ssl و تاثیر آن روی سئو سایت

نوشته شده توسط: محمد

گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده‌است، با توجه به اهمیت امنیت برای گوگل، و رسیدن به این هدف که کاربران از طریق گوگل به وب‌سایت‌های امن هدایت گردند.این شرکت تصمیم گرفته‌است داشتن گواهی معتبر SSL (استفاده از پروتکل HTTPS) را یکی از عوامل بالا رفتن رنک وب سایت بشمار بیاورد و در رتبه بندی سایتها این مورد نیز تاثیر بسزایی دارد.
https://mihanhosting.ir/wp-content/uploads/2016/07/weblog-google-ssl.jpg
پس از انتشار الگوریتم کبوتر ،  گوگل بروزرسانی جدیدی را منتشر کرد که در آن اعلام شده : به سایتهایی که از پروتکل SSL استفاده می کنند امتیاز خاصی در رتبه بندی گوگل تعلق خواهد گرفت. انتشار این موضوع نیز بحث جدیدی نیست و در زمانی که گوگل الگوریتم گورخر را معرفی کرد به این موضوع اشاره کرده بود که یکی از پارامترهای امتیاز دهی به فروشگاه های اینترنتی استفاده از پروتکل SSL است.

نکته ای که گوگل در مورد رنکینگ SSL مطرح کرده است به این صورت است : با توجه به اینکه ما تمایل داریم ارتباطات اینترنتی از طریق پروتکل امن ایجاد شود به وب سایتهایی که از پروتکل اس اس ال استفاده می کنند امتیاز کوچکی در رتبه بندی خواهیم داد. همچنین گوگل اختراع جدیدی در زمینه افزایش سرعت انتقال اطلاعات از طریق پروتکل SSL ارائه داده است تا مشکل کندی وب سایتهایی که از SSL استفاده میکنند را برطرف سازد. گوگل همچنین اعلام کرده که تمام ارتباطات اینترنتی باید به سمتی پیش بروند که به صورت پیش فرض بر اساس پروتکل امن کار کنند.گوگل در ویدئویی که در یوتیوب با عنوان “همه جا https” منتشر کرده در مورد مزایای استفاده از این پروتکل توضیح می دهد. همچنین در وبلاگ رسمی مربوط به مدیران سایت ها در مورد اضافه شدن سیگنال https به ۲۰۰ سیگنال قبلی گوگل خبر می دهد.
گوگل تصمیم دارد به مرور اهمیت ssl را در رتبه دهی وب سایتها افزایش دهد تا وب سایتهای اینترنتی به سمت استفاده از پروتکل امن بروند. 

  • جهت خرید گواهی ssl به لینک زیر مراجعه کنید:

  • خرید گواهی ssl

    • پیش از خرید گواهی، باید در هاست خود یک CSR تولید نمایید، همچنین ممکن است برای نصب گواهی در هاستینگ، نیاز به دریافت IP اختصاصی داشته باشید (هاستهای لینوکس میهن هاستینگ برای نصب گواهی نیاز به IP اختصاصی ندارد.) که برای اطلاع از آن باید با پشتیبانی هاست خود در تماس باشید.

    • برای خرید هاست از میهن هاستینگ روی لینک زیر کلیک کنید
    • خرید هاست پرسرعت

مطالب مرتبط

نظر شما