روش های افزایش نصب در اپلیکیشن چیست؟

نوشته شده توسط: محمد

روش های افزایش نصب در اپلیکیشن چگونه است؟ اگر شما برنامه نویس یک اپلیکیشن باشید حتما بعد از تکمیل اپلیکیشن، مهم ترین هدف شما انتشار برنامه در گوگل پلی می باشد. انتشار برنامه در گوگل پلی باعث می شود تا اپلیکیشن شما به صورت جهانی شناخته شود. اگر برنامه ی جذاب و پرکاربردی داشته باشید و همچنین برنامه در گوگل پلی منتشر شده باشد، قطعا تعداد نصب اپلیکیشن شما بالا می رود. اما علاوه بر این مورد راه های دیگری هم وجود دارد که باعث افزایش نصب در اپلیکیشن می شود. در این مقاله قصد داریم روش های افزایش نصب در اپلیکیشن را به صورت ساده و زوان توضیح داده تا دولوپر ها و صاحبان اپلیکیشن ها بتوانند مناسب ترین روش را برای افزایش نصب برنامه ی خود انتخاب کنند. با میهن هاستینگ در ادامه همراه باشید.

انواع روش های افزایش نصب در اپلیکیشن

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی راهکار های زیادی برای افزایش نصب در اپلیکیشن وجود دارد. بعضی از این روش ها بسیار سریع جواب می دهد اما ممکن است با قوانین گوگل و گوگل پلی مطابقت نداشته باشد که در این صورت قطعا اپلیکیشن و حتی اکانت بسته و حذف می شود. بنابراین سعی کنید از راه های پیشنهادی مطمئن برای افزایش نصب در اپلیکیشن خود اقدام کنید. قبل از معرفی این روش ها، توجه کنید که برای اپلیکیشن های پولی جواب نمی دهد و یا حتی ممکن است بازدهی بسیار کمی داشته باشد. چون هر چقدر هم که برای بالا بردن نصب تبلیغ شود و اپلیکیشن پولی نشان داده شود، به محض اینکه کاربران ببینند برنامه پولی است ممکن است از نصب آن منصرف شوند.
طبق آماری که بدست آمده است، کاربران بیشتر اپلیکیشن های خود را از طریق معرفی دوستان و آشنایان پیدا می کنند. این کم هزینه ترین حالت ممکن برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن می باشد. مارکت ها و گوگل پلی استور و مرورگر دومین مکان مهم برای یافتن اپلیکیشن توسط کاربران می باشد. 
بهینه سازی اپلیکیشن یا ASO 
بهینه سازی برنامه در حقیقت به صورتی می باشد که اپلیکیشن شما به صورت اورگانیک در سرچ های اول گوگل پلی قرار می گیرد. به aso سئو اپلیکیشن هم می گویند. این روش بهترین راه برای جذب مشتری به صورت رایگان می باشد اما رسیدن به سرچ اول گوگل پلی کار چندان ساده ای نمی باشد. برای aso باید قواعد و اصول آن را یاد بگیرید. پس توصیه می شود تمرکز اصلی خود را برای افزایش نصب در اپلیکیشن روی بهینه سازی برنامه در پلی استور ها کنید. بهینه سازی اپلیکیشن مانند سئوی سایت، نیاز به زمان دارد. یعنی در این کار باید صبور باشید! کارهایی که باید در aso انجام دهید:
۱- مشتریان و رقبای خود را بشناسید
۲- انتخاب نام مناسب برای اپلیکیشن
۳- استفاده از حداکثر کلیدواژه های ممکن
۴- توضیح کامل اپلیکیشن و امکانات داخل آن (سعی کنید هر نکته ی جذاب و برتری ای که برنامه ی شما نسبت به بقیه رقبا دارد را ذکر کنید.)
۵- استفاده از ابزارهای کاربردی جهت بهینه سازی اپلیکیشن
۶- استفاده از روش تست A/B
مهم ترین عوامل تاثیرگذار در ASO که در دید گوگل بسیار ارزشمند است، تعداد بارگیری یا دانلود برنامه، رتبه بندی برنامه و نظرات کاربران می باشد. پس مخاطبان خود را تشویق کنید تا برای شما نظرهای مثبت بدهند. شما می توانید از طریق پیام های درون برنامه ای این کار را انجام بدهید. در ادامه به پیام هایی که برای شما گذاشته می شود اهمیت بدهید و پاسخ دهید. 
استفاده از ادوردز برای نصب تضمینی اپلیکیشن
یکی از مطمئن ترین راه ها برای افزایش نصب در اپلیکیشن، نصب تضمینی ادوردز می باشد. در نصب تضمینی شما با استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل، برنامه ی خود را در معرض دید کاربران می گذارید. این مسئله باعث افزایش در نصب می شود. به میزانی که نصب انجام شود گوگل از شما هزینه ای را دریافت می کند.

جهت مشاوره با کارشناس تبلیغات کلیکی گوگل تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که اگر بهترین ایده را هم از اپلیکیشن داشته باشید باز هم بدون تبلیغات هدفمند نمی توانید کاری را از پیش ببرید. روش نصب تضمینی ادوردز هدفمند ترین نوع تبلیغات برای افزایش نصب در اپلیکیشن می باشد. کاربرانی که از طریق ادوردز برنامه را نصب می کنند کاربران واقعی می باشند زیرا این ها بدون اجبار و از روزی اختیار اپلیکیشن شما را نصب کرده اند. 
ادوردز یکی از روش های افزایش نصب در اپلیکیشن
تبلیغات ادوردز برای نصب اپلیکیشن به این صورت می باشد که گوگل باتوجه به نوع کاربران و استفاده ی آن ها، تبلیغ برنامه ی شما را به آن ها نشان می دهد. اگر کاربران روی تبلیغ کلیک کنند و آن را نصب کنند، هزینه کم می شود. ضمنا می توان تبلیغ را کاملا بهینه کرد. مثلا محلی سازی. یعنی می توان کاری کرد که تبلیغ فقط در کشور ایران نشان داده شود. به صورت جزئی تر حتی در شهر و محل خاص.
–  تبلیغات در شبکه های اجتماعی مرتبط و مفید 
یکی دیگر از راه های افزایش نصب در اپلیکیشن، تبلیغات برنامه در شبکه های اجتماعی مختلف می باشد. توجه کنید که کدام شبکه اجتماعی را برای تبلیغ انتخاب می کنید. زیرا در بازدهی نصب شما تاثیر دارد. طبق تحقیقاتی که انجام داده شده، تلگرام بیشترین بازدهی مثبت نصب را داشته است. زیرا در ان می توانید فایل apk را به راحتی بگذارید تا دانلود شود. لینک دانلود هم یکی دیگر از روش های گذاشتن تبلیغ در تلگرام یا اینستاگرام می باشد.
تبلیغات در وب سایت های معتبر و مرتبط
شاید تا کنون دیده باشید که وقتی وارد یک سایتی می شوید، تبلیغات اپلیکیشن هم در گوشه کنار آن وجود داشته باشد. این روش مناسب برای بالا رفتن تعداد نصب به صورت واقعی می باشد. زیرا اگر سایتی را پیدا کنید که مرتبط با حوزه ی کاری شما باشد قطعا کاربرانی که وارد آن می شوند نیازمند اپلیکیشن شما هستند.
–  تبلیغات درون برنامه ای 
یکی از راه های پیشنهادی ما، تبلیغات درون برنامه ای می باشد. معمولا خود مارکت ها این تبلیغات را اجرا می کنند. استراتژی آن هم بر اساس تعداد کلیک ها می باشد. یعنی براساس تعداد کلیک، هزینه هم کم می شود. شما می توانید برنامه ی خود را در اپلیکیشن های کاربردی یا آن هایی که مرتبط با حوزه ی کاری شما است، تبلیغ کنید. تبلیغات درون برنامه ای به این صورت است که کاربران وسط کار با اپلیکیشن خود تبلیغ برنامه ی شما را می بینند و اگر برایشان جذاب باشد روی آن کلیک می کنند. در گذشته این روش بسیار اثر بخش بود اما اکنون با نادیده گرفتن تبلیغات درون برنامه ای توسط خود کاربران، کارایی این روش کم شده است. اگر برای این مدل تبلیغات، هدف و برنامه ی مناسبی در نظر بگیرید و از تبلیغ جذاب و تعداد بالای نمایش استفاده کنید، می توانید به نتیجه ی دلخواه در تعداد نصب اپلیکیشن برسید.

نصب از طریق پوش نوتیفیکیشن
می توان گفت که ارزان ترین روش برای افزایش نصب در اپلیکیشن، روش پوش نوتیفیکیشن می باشد. پوش نوتیفیکیشن در مارکت های کافه بازار و گوگل پلی برای افزایش تعداد نصب بسیار کمک می کند. این نوع تبلیغات بسیار جدید است و تاکنون جواب مثبتی در زمینه ی افزایش نصب در اپلیکیشن داده است. مهم ترین مزایای ارسال نوتیفیکیشن این است که ارزان می باشد. مثلا اگر شما مبلغ ۱ میلیون تومان را در آن سرمایه گذاری کنید، می توانید برنامه ی خود را برای ۱ میلیون کاربر ارسال کنید. در تبلیغات پوش نوتیفیکیشن معمولا کاربران واقعی هستند. اما اگر این نوتیفیکیشن را از جایی خریداری کنید که لینک گزارش از سرویس دهندگان معتبر مانند پوشه را نداشته باشد نمی توان به واقعی بودن کاربران اطمینان داشت. در مورد هزینه ارسال نوتیفیکیشن هم همانطور که گفته شد براساس تعداد ارسال است. توجه کنید که تعداد دریافت هم بین ۶۰ تا ۴۰ درصد است. این موضوع به آنلاین بودن کاربران در ۱۲ ساعت بستگی دارد. در مورد نرخ کلیک هم بین ۱ تا ۳ درصد هست که به جذابیت محتوای تبلیغ بستگی دارد. در تبلیغات پوش نوتیفیکیشن هیچ تضمینی برای تعداد نصب نیست اما در روش ادوردز که پیشتر توضیح دادیم، این موضوع تضمینی است. یعنی به ازای هر نصب هزینه از شما کم می شود. کسانی که تبلیغات پوش نوتیفیکیشن را انجام می دهند در حقیقت توسعه دهندگانی هستند که صاحب اپلیکیشن های فراوان با تعداد کاربران زیاد هستند. شما باید تبلیغات خود را به آن ها بسپارید. سرویس پوشه یا پوش نامه مطمئن ترین راه برای انجام این تبلیغات می باشد. در نوتیفیکیشن ۳ حالت تبلیغ داریم. بنری، متنی و دیالوگی. روش متنی دارای آیکون اپلیکیشن و تیتر، متن و توضیحاتی در مورد برنامه است که برای کاربران ارسال می شود. روش بنری هم مانند روش متنی است با این تفاوت که در آن تصویر هم وجود دارد و همین نکته باعث جذابیت بیشتر و در نتیجه بازدهی بالاتر می شود. روش آخر که دیالوگی می باشد، به صورت تصویر یا عکس بزرگ در تمام صفحه گوشی می باشد. بنابراین کیفیت دیداری این مدل بسیار بالا است. کاربران هم راغب تر به کلیک می شوند. اما این روش برای اپلیکیشن هایی که در یک شهر یا منطقه ی جغرافیایی خاصی کاربرد دارد، مناسب نیست. توجه داشته باشید که تبلیغات ویدئویی به دلیل تحریم در ایران امکان پذیر نمی باشد.
علاوه بر تمامی این موارد اپلیکیشن شما باید کاربردی و فوق العاده کاربرپسند باشد. در صورتی که برنامه جذاب نباشد هر چقدر هم که برای اپلیکیشن تبلیغ کنید، نتیجه ی مورد نظر را دریافت نمی کنید. پس به دنبال چیزی باشید که نیاز کاربران را رفع کند. 

مطالب مرتبط

نظر شما