معرفی ۵ پلاگین برای انتقال سایت های وردپرسی

نوشته شده توسط: محمد

معرفی ۵ پلاگین برای انتقال سایت های وردپرسی 

اگر شما مالک یک سایت وردپرسی هستید و قبلا سایت شما بر روی یک شرکت هاستینگ بوده و شما آن را به شرکت دیگری منتقل کرده اید حتما با دردسرهای زیاد این کار آشنایی دارید و اگر الان نیز مجددا قصد تعویض شرکت هاستنیگ خود را دارید به دلیل مشکلات عمده ای که قبلا آن را تجربه کرده اید از خیر این کار گذشته اید و به قول معروف عطایش را به لقایش بخشیده اید. ما در این مقاله ۵ تا از بهترین های پلاگین برای انتقال سایت های وردپرسی را نام می بریم و توضیح مختصری در مورد ویژگی های آن قید می کنیم.

البته اگر شما هاست وردپرس میهن هاستینگ را به عنوان هاست جدید خود انتخاب کرده باشید لازم نیست نگران هیچ چیز باشید کافی است تیکت زده و مشخصات سرویس فعلی خود را به ما بدهید و بقیه کار را به کارشناسان مجرب میهن هاستینگ بسپارید ما در زمان بسیار کوتاهی وب سایت شما را به طور کامل به سرورهای خودمان منتقل خواهیم کرد.

چرا نیاز به پلاگین برای انتقال سایت های وردپرسی داریم؟

مهاجرت دستی قطعا گزینه ای است که پیش روی شما می باشد ولی ما هرگز آن را توصیه نمی کنیم به خصوص اگر سایت شما سایت بزرگی باشد در آن صورت هم پیچیدگی کار شما زیاد می شود و هم مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید . همچنین در این میان ممکن است مواردی پیش آید که شما اشتباه نمایید و انتقال سایت شما کامل انجام نشود و همین مورد کافی است تا وب سایت شما باز نشود و یا به صورت کامل نتواند مانند قبل از انتقال فعالیت نماید. به همین دلیل بهترین راه انتخاب پلاگین برای انتقال سایت های وردپرسی می باشد. اینجاست که ضرورت استفاده از این پلاگین های انتقال کاملا حس می شود و شما می توانید تمام کار را به اینها بسپارید و خود را از تمام پیچیدگی ها و دقت های لازم در این کار راحت نمایید و خیالتان راحت باشد که این پلاگین ها به طور کامل و بدون هیچ اختلال و اشتباهی کار انتقال را انجام می دهند. در ادامه مقاله به معرفی ۵ پلاگین برای انتقال سایت های وردپرسی می پردازیم.

۱-پلاگین Migrate Guru یکی از انواع پلاگین برای انتقال سایت های وردپرسی

اگر سایت شما وردپرسی است و قصد دارید هاست خود را تغییر دهید و می خواهید این کار را به راحتی و با سرعت هر چه تمام تر انجام دهید ما به شما پلاگین Migrate GURU را پیشنهاد می کنیم.
این افزونه توسط شرکت BlogVault طراحی شده است و می توان به قاطعیت گفت خطرات انتقال را به صفر کاهش می دهد. این شرکت به وسیله سرورهای خاص خود و با استفاده از فرآینده های هوشمند و پیچیده خود انتقال را انجام می دهد ، URL ها را بازنویسی می کند و حتی داده های سریالی را نیز برای شما مدیریت می کند. همچنین اگر می خواهید یک وب سایت وردپرسی را کلون کنید باز هم این افزونه بهترین گزینه خواهد بود.
چطور با این افزونه کار کنیم؟
ابتدا از طریق پیشخوان وردپرس اقدام به نصب پلاگین نمایید . پس از نصب ایمیل خود را وارد نمایید و با قوانین ارائه شده موافقت نمایید (البته اگر موافق هستید)
یکی از انواع پلاگین برای انتقال سایت های وردپرسی پس از آن اگر کنترل پنل شما از کنترل پنل های رایج مانند Cpanel می باشد گزینه سی پنل در غیر اینصورت گزینه FTP را انتخاب نمایید در صفحه باز شده مشخصات هاست خود را وارد نمایید و بر روی دکمه Migrate کلیک کنید تا فرآیند انتقال انجام گردد.
معرفی پلاگین برای انتقال سایت های وردپرسی
migrate-guru-transfer+wpپس از اتمام انتقال با پیغام زیر مواجه می شوید که به معنای موفقیت آمیز بودن انتقال می باشد.
پلاگین برای انتقال سایت های وردپرسی migrate۲-WPvivid Backup
wpvivid-plugin-transfer+wordpressاین افزونه با تعداد بیش از ۱۰,۰۰۰ دانلود یکی از افزونه های محبوب وردپرس می باشد که یکی از بهترین های پلاگین برای انتقال سایت های وردپرسی محسوب می شود.
در مورد انتقال سایت می باشد که می تواند وظیفه انتقال سایت شما را به خوبی انجام دهد. علاوه بر این شما به وسیله این افزونه می توانید سایت خود را از یک شاخه به شاخه دیگر، به یک ساب دامنه و یا حتی از یک دامنه به دامنه دیگر منتقل نمایید و هیچ نگرانی از این بابت نخواهید داشت. همچنین یکی از ویژگی های این افزونه این است که شما می توانید انتخاب کنید که دقیقا کدام اجزای سایت خود را می خواهید منتقل نمایید، تمام سایت، فقط فایلها یا فقط پایگاه داده.
همچنین علاوه بر انتقال شما می توانید به صورت خودکار برنامه ریزی نمایید تا این افزونه از سایت شما بک آپ تهیه کرده و آن را بر روی سرویس های ذخیره سازی ابری مانند Amazon , Google drive , Dropbox آپلود نمایید.

۳-All-in-One Migration

پلاگین برای انتقال سایت های وردپرسی all-in-one-wp-migrationشاید ساده تر از این افزونه نتوان افزونه ای جهت انتقال وب سایت پیدا کرد . بدون نیاز به هیچ دانش فنی شما می توانید وب سایت وردپرس خود (از جمله بانک اطلاعاتی ، پرونده های چند رسانه ای ، افزونه ها و …) را  به مکان دیگری منتقل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) سایت شما به مکان جدید آن است.
این افزونه از php 5.2 به بالا پشتیبانی می کند و برخلاف بسیاری از افزونه های مهاجرت دیگر، این افزونه به طور صد در صد با تلفن های همراه سازگاری دارد.

۴-Duplicator

پلاگین برای انتقال سایت های وردپرسی duplicatorشاید در میان افزونه های مربوط به انتقال این افزونه نام آشناتر از بقیه باشد که بر خلاف افزونه های فوق در قالب دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه می شود . اگر شما بخواهید به صورت دوره ای از سایت خود بک آپ تهیه نمایید و یا بک آپ های خود را بر روی سرورهای ابری مانند Dropbox و … ارسال نمایید باید از نسخه پرمیوم استفاده نمایید.

۵-WP Staging

پلاگین برای انتقال سایت های وردپرسی wp-stagingهمانند داپلیکیتور این افزونه نیز در دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه می شود که نسخه رایگان دارای محدودیت هایی می باشد . این افزونه از تمام سایت شما شامل فایل های چند رسانه ای و دیتابیس یک کپی کامل تهیه کرده و در قالب یک فایل zip به عنوان یک زیر شاخه در پوشه اصلی سایت قرار می دهد. اگر می خواهید ویژگی هایی از قبیل Drag & Drop یا امکان انتخاب یک بانک اطلاعاتی جداگانه و انتخاب دایرکتوری سفارشی برای کلون کردن سایت استفاده نمایید لازم است نسخه حرفه ای WP Staging را خریداری کنید.

برای ارتباط با پشتیبانی با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

نظر شما