فواید ssl

نوشته شده توسط: محمد

SSL، یک تکنولوژی استاندارد و به ثبت رسیده برای تأمین ارتباطی امن بین یک وب سرور و یک مرورگر اینترنت است. این ارتباط امن از تمامی اطلاعاتی که ما بین وب سرور و مرورگر اینترنت (کاربر) انتقال می یابد، محافظت می کند تا این داده ها به صورت محرمانه و دست نخورده باقی بماند. SSL یک استاندارد فنی است و توسط میلیونها وب سایت در سراسر جهان برای برقراری امنیت انتقال اطلاعات استفاده می شود.برای اینکه یک وب سایت بتواند ارتباطی امن داشته باشد نیاز به یک گواهینامه SSL دارد .

sslbadge

تامین امنیت

بطور کلی گواهینامه های دیجیتال SSL دو مورد بسیار مهم زیر را در جهت تأمین امنیت ارتباط در شبکه فراهم می سازند:اولین مورد رمز گذاری بسته های اطلاعاتی در هنگام تبادل آنهاست که این امکان را به سرویس دهنده و کاربر آن می دهد که ارتباط خود را در بستری امن و به دور از مداخله دیگران بصورت رمز شده و غیر قابل خوانش برای دیگران برقرار سازند و از صحت رد و بدل اطلاعات اطمینان حاصل کنند. بدون وجود این پروتکل، تمامی اطلاعات تبادل شده به سادگی توسط افراد ثالث در گره های (Node) بین راه قابل رویت، تغییر و سوء استفاده هستند.

تایید هویت

مورد دیگر تایید هویت وبسایت و یا سرویس نرم افزاری است که گواهینامه دیجیتال بروی آن نصب گردیده است. بدین معنی که مراجعه کننده به سایتی که دارای گواهینامه معتبر است می تواند از جعلی نبودن سایت و صحت هویت آن اطمینان حاصل کند و مطمئن باشد که سایت مذکور بر مبنای گواهینامه معتبرش واقعآً همان است که ادعا می نماید؛ نه یک سایت جعلی که شبیه به سایت اصلی ایجاد شده و با روشهای متعددی که برای انحراف مسیر و هک کردن وجود دارد کاربر را به سمت خود هدایت کرده است.
گواهی SSL به غیر از موارد امنیتی و تایید هویت یک سایت فواید دیگری نیز دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تاثیر گواهی SSL بر رتبه سایت و رنک گوگل

امنیت یکی از اولویت‌های مهم گوگل است و به‌زودی گواهی SSL یکی از عوامل اصلی بالا رفتن رنکینگ سایت‌ها در این موتور جستجو خواهد شد.
گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده‌است، با توجه به اهمیت امنیت برای گوگل، و رسیدن به این هدف که کاربران از طریق گوگل به وب‌سایت‌های امن هدایت گردند.این شرکت تصمیم گرفته‌است داشتن گواهی معتبر SSL (استفاده از پروتکل HTTPS) را یکی از عوامل بالا رفتن رنک وب سایت کند.
https://mihanhosting.ir/wp-content/uploads/2016/07/weblog-google-ssl.jpg
گوگل اعلام کرده، این طرح چند ماه به‌صورت آزمایشی اجرا و نتایج مثبتی به‌دنبال داشته‌است. این کمپانی در ادامه افزوده است، در ابتدای اجرای طرح، داشتن SSL تنها یک درصد در افزایش رنک موثر خواهد بود، اما به مرور زمان این درصد افزایش می‌یابد؛ چون یکی از اهداف گوگل، تشویق وب‌مسترها در ارائه خدمات امن می‌باشد.
HTTPS یکی از عوامل بالا بردن رنکینگ Google
به‌زودی جزئیات بیشتری درباره این طرح گوگل منتشر خواهد شد؛ همچنین برای کاهش خطا گوگل چند توصیه جهت فعال‌سازی گواهی SSL ارائه داده‌است:
با توجه به وب‌سایت خود مشخص کنید به چه نوعی از گواهی‌نامه نیازمندید: Single، Multi-domain یا گواهی wildcard
از گواهی‌نامه‌هایی با کلید ۲۰۴۸-bit استفاده نمایید.
گواهی‌نامه را از شرکت‌های معتبر تهیه نمایید چون وب سایت‌های زیادی گواهینامه SSL با Root نامعتبر صادر می‌کنند، متاسفانه این گواهی‌ها رتبه سایت را بالا نخواهد برد، حتی ممکن است باعث افت رتبه سایت گردد.
از آدرس‌های relative (مرتبط) استفاده کنید.  (مثال : example.com/script.js//  به جای استفاده از  http://example.com/script.js)
بررسی نمایید که آدرس مرورگر در زمان مشاهده سایت با آدرسی که در گواهی‌نامه SSL ثبت شده، یکسان باشد تا باعث بروز خطا نگردد.
آدرس HTTPS را برای روبات‌ها نبندید! در فایل robots.txt مسیرهای SSL را غیر فعال نکنید. همچنین مکان‌هایی که موتور جستجو نیاز به بررسی دارد را مجاز قرار داده و از تگ Noindex استفاده نکنید.
برای اطمینان از IP اختصاصی استفاده نمایید.
نسخه‌های قدیمی OpenSSL آسیب‌پذیری امنیتی دارد، از به‌روز بودن آن و کتاب‌خانه‌های TLS مطمعن شوید.

نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره

با فعال نمودن گواهی امنیت SSL از وزارت صنعت و معدن می توانید اینماد دوستاره اخذ نمایید که این سطح از نماد الکترونیک بالاترین سطح آن در حال حاضر می باشد.

  • جهت خرید ssl به لینک زیر مراجعه کنید:

  • خرید گواهی

  • پیش از خرید گواهی، باید در هاست خود یک CSR تولید نمایید، همچنین ممکن است برای نصب گواهی در هاستینگ، نیاز به دریافت IP اختصاصی داشته باشید (هاستهای لینوکس میهن هاستینگ برای نصب گواهی نیاز به IP اختصاصی ندارد.) که برای اطلاع از آن باید با پشتیبانی هاست خود در تماس باشید.

  • برای خرید هاست پرسرعت به لینک زیر مراجعه کنید:
  • خرید هاست پر سرعت

مطالب مرتبط

نظر شما