مزایای هاست اشتراکی چیست؟

نوشته شده توسط: محمد

مزایای هاست اشتراکی چیست؟ بسیاری از صاحبان وب سایت ها به دنبال بهترین هاست برای ارئه ی خدمات به کاربران خود هستند. فراموش نکنید که هاست خوب می تواند رضایت کاربران شما را به سایت جذب کند. بنابراین باید ابتدا نیاز های سایت خود را بشناسید و سپس به دنبال خرید هاست مناسب باشید. در این مقاله قصد داریم شما را به طور مختصر با هاست اشتراکی آشنا کنیم که و بعد از آن مزایای هاست اشتراکی را به صورت مختصر و مفید توضیح می دهیم. با ما همراه باشید. به خاطر داشته باشید که هاست اشتراکی برای بیشتر وب سایت ها و کسب و کارها مناسب می باشد.

اگر قصد خرید هاست اشتراکی را دارید با پشتیبانی میهن هاستینگ ارتباط بگیرید.

هاست اشتراکی چیست ؟
معرفی مزایای هاست اشتراکیقبل از اینکه مزایای هاست اشتراکی را توضیح بدهیم به مفهوم هاست و هاست اشتراکی می پردازیم. هاست در معنای لغوی یعنی میزبان , به زبان ساده شما برای آن که بتوانید در فضای اینترنت حضور پیدا کنید و وب سایت خود را به نمایش بگذارید به یک فضا نیاز دارد، به این فضای میزبان هاست می گویند. فضای هاست اشتراکی روی یک سرور خاص نگه داری شده که اساس کار با آن به نوع سیستم عامل و زبان برنامه نویسی وب سایت شما بستگی دارد ومنابع سرور مختص به یک وب سایت نیست یا به بیان دیگرهاست اشتراکی دارای منابع اختصاصی نخواهد بود. برای فهم بهتر از هاست اشتراکی به مثال زیر توجه کنید:
تصور کنید ساکن یک آپارتمان هستید و در آنجا همسایه هایی هم دارید همگی از امکانات این آپارتمان مانند راه پله، پارکینگ و بسیار از امکانات آن به صورت مشترک و با توجه به نیاز خود استفاده نمایید.
میتوانید با توجه به نیاز وب سایت به مقدار معین از رم و پهنای باند و فضا , از شرکت های میزبانی وب , هاست اجاره نمایید. هاست اشترکی برای افرادی که کار خود را تازه شروع کرده اند بسیار مناسب است زیرا در ابتدا کار نیازی به منابع زیادی ندارند، مانند یک بچه ی خردسال که نسبت به آدم های بزرگسال زیاد غذا نمی خورد.

مزایای هاست اشتراکی چیست؟

۱) یکی از بارزترین مزایای هاست اشتراکی هزینه ی مناسب آن نسبت به سرور اختصاصی و سرور مجازی است و برای وب مستران مقرون به صرفه تر خواهد بود زیرا منابع موجود در سرور بین چندین کاربر تقسیم شده و میتوانند از آنها استفاده نماییند .
۲) همانطور که قبلا گفته شد هاست اشتراکی دارای فضا و پهنای باند متفاوتی است که بسته به نیاز وب سایت خود میتوانید آن را تهیه و استفاده نمایید .
۳) یکی دیگر از مزایای هاست اشتراکی امکان ارتقای آن بدون محدودیت زمانی است.
۴) روش کار با هاست اشتراکی بسیار آسان است.
۵) سازمان دهی هاست توسط کنترل پنل برای مدیریت سایت آسان است لذا به دانش فنی بالایی نیاز ندارید و به کمک کنترل پنل میتوانید تغییرات, اضافه کردن دامنه ها, ایجاد سایت مورد نیاز و بارگذاری های لازم را انجام داد . کنترل پنل هایی که که در این سرویس ها ارائه میشود سی پنل , solidcp یا پلسک است .
۶) از دیگر مزایای هاست اشتراکی میتوان به قابلیت قرارگیری چندین وب سایت در دایرکتوری کاربری اشاره نمود. وب مستران میتوانند با خریداری یک هاست اشتراکی چندین دامنه را به هاست خود وصل نمایند .
۷) یکی از بهترین مزایای هاست اشتراکی این است که شما نیازی نیست از هاست خود مراقبت و نگهداری نمایی, شرکت های ارائه دهنده هاست این وظیفه را به عهده دارند و خدماتی مانند تعمیر , به روز رسانی نرم افزار ها و مانیتورینگ سرور را ارائه میدهند .
۸) قابلیت پشتیبانی از وب سایت های پویا مانند facebook  وtwitter  را دارد .
۹) برای سایت هایی که بازدیدکنندگان آن خیلی زیاد نیست بسیار مناسب است .
۱۰) درهاست اشتراکی اگر سایتی  بازید کننده زیادی داشته باشد یا به عبارت دیگر دچار بحران بازدید زیاد شود از منابع سایت های دیگر که روی همان سرور که هاست وجود دارد استفاده میکند البته ممکن است این مورد ممکن است سرعت سایت های دیگر را کم کند.
۱۱) مثل بقیه سرویس ها امنیت هاست اشتراکی نیز حائز امنیت است از همین جهت شرکت های هاستینگ نسبت به بررسی امنیت اینن سرویس ها حساس هستند .آنها اقداماتی مانند بکاپ گیری از اطلاعات, محدودیت در امکان تغییرات در هاست و جلوگیری از استفاده و نصب برخی پروتکل ها از اقدامات امنیتی ای است که شرکت های هاستینگ انجام میدهند. مانند برخی سرویس های دیگر هاست اشتراکی نیز ایراداتی هم دارد که توضیح مختصر آن خالی از لطف نیست:
۱) امکان اصلاح سروری که روی آن قرار دارید, وجود ندارد .
۲) محدودیت در استفاده از منابع سرور: اگر سایت شما از منابع بیشتری استفاده کند در بارگذاری دیگر سایت های موجود در سرور تاثیر میگذارد و سرعت آن را کم می کند.
۳) در مقایسه با سرور اختصاصی پایداری پایینی دارد .

موارد منع استفاده از مزایای هاست اشتراکی چیست؟

اگر شما سایتی دارید که نرم افزار خاصی باید نصب کنید یا اگر بازدید کنندگان زیادی سایت شما را میبینند استفاده از این سرویس برای شما مناسب نیست. البته ناگفته نماند که هر سرویس هاست نیز دارای محدودیت هایی است پس لازم قبل از تهیه هاست اشتراکی با نتیجه به سایت خود از مشاوران مجرب کمک بگیرید.
عوامل مهم در انتخاب هاست اشراکی عبارت اند از:

  • موقعیت جغرافیایی که سرور در آن جا قرار دارد چون در هرجای دنیا کیفیت سرویس دهی با هم متفاوت است.
  • تعداد بازدید کنندگان سایت همانطور که قبلا گفته شد با توجه به محدودیت در استفاده از منابع اگر بازدید از سایت شما زیاد باشد در سرعت بارگذاری دیگر سایت های موجود تاثیر خواهد داشت.
  • سیستم عاملی در سرور قرار دارد , که دو نوع می باشد : ۱) لینوکس ۲) ویندوز

نکته ی مهم: هاست با سیستم عامل ویندوز به مراتب از هاست با سیستم عامل لینوکس ارزان تر است .

  • کنترل پنل : با توجه به نوع نرم افزار کنترل پنل میتوانید هاست خود را مدیریت و تنظیمات لازم را انجام دهید که این کنترل پنل ها شامل دایرکت ادمین , سی پنل و پلسک است.
  • نوع اسکریپت وب سایت

نتیجه نهایی: با توجه به معایب و مزایای هاست اشتراکی و عواملی که در بالا ذکر شد در انتخاب نوع سرویس میزبان دقت بسیار زیادی نمایید.

در صورت داشتن سوال و نیاز به مشاوره به صورت رایگان با پشتیبانی آنلاین میهن هاستینگ ارتباط بگیرید. 

مطالب مرتبط

نظر شما