ویژگی های وردپرس ۵.۲ چیست؟

نوشته شده توسط: محمد

ویژگی های وردپرس ۵.۲ چه چیزهایی می باشد؟
وردپرس ۵.۲ در اواخر آپریل ۲۰۱۹ منتشر شد. ویژگی های وردپرس ۵.۲ بسیار فوق العاده می باشد و خیلی از مشکلات نسخه های قبلی را رفع کرده است. علاوه بر رفع این مشکلات، افزونه هایی هم به آن اضافه شده است که قصد داریم در این مقاله به توضیح آن بپردازیم. با میهن هاستینگ همراه باشید.

معرفی ویژگی های وردپرس ۵.۲

واژه ی وردپرس بارها و بارها در سایت های مختلف با عنوان های متفاوتی مانند خرید هاست وردپرس، پلاگین وردپرس و وب سایت های وردپرس به گوشتان خورده است و این نشان می دهد وردپرس و پلن های آن طرفداران زیادی دارد. ما برای تمامی افرادی که طرفدار وردپرس هستند خبر خوبی داریم آن هم انتشار وردپرس ۵.۲ است. خیلی از شما کاربران عزیز منتظر زمان انتشار آن بودید. وردپرس ۵.۲ در تاریخ ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ بعد از بررسی های گروه توسعه دهنده ی وردپرس و ارئه نسخه های بتا منتشر و برای استفاده ی عموم در دسترس قرار گرفت.

نسخه ی جدید وردپرس ۵.۲ را از ما بخواهید.

اما سوالی که مطرح می شود این است که ویژگی های جدید وردپرس در نسخه ۵.۲ چیست؟
به طور کلی از ویژگی های این نسخه از وردپرس می توان به ویرایشگر جدید (گوتنبرگ)، تعبیه ابزار بررسی کننده و مدیریتی به منظور سلامت سایت، بلوک های جدید، پشتیبانی و ارتقا نسخه قدیمی PHP و امکان تغیییرات جزئی ایرادات و خطا ها و برطرف نمودن آنها اشاره نمود.
ویرایشگرجدید بلاک یا گوتنبرگ
ویرایشگر گوتنبرگ قبلا در نسخه ی ۵ ارائه گردید و بعد از آن این ویرایشگر در حال توسعه و بهبود قرار گرفت و در نسخه ۵.۲ به طور توسعه یافته در دسترس است.
این ویژگی وردپرس از دو جهت قابل بررسی است: عملکرد و دسترسی

عملکرد: در وردپرس ۵.۲ عملکرد و سرعت به مراتب بالاتری نسبت به نسخه ی قدیمی دارد ویرایش بلوک های طولانی که دارای ده ها بلوک هستند توسط  این نسخه با سرعت بهتری انجام می شود و در هنگام تایپ، راندمان و عملکرد بهتریس خواهید داشت زیرا load time 30 درصد و keypress time  ۱\۲ کاهش یافته است.
دسترسی: این ویرایشگر باعث کاهش و آسان تر شدن جست و جو برای کاربران در تنظیمات وردپرس شده است.
عنوان گذاری نشانه اینترنتی مطلب راحت تر صور میگیرد و لینک ارائه شده ( به انتخاب عنوان slug url را قابل فهم تر می کند.) کمک چشم گیری خواهد کرد.

بلوک های جدید از ویژگی های وردپرس ۵.۲

بلوک های جدید در وردپرس ۵.۲ به ویرایشگر پیش فرض افزوده شده اند که در نسخه های قبلی بعضی از این بلوک ها به صورت ابزارهای اضافه در دسترس بودند. ولی اکنون دراین نسخه ی وردپرس از آنها در پست ها و صفحات نیزمی توانید استفاده نمایید.
بلوک تقویم: قابلیت این بلوک اینست که کاربر با استفاده از این بلوک می تواند یک روز را معین نماید و همه ی پست هایی که در آن تاریخ منتشر شده اند را مشاهده کند.
ویژگی های وردپرس 5.2 را در میهن هاستینگ ببینید

  • بلوک search: در قسمت جستجو در وردپرس ویژگی های جدید افزوده شده است.
  • بلوک ابر چسب: این بلوک سبب نمایش ابرچسب ها در مطلب می شود.
  • بلوک RSS : بلوک Rss به سادگی می تواند امکان ایجاد Rss برای برگه ها و پست ها فراهم سازد.
  • بلوک دیگری که امکان جایگزین شدن مطلب را از Amazon kindle را برای شما به ارمغان دارد، بلوک Amazon kindle embed است.

– مدیریت بلوک ها
ویرایشگر گوتنبرگ چند بلوک به صورت پیش فرض و همچنین روی افزونه ها و قالب به طور پیش فرض بلوک هایی اضافه شده  است که البته همه ی این بلوک ها مورد استفاده ی شما قرار نمی گیرد ومعمولا کاربران از بلوک های متداول تر ویرایشگر استفاده می کنند. یکی از قابلیت های وردپرس  ۵.۲ این است که به پنهان کردن بلوک های غیر قابل استفاده توسط ایزار های مدیریتی جدید فقط بلوک های قابل استفاده را نمایش می دهد.
از دیگر ویژگی های وردپرس ۵.۲ این است که به دلیل اینکه تعداد زیادی از افراد مشتری شرکت های هاستینگ هستند و از هاست وردپرس استفاده می نمایند، هنوز از نسخه های پایین PHP پشتیبانی می کند. البته نا گفته نماند ممکن است در برخی مواقع این مورد مشکلاتی را به وجود آورد مثلا برخی از کاربران از بهبود عملکرد سایت خود به وسیله ارتقا نسخه PHP اطلاعی ندارند.
وررپرس قصد دارد پایین ترین نسخه های PHP با ویژگی های جدیدی که دارد پشتیبانی کند. اما برای کاربرانی که از نسخه های قدیمی PHP استفاده می کنند; پیغامی به شکل ( نسخه php سایت شما قدیمی است. آن را بروزرسانی کنید.) نمایش داده می شود.
– ابزار بررسی سلامت سایت
در وردپرس ۵.۲ برای بررسی ایرادات پیکربندی سایت دو صفحه جدید وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن درصد سلامت سایت خود را بر اساس معیارهای امنیتی مشاهده نمایید. یکی از توصیه های این ابزار حذف افزونه ها وقالب های غیر فعال است زیرا با وجود غیر فعال بودن افزونه در وردپرس به دلیل وجود باگ امنیتی امکان نفوذ و آسیب رسانی مهاجمین از طریق این افزونه های غیر فعال وجود دارد.
توصیه های دیگر این ابزار، پاک کردن پوسته های غیرفعال ، بروزرسانی نسخه php ، نصب ماژول، استفاده از https، بررسی رویدادهای برنامه ریزی شده و بروزرسانی نسخه وردپرس هستند.
– بهبود رفع خطاهای وردپرس
Fatal Error از خطاهای مهلک و رایج وردپرس هستند که امکان دسترسی به مدیریت را سلب می کند و کاربران باید تغییراتی در فایل های بارگذاری شده در کنترل پنل هاست هنگام بروز این خطاها ایجاد نمایند یا از شرکت هاستینگی که از آن هاست را تهیه کردند، کمک بگیرند. در وردپرس ۵.۲ بعد از دریافت پیغام خطا، یک لینک ورود به صفحه مدیریت، به ایمیل مدیر سایت ارسال می نماید که مدیر سایت بعد از وارد شدن به این لینک وارد صفحه مدیریت سایت خواهد شد و می تواند افزونه ی مشکل دار را غیر فعال نماید یا کد ها را ویرایش کند.
از دیگر ویژگی های وردپرس ۵.۲ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تغییرات ایجاد شده در این نسخه در عملکرد developerها نیز تاثیر می گذارد.
  • امکان اختصاص دهی افزونه ها به پایین ترین نسخه php
  • به Font icon های پیش فرض مورد استفاده ی مدیران وردپرس، ۲۵ آیکن اضافه شده است.

جهت مشاوره و خرید هاست با ما درارتباط باشید.​

مطالب مرتبط

نظر شما