۱۰ نکته ضروری برای انتخاب یک هاست مناسب چیست؟

نوشته شده توسط: محمد

برای انتخاب یک هاست مناسب چه مواردی را باید رعایت کنیم؟ یکی از مهم ترین و در واقع اولین موردی که باعث بهتر شدن سایت شما و رضایت کاربران می شود، انتخاب هاست مناسب می باشد.
10 نکته ضروری در انتخاب هاست مناسب
هاست مناسب چه نوع هاستی است؟ در هنگام خرید هاست باید به چه مواردی باید توجه کنیم؟ نکات ضروری انتخاب هاست مناسب چیست؟ این ها سوالاتی است که افراد برای شروع کسب و کار و راه اندازی سایت و تهیه هاست به ذهنشان می رسد و دانستن آن به آنها کمک می کند که بهترین هاست، متناسب با نیاز سایت و کار خود را انتخاب نمایند. برای انتخاب هاست مناسب لازم است شما را به طور مختصر با معنای هاست و تفاوت هایی که بین هاست ویندوز و هاست لینوکس وجود دارد آشنا کنیم و قصد داریم ۱۰ نکته ضروری برای انتخاب هاست مناسب را به اطلاع شما برسانیم. با میهن هاستینگ همراه باشید.
هاست (میزبان وب)چیست؟
برای آن که وب مستران بتوانند سایت خود را در اینترنت قرار دهند و کاربرانشان با وارد نمودن نام دامنه در مرورگر سایت را مشاهده نمایند، به یک فضا در سرور نیاز دارند، به این این فضا که میزبانی سایت را به عهده دارد هاست می گویند. خوب است بدانید یکی از بهترین هاست ها، خرید هاست وردپرس می باشد که متقاضی بسیار زیادی دارد.
همانطور که قبلا هم گفته شد هاست با توجه به سیستم عامل سرور دو دسته است:
هاست ویندوز: سیستم عامل این هاست همانطور که از اسمش معلوم است، ویندوز است و توانایی پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی Asp.net  وAsp  را دارد.
هاست لینوکس: سیستم عامل آن لینوکس است و از زبان هایی مانند PHP  و prel وپایتون به خوبی پشتیبانی می کند.
تفاوت های هاست لینوکس و هاست ویندوز
همانطور که گفته شد اساسی ترین تفاوت این دو هاست در سیستم عامل آنهاست.

  • دیتابیس

در هاست لینوکس دیتابیس MSSQL  ارائه نمی شود و این دیتابیس فقط در هاست ویندوز ارائه می شود. بانک های اطلاعاتی ارائه شده در لینوکس MySQL  وSQL Server  است.

  • وب سرور

وب سرور موجود در هاست لینوکس از زبان های پرکاربرد مانندPHP  وpython  وperl  پشتیبانی می کند ولی در هاست ویندوز از زبان هایAsp.net  وAsp  پشتیبانی می شود.

  • هزینه

هزینه هاست ویندوز از هاست لینوکس گران تر است آن هم به دلیل وجود لایسنس در ویندوز و متن باز بودن لینوکس است‌.

  • کنترل پنل

کنترل پنل استفاده شده برای مدیریت هاست ویندوز، پلسک می باشد و کنترل پنل هاست لینوکس، سی پنل و دایرکت ادمین است. در ادامه ۱۰ نکته ضروری برای انتخاب هاست مناسب را بررسی می کنیم تا شما را برای خریداری هاست مناسب راهنمایی کنیم

۱۰ نکته ضروری برای انتخاب هاست مناسب: 

  • آپتایم و دسترس بودن هاست:

یکی ازمهم ترین نکات ضروری برای انتخاب هاست این است که ۲۴ ساعته آنلاین و در دسترس باشد و قطع نشود یا به عبارت دیگر آپتایم آن بالا و پایدار باشد و در یک بازه زمانی مشخص در دسترس بماند. هاستی مناسب است که بالای ۹۹٪ آپتایم داشته باشد و پایدار باشد.

  • امکان پشتیبانی در addon domain را داشته باشد. هاستی خوب است که توانایی راه اندازی چندین وب سایت با محتویات و دامنه های متفاوت را داشته باشد و نیاز به خریداری هاست جدیدی برای راه اندازی سایت نباشد.
  • کنترل پنل مدیریت هاست

شما برای آن که هاست را مدیریت نمایید و تنظیمات لازم شامل نصب نرم افزار و به روز رسانی ها را انجام دهید , به کنترل پنل هاست مراجعه نمایید. اگر شما فردی تازه کار هستید پیشنهاد می شود از کنترل پنلی استفاده نمایید که ظاهر گرافیکی ساده ومناسبی داشته باشد تا در آن سردرگم نشوید.

  • پهنای باند مناسب

اگر شما صاحب سایتی هستید که بازدیدکننده زیادی دارد و فایل های بزرگ و محتوای سنگینی دارد, توصیه می شود از هاست هایی که توسط هاستینگ محدودیت پهنای باند دارند استفاده ننمایید ولی اگر سایت شما بازدیدکننده خیلی زیادی ندارد هیچ ایرادی ندارد. حتما قبل از تهیه هاست میزان پهنای باند لازم را تعیین کنید.

  • فضا

قبل از تهیه یک هاست ارزیابی میزان اطلاعات، برنامه ها و حجم فایل ها که در سایتتان می خواهید قرار دهید را فراموش نکنید و با توجه به آن میزان فضای هاست خود را تعیین کنید.

  • پشتیبانی همه روزه و ۲۴ ساعته

ممکن است در هنگام کار با هاست دچار مشکلی شود  ورفع مشکل از دست شما برنیاید درنتیجه به پشتیبانی ۲۴ ساعته و همه روزه نیاز دارید تا شما را در این عمر کمک کند.
نحوه انتخاب هاست مناسب

  • تعیین نوع هاست

دیگر نکته ضروری برای برای انتخاب هاست این است که با توجه به نوع زبان برنامه نویسی سایت و سیستم مدیریت محتوا نوع سیستم عامل هاست را تعیین کنید.

  • بکاپ و قابلیت پشتیبانی

اگر سایت شما واطلاعات و داده ها دچار مشکل شود برای حفاظت از داده های وب سایت باید هاست نسخه های بکاپ دوره ای داشته باشد. پس یکی دیگر از نکات ضروری برای انتخاب هاست این است که هاست امکان بکاپ گیری و پشتیبانی به صورت دوره ای را داشته باشد.

  • امنیت

برای حفظ داده ها و حفاظت از نفوذ و استفاده از فایروال های قوی هاستی را انتخاب نمایید که شرکت ارائه دهنده ی قابلیت پشتیبانی را داشته باشد.

  • هزینه

در انتخاب هاست هزینه ی آن حائز اهمیت است باید توجه کرد هزینه ی هاست انتخابی متناسب با امکانات ارائه شده در هاست باشد.
نتیجه گیری نهایی
برای تهیه و خریداری هاست ابتدا نیاز های وب سایت خود را بسنجید و با توجه به ۱۰ نکته ضروری برای انتخاب هاست که در این مقاله به آن اشاره شد، هاست خود را از شرکت هاستینگ مطمئن انتخاب و تهیه نمایید.

مطالب مرتبط

نظر شما