آشنایی با ابزارهای سئو

نوشته شده توسط: محمد

seo

معرفی و آشنایی با ابزارهای سئو

با عرض سلام خدمت همه شما عزیزان . در این مقاله قصد داریم شما را با چندین ابزار مهم و کاربردی جهت SEO شما آشنا سازیم . برای بسیاری از کاربران تازه کار و یا حتی کاربران ماهر هنوز هم SEO واژه ای غریب و مفهومی نا آشناست. اگر بخواهم SEO را در یک جمله برای شما توضیح دهم می توانیم بگوییم سئو مجموعه کارهایی است که شما بر روی سایت خود (خصوصا محتوا) انجام می دهید تا موتورهای جست و جو (به طور خاص گوگل) سایت شما را در نتایج جست و جوهای کاربران جز سایت های اول قرار دهند . همین تعریف نشان می دهد که رقابت در موضوع SEO بسیار زیاد است و ریزه کاری های بسیاری دارد تا جایگاه و رتبه شما در این جست و جو ها بالاتر رود. فراموش نکنید که محتوا پادشاه سئو می باشد و اگر سایت شما محتوای یونیک و غنی داشته باشد قطعا شما در صفحه ی اول گوگل ظاهر خواهید شد. 
در ادامه چند ابزار خوب جهت SEO معرفی می کنیم که کار را برای شما ساده می کند. یعنی به کمک این ابزار می توانید به راحتی سایت خود را براساس پارامترهای مهم گوگل بررسی و تحلیل نمایید.

۱-Google Analytics

seo-google analyticsبدون شک بهترین ابزار جهت کمک به سئوابزارهای سئو که می توانید به کمک آن بفهمید چند نفر از سایت شما بازدید کرده اند و آنها از چه طریق با وب سایت شما آشنا شده اند (موبایل ، دسکتاپ … ) این قسمت دوم برای سئو بسیار مهم است همچنین شما می توانید بفهمید رتبه شما درباره کلمات کلیدی در چه جایگاهی می باشد (از مسیر Acquisitions>Search Console>Queries). علاوه بر این موارد، جزئیات بسیار دقیق تری را در اختیار شما قرار می دهد اما باید به آن کاملا مسلط باشید. توجه کنید که این تحلیل ها می تواند به شما کمک کند تا ضعف محتوا و علت عدم فروش مناسب خود را بیابید. 

۲-SEO Web Page Analyzer

seo-web page analyzerاین سایت یکی از سریع ترین و آسان ترین ابزارهای سئو سایت می باشد . فقط کافی است یک URL یا همان آدرس اینترنتی را به SEO Web Page Analyzer بدهید آنگاه سیستم پس از تجزیه و تحلیل سایت شما امتیازی از ۰ تا ۱۰۰ ارائه می کند و توضیحات لازم را در خصوص عناوین ، متاها ، کلمات کلیدی و لینک ها و روش اصلاح آنها به شما ارائه می دهد بدیهی است هر چه این امتیاز بالاتر باشد سایت شما از نظر سئو بهتر می باشد.

۳-Yoast

yoast-seoبرای سایت های وردپرسی پلاگین yoast شاید معروف ترین ابزار در زمینه سئو باشد . هر برگه یا پستی که بخواهید در سایت خود منتشر کنید قبل از انتشار می توانید با استفاده از این ابزار این صفحه را به طور کامل از نظر سئو بررسی نمایید . این افزونه نوشته های شما را بررسی کرده و به آن امتیاز می دهد و مواردی را که نیز از نظر سئو نامناسب باشد جهت اصلاح و بهبود آن راهکارهای مناسب را به شما ارائه می کند. در سایت وردپرسی به راحتی می توان عملیات بهینه سازی سایت ها را انجام داد.

اگر سایت ندارید و یا سایتتان وردپرسی نیست برای تبدیل سایتتان به قالب وردپرسی اقدام نمایید.

آشنایی با ابزارهای سئو
معرفی ابزارهای سئو

۴-PageSpeed Insights

انواع ابزارهای سئوسرعت یکی از پارامترهای مهم در زمینه سئو سرعت بارگزاری سایت می باشد . این سایت یکی از بهترین سایت ها جهت بررسی سایت از نظر سرعت بارگزاری باشد . این سایت پس از بررسی امتیازی از بین ۰ تا ۱۰۰ می دهد اگر امتیاز ارائه شده مطلوب شما نیست شما می توانید از راهکاری های ارائه شده توسط این سایت جهت بهبود وضعیت و افزایش امتیاز سایت خود استفاده نمایید.

۵-Google’s Keyword Planner

google keyword tool seoتحقیق در مورد کلمات کلیدی سنگ بنای بحث سئو می باشد و ابزارهای متعددی جهت این موضوع طراحی شده است و یکی از بهترین این ابزارها Google’s Keyword Planner می باشد . شما می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد نمایید و به صورت تقریبی تعداد دفعاتی را که این کلمه در ماه سرچ شده است را مشاهده نمایید و بر اساس این اطلاعات کلمات کلیدی مهم و مرتبط با زمینه سایت خود را بیابید و بر اساس آنها اقدام به تولید محتوا نمایید.
توجه: دسترسی به این ابزار فقط از طریق اکانت تبلیغات کلیکی گوگل (ادوردز) امکان پذیر می باشد. بنابراین اگر اکانت ادوردز ندارید می توانید این کار را به عهده ی ما بگذارید. 

۶-Keywords Everywhere

Keywords Everywhere seo یکی از ابزارهای سئوKeywords Everywhere یک افزونه رایگان برای مرورگرها می باشد . این افزونه هنگامی که شما سرچ می کنید در صفحه نتایج یا همان SERP (Search Engine Result Page) اطلاعات مفیدی درباره کلمات کلیدی از جمله ، متوسط سرچ این کلمه،هزینه هر کلیک و میزان رقابت بر روی این کلید واژه را در سمت راست صفحه نتایج به شما نشان می دهد .

۷-Answer the Public

Answer the Public SEOAnswer the Public یکی دیگر از سایت های مفید در حوزه ابزارهای سئو می باشد. به وسیله این سایت شما می توانید به صورت مفید نسبت به تولید محتوای متناسب با تجارت خود اقدام نمایید. شما کلمه کلیدی را وارد می نمایید و این سایت سوالات مرتبط با این کلمه کلیدی را که بیشتر از همه توسط کاربران جست و جو شده را برای شما لیست می کند آنگاه شما می توانید بر اساس این سوالات  اقدام به تولید محتوا به صورت کاملا تخصصی و مرتبط با زمینه کاری سایت خود نمایید.
۸-Moz Link Explorer
SEO moz یکی از ابزارهای سئواستفاده از بیشتر ابزارهای این سایت نیاز به داشتن اشتراک دارد اما شما در ماه می توانید ۱۰ لینک را به صورت رایگان وارد نمایید و اطلاعات لازم را در مورد بک لینک ها که از مهمترین و سخت ترین قسمت های سئو می باشد را از طریق این سایت دریافت نمایید.

۹-Ahrefs Backlink Checker

Ahrefs Backlink Checker SEOاین سایت نیز اطلاعات خوبی در مورد بک لینک ها می دهد مزیت این سایت نسبت به سایت Moz این است که این سایت نیاز به تهیه اشتراک و ثبت نام ندارد و محدودیتی از نظر تعداد لینک ها ندارد و می توانید به صورت نامحدود لینک های مورد نظر خود را وارد نمایید و اطلاعات لازم را در مورد آن دریافت نمایید.

استراتژی سئوی خود را به وسیله این ابزارها بهبود ببخشید

در نظر داشته باشید که فرایند سئو کردن سایت زمان بر می باشد و نیاز به دقت بالایی دارد . تمامی این ابزارهای معرفی شده در این مقالله به شما کمک می کنند تا مسیر پر پیچ و خم سئو برای شما آسان تر شود در صورتی که مهارت کافی در این حوزه ندارید و یا به دلیل مشفله زیاد فرصت کافی برای SEO ندارید می توانید از کارشناسان متخصص میهن هاستینگ در حوزه سئو بهره مند شوید.
مشاوره در مورد ابزارهای SEO

مطالب مرتبط

نظر شما