بهترین سرور مجازی کدام است؟

نوشته شده توسط: محمد

بهترین سرور مجازی کدام است؟ همانطور که گفته شد سرور مجازی یا همان VPS مخفف کلمه virtual privete server یک سرور اختصاصی است که توسط ابزار مجازی ساز به چندین قسمت تقسیم شده است. بسیاری از مدیران وب سایت ها به دنبال خرید بهترین سرور مجازی هستند اما نمی دانند چه معیارهایی برای خرید سرور مجازی را باید در نظر بگیرند.
اما سوالی که مطرح می شود این است که بهترین سرور مجازی کدام است؟ یک سرور مجازی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ برای پاسخ به این سوالات لازم است شما با سرور مجازی وانواع و کاربرد ها و تفاوت آن با هاست اشتراکی آشنا شوید و در ادامه به سوال بهترین سرور مجازی کدام است پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.
مفهوم کلی سرور مجازی
سرور مجازی را گاهی با عنوان (VDS (virtual dedicated server نام می برند که توسط ابزار مجازی سازی مانند Vmware تقسیم شده است و می تواند از منابع سرور کامل مانند CPU (پردازنده)، RAM (حافظه) و HDD (فضای دیسک) به طور اختصاصی استفاده نماید به عنوان مثال یک آپارتمان را در نظر بگیرید در این آپارتمان هر واحد می تواند به طور اختصاصی از سرویس بهداشتی، آشپزخانه و حمام استفاده نماید.
انواع سرور مجازی
اساس تقسیم بندی سرور مجازی به صورت زیر است:
۱) مجازی ساز استفاده شده: با توجه به ساختار مجازی ساز ها, تفاوت هایی بین سرور مجازی ایجاد خواهند کرد. بعضی از مجازی ساز ها قابلیت نصب سیستم عامل هایی را در سرور مجازی ایجاد شده دارند. بهترین و قدیمی ترین مجازی ساز vmware است که قابلیت نصب و اجرای سیستم عامل های ماکروسافت ولینوکس را دارد. توجه کنید که بعضی از این مجازی سازها تا سقف منابع سرور، امکان اختصاص منابع را دارند.
۲) سیستم عامل ها: سرورهای مجازی با توجه به نوع سیستم عاملشان به دو دسته سرور مجازی لینوکس و سرور مجازی ویندوز تقسیم می شوند.
۳) نوع مصرف: سرور های مجازی با توجه به نوع مصرفی که از آن می شود نیز تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال با توجه میزان اهمیت بالا بودن آپتایم و پایداری و با توجه به اهمیت اجرای نرم افزارهای سنگین و قوی, تقسیم بندی می شوند.
بهترین سرور مجازیبه طور خلاصه سرور های مجازی از نظر مجازی سازها، سیستم عامل و نوع مصرف به صورت زیر تقسیم بندی می شوند.

  • سرور مجازی لینوکس
  • سرور مجازی اختصاصی
  • سرور مجازی ویندوز
  • سرور مجازی ابری
  • سرور مجازی اشتراکی

کاربرد سرور مجازی

  • مهم ترین کاربردی که سرور مجازی دارد این است که برای سایت هایی که بازدید کننده زیادی دارند و نیاز به ترافیک و فضای دیسک نیاز دارند، بسیار مناسب است.
  • برای وب مسترانی که می خواهند بدون محدودیت در روز یا هفته ایمیل ارسال کنند سرور مجازی بسیار مناسب است.
  • در سرور با توجه به این که می توان به مدیریت سرور دسترسی داشت می توانید نرم افزار های دلخواه را روی سرور نصب نمایید.
  • سرور مجازی قابلیت استفاده از حجم دیتابیس را بدون محدودیت به علت فضای ذخیره سازی زیاد دارد.
  • یکی دیگر از کاربردهای سرور مجازی ارتقا عملفکرد وب سایت است.

تفاوت های سرور مجازی و هاست اشتراکی

  • همانطور که در کاربرد های سرور مجازی مطالعه نمودید در سرور مجازی امکان دسترسی Administrator وجود دارد. می توانید برنامه های مورد نیاز را نصب کنید و همچنین پیکربندی سرور را تغییر دهید ولی هاست اشتراکی این قابلیت را ندارد.
  • سرور مجازی برای سایت های پربازدید مناسب بوده اما هاست اشتراکی برای این وب سایت ها مناسب نمی باشد و منابع کمتری نسبت به سرور مجازی دارد.
  • در هاست اشتراکی چون منابع به صورت اشتراکی در اختیار وب سایت ها قرار می گیرد اگر از منابع بیشتری استفاده نماید دیگر وب سایت های موجود دچار مشکل می شوند ولی در سرور مجازی این گونه نیست منابع اختصاصی می باشد.
  • هزینه سرور مجازی در مقایسه با هاست اشتراکی به مراتب بیشتر خواهد بود آن هم به دلیل اختصاصی بودن منابع، امنیت بیشتر و امکان تغییر پیکره بندی سرور، در سرور مجازی است.

حال که با سرور مجازی آشنا شدید وقت آن است پاسخ سوال بهترین سروری کدام است را بررسی کنیم و قبل از خرید و تهیه سرور مجازی باید به آن توجه کنید.

بهترین سرور مجازی کدام است؟

۱) یکی از ویژگی های بهترین سرور مجازی سرویس مجازی ساز استفاده شده است ; مجازی ساز هایی مانند KWM یا VMWARE
۲) ram ،CPU و فضای استفاده شده : دیسک های SSD وHDD برای کارهای بلند مدت مناسب هستند. همچنین سی پی یو های Intel Xeon E5 و رم های ECC R با وجود گران قیمت بودنشان ولی پایداری و کیفیت بیشتری دارند.
۳) بهترین سرور مجازی سروری است که سخت افزار اینترپرایز گرید استفاده شده باشد. این سخت افزار پایداری را به همراه دارد.
۴) کنترل پنل: شما برای آن که مدیریت و تنظینات لازم مانند نصب سیستم عامل و تغییر رمز سیستم عامل و همچنین مشاهده آنلاین مصرف منابع را انجام دهید را انجام دهید باید از طریق کنترل پنل مدیریت سرور اقدام نمایید لذا در هنگام خرید سرور مجازی امکانات کنترل پنل سرور را ارزیابی کنید.
۵) همچنین بهترین سرور مجازی سروری است که امکان بکاپ گیری و پشتیبانی  را داشته باشد. شرکت ارائه دهنده سرور مجازی در کنترل پنل یا به شکل فضای FTP جدا، این قابلیت را برای شما فراهم می کنند. مهم ترین نکته در هنگام خرید سرور مجازی توجه به همین موضوع می باشد.
امیدوارم در این مقاله توانسته باشیم به سوالات شما در مورد بهترین سرور مجازی پاسخ دهیم.

جهت مشاوره و همچنین خرید سروری مجازی با پشتیبانی میهن هاستینگ ارتباط بگیرید. تیم حرفه ای میهن هاستینگ برای خدمت رسانی به شما آماده است.

مشاوره در مورد بهترین سرور مجازی

مطالب مرتبط

نظر شما