مدیریت و حل و فصل نمایید.

VOIP & NETWORK QUALITY MANAGER
VNQM
VOIP & NETWORK QUALITY MANAGER
VNQM
VOIP & NETWORK QUALITY MANAGER
VNQM
VOIP & NETWORK QUALITY MANAGER
VNQM
VOIP & NETWORK QUALITY MANAGER
VNQM
VOIP & NETWORK QUALITY MANAGER
VNQM

(Website Uptime and Performance Monitoring (SEUM

برای فروشنده و یا مشتری همیشه این مسئله که صفحات وب او به شکل ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته آماده به کار و فعال باشند مهم است. زمانی که شما از این ماژول استفاده می کنید به شما این امکان را می دهد، که از مسائل مربوط به صفحات وب قبل از اینکه تبدیل به یک مشکل شوند آگاه شوید. این امکان برای صفحات وب مانند CRM، ERP و Help Desk بسیار مهم و حیاتی است.
شناسایی و تشخیص دلایل تأخیرهای به وجود آمده در مسائلی مانند Css، HTML، Java Script و پلاگین های ۳rd – party از امکانات اولیه این ماژول می باشد.
با استفاده از این ماژول نیز میتوان به مسائل زیرساختی که بر روی دسترسی به وب سایت ها تأثیر می گذارند تمرکز کرد.
تشخیص زمان خاموشی یک سایت و راه اندازی خودکار آن برای به حداقل رساندن میزان خرابی و آماده به کار نبودن وب سایت از امکان دیگر می باشد، که با دریافت پیام هایی مبنی بر مشکلات به وجود آمده بر روی وب سایت قبل از وقوع اتفاق کاربران به آگاهی می رسند.
با استفاده از این ماژول می توان به صورت اتوماتیک سلامت و کارایی مربوط به سرور IIS، وبسایت و سایر قسمت های مربوط به Application pool ها را مانیتور کرده .

WEBSITE UPTIME AND PERFORMANCE MONITORING
SEUM
WEBSITE UPTIME AND PERFORMANCE MONITORING
SEUM
WEBSITE UPTIME AND PERFORMANCE MONITORING
SEUM
WEBSITE UPTIME AND PERFORMANCE MONITORING
SEUM

(Log & Event Manager (LEM

دستیابی به انطباق مسائل پذیرفته شده با بررسی در چهارچوب قانون فناوری اطلاعات کار ساده ای نیست. با کمک این ماژول می توان گزارشات خارج از چهارچوبی مانند HIPAA, PCI DSS, SOX, ISO, NCUA, FISMA, FERPA, GLBA, NERC CIP, GPG13, DSA STIG را تهیه کرد.
تأخیر در توانایی تشخیص و پاسخ دادن درست به تهدیدهای امنیتی می تواند برای همه نوع کسب و کار دارای هزینه باشد. با استفاده از امکان پردازش در حافظه می توان رویدادها را به صورت متقابل به دست آورد و به تصحیح فوری آن ها پرداخت.
تأثیر ابتکارات امنیتی تا حد زیادی بستگی به توانایی شما در سرعت پاسخ به تهدیدات امنیتی دارد. با استفاده از این ماژول می توان به مقابله با مسائل در زمان اتفاق با پاسخ هایی مثل مسدود کردن IP، تغییر سطح دسترسی، غیر فعال کردن حساب های کاربری، مسدود کردن دستگاه های USB و حتی بستن نرم افزارها نام برد.
برای بررسی عمیق، دقیق و کسب اطلاعات امنیتی در مورد بررسی حوادث می توان از گزارش های مربوطه به این ماژول استفاده کرد که با بررسی کردن آن می توان از وقوع حوادث امنیتی در کسب و کار خود جلوگیری به عمل آورید.
تغییر در فایل ها، حذف آن و تغییرات در میزان سطح دسترسی می تواند از نشانه های اتفاقات بدی باشد که در آینده شما را دچار مشکل می کند و نظارت و هشدار در مورد فعالیت های رجیستری، فایل ها و پوشه ها برای تشخیص رفتار مشکوک و مخرب از وظایف این ماژول است که با استفاده از قابلیت USB Device Monitoring می توان گزارش هایی نسبت به فعالیت های انتقال فایل و… در هنگام فعالیت اجرای سیاست USB Analyzer داشت.

LOG & EVENT MANAGER
LEM
LOG & EVENT MANAGER
LEM
LOG & EVENT MANAGER
LEM
LOG & EVENT MANAGER
LEM
LOG & EVENT MANAGER
LEM

(Database Performance Analyzer (DPA

بررسی و تنظیم سطوح در SQL از جمله وظایف این ماژول می باشد که جهت استفاده کارشناسان و افراد تازه وارد انجام میشود و امکان مانیتورینگ دیتابیس های فعال به صورت کامل همراه با ارائه گراف و گزارشات در لحظه به صورت زنده و بدون بارگذاری انجام میگیرد.
با استفاده از این امکان می توان به مدت زمان انتظار، مدت زمان اجرای Querie، ارتباط User ها، فایل های مرتبط، Object ها، فضای ذخیره سازی شده و مدت زمان درخواست برای هر عمل را مانیتور کرده و در دست داشت و از تمامی فرایندهای ذکر شده آگاه بود.
این ماژول با انعطاف پذیری ای که دارد، میتواند از دیتابیس های Oracle، SQL Server، MYSQL، DB2 و ASE بر روی Premises و حتی دیتابیس هایی که به صورت مجازی و یا بر روی فضای ابری می باشند را پشتیبانی، شناسایی و مانیتور کند.
با نظر به پویایی، سبک و بهینه بودن هسته این ماژول، استفاده از این قابلیت ها بار اضافی بسیار کمی بر روی سرورهای مربوط به دیتابیس ها و حتی خود سرور مانیتورینگ دارد.
با همگام سازی و ارتباط این ماژول با ماژول Server & Application Monitor می توانید نرم افزارها و نقاطی که از دیتابیس های شناسایی شده استفاده می کنند را نیز آنالیز و میزان استفاده و کارایی دیتابیس منظور را با توجه به گراف های پویا و زنده بررسی کرد.

DATABASE PERFORMANCE ANALYZER
DPA
DATABASE PERFORMANCE ANALYZER
DPA

(Failover Engine (FoE

این ماژول جهت حفاظت و بررسی کلیه ماژول های مربوط به زیرساخت Solarwinds می باشد که با امکان برقراری ارتباط با سایر ماژول های این شرکت می توان آن ها را از لحاظ کارایی و زیرساخت فنی مورد بررسی قرار داد.

FAILOVER ENGINE
FOE
FAILOVER ENGINE
FOE
FAILOVER ENGINE
FOE

(Enterprise Operations Console (EOC

نظارت بر روی سلامت تمام شبکه های سازمانی و دریافت دیدگاه ها از واحدها نسبت به سرورهای مبتنی بر Solarwinds از راه دور از امکانات مربوط به این ماژول می باشد.
مقیاس نظارت بر عملیات در این ماژول بیش از یک میلیون بدون ایجاد تخریب در عملکرد شبکه می باشد.
امکان MSPS همپوشانی به وجود آمده در آدرس IP ها را به شما نشان می دهد و با استفاده از این امکان می توانید آدرس هایIP مورد نظر را مدیریت و یا حذف نمایید.
ساده سازی فرآیند عیب یابی در سرورهای مبتنی بر Solarwinds فقط با یک رابط وب انجام میگیرد، که این کار عملیات مدیریتی شما را تسریع می کند.
نصب و راه اندازی این ماژول به سرعت توسط نمونه های از پیش طراحی شده راه اندازی به سرعت انجام میگیرد و با استفاده از قابلیت اتصال به سایر ماژول ها نقشه شبکه خود را طراحی کرده و به صورت زنده ارتباط مابین دستگاه ها را بررسی کرد.

ENTERPRISE OPERATIONS CONSOLE
EOC

(NPM Universal Device Pollers (UNDP

از این ماژول می توانید جهت امکان سفارشی سازی در مورد مانیتورینگ آمار ارائه شده توسط سایر محصولات Solarwinds بر اساس پایگاه اطلاعات مدیریت MIB)) و شی شناسی(OID) بهره بگیرید و ترافیک اینترفیس های خود، دمای CPU، آدرس خطاهای به وجود آمده، وضعیت باطری UPS ها و… را به صورت جزئی مانیتور کرده و ارزیابی کنید.

NPM UNIVERSAL DEVICE POLLERS
UNDP
NPM UNIVERSAL DEVICE POLLERS
UNDP

مطالب مرتبط

نظر شما