معرفی افزونه های گوگل ادوردز

نوشته شده توسط: محمد

اگر شما صاحب یک سایت هستید و یا کسب و کار اینترنتی دارید حتما با تبلیغات کلیکی گوگل آشنایی دارید و یا حداقل یک بار نام ادوردز به گوشتان خورده است. اما همه ی کسانی که از ادوردز استفاده می کنند به نتیجه ی دلخواه خود نمی رسند و حتی گاهی ضرر هم می کنند! تبلیغات گوگل بهترین و هدفمندترین راه برای درآمد می باشد به شرطی که به صورت حرفه ای ان را انجام دهید. در این مقاله می خواهیم شما را با نحوه ی صحیح بستن کمپین و معرفی افزونه های گوگل آشنا کنیم تا بتوانید بهترین نوه کمپین را برای کسب و کار خود بزنید با ما همراه باشید.

اگر هنوز برای کسب و کار خود ادوردز نزدید حتما آن را امتحان کنید

افزونه های گوگل ادوردز کدامند؟

افزونه های گوگل ادوردز شامل چندین مدل می باشد که آن ها را خود شرکت گوگل برای راحتی کار کاربران تبلیغات کلیکی گوگل به وجود آورده است. هر کدام از آن ها یک ویژگی مخصوص به خود را دارد. صاحبان وب سایت ها باید باتوجه به نیازها و آپشن های سایت خود، یک کدام از آن ها را انتخاب کنند. در ادامه انواع افزونه های گوگل ادوردز را نام می بریم و توضیح مختصری از آن ها را می دهیم.

افزونه های گوگل ادوردز در اکانت google ads به شکل ad extentions وجود دارد.

– افزونه ی سایت لینک (site link): این افزونه یکی از پرکاربردترین افزونه های گوگل ادوردز می باشد که تقریبا در همه ی سایت ها قابل استفاده است. اگر به دنبال شاخص CTR هستید بهترین راه استفاده از افزونه ی سایت لینک است. کار برای کاربران بسیار راحت می شود. یعنی به سادگی می توانند روی آن کلیک کرده و به مقصد مورد نظر بروند. بنابراین جذب مشتری هم در آن بیشتر می شود. مثلا اگر سایت فروش لوازم خانگی دارید می توانید انواع وسیله ها را جدا کرده (مانند یخچال، گاز، مایکروفر و…) و در سایت لینک قرار دهید. به این ترتیب کاربر سریعتر به هدف خود می رسد. بین ۱ تا ۶ سایت لینک برای هر کمپین می توانید درست کنید.  توجه کنید لینکی که برای سایت لینک ها قرار می دهید با صفحه ی فرود اصلی متفاوت است. این موضوع به این معنا نمی باشد که قرار است با کلیک بر روی سایت لینک ها هزینه ای از شما کم نشود! این هزینه دقیقا مانند کلیک کردن بر روی صفحه اصلی می باشد. برای اضافه کردن سایت لینک به کمپین خود کافی است وارد کمپین شوید و از منوی سمت چپ گزینه ی ads & extentions را کلیک کنید.
نحوه ی ساخت سایت لینک افزونه های گوگل ادوردز
شما می توانید به هر تعداد که می خواهید برای خود سایت لینک را مطابق شک زیر اضافه کنید و در نهایت گزینه ی save را بزنید.
افزونه سایت لینک
برای هر کدام نیاز به یک اسم و ۲ عدد توضیح دارید. سعس کنید توضیحات کاملا مرتبط با سایت لینکتان باشد.
افزونه سایت لینک
– افزونه تماس ( call extension): افزونه ی تماس یعنی به صورت مستقیم مشتری و کاربران قادر به تماس با شما هستند. با کلیک بر روی شماره تماس، کاربر وارد قسمت تماس های خود می شود و با شما ارتباط می گیرد. این افزونه برای جذب بیشتر مشتری بسیار پرکاربرد می باشد. متاسفانه همانطور که خود اکانت گوگل ادوردز در ایران تحریم می باشد، تماس و پیامک و بسیاری از افزونه های گوگل ادوردز هم برای ایرانی ها تحریم می باشد زیرا دامنه و شماره مربوط به ایران است. اما تیم فنی ادوردز میهن هاستینگ این تحریم را رفع کرده است. حدود ۸۰ درصد سرچ ها از طریق موبایل انجام می شود بنابراین این افزونه اهمیت بسیار بالایی در تبلیغات کلیکی گوگل دارد.

روش اضافه کردن شماره تماس در ادوردز را می توانید مطالعه کنید.

افزونه تماسافزونه موبایل تنها زمانی نشان داده می شود که کاربر با گوشی کلمه را سرچ کرده باشد.
– افزونه ساختار برجسته ( structure snipp): این افزونه برای معرفی محصولات و خدمات ویژه کاربرد دارد. توجه کنید این افزونه را فقط باید برای ۴ محصول استفاده کنید. انتخاب عنوان در ساختار برجسته الزامی است. این عنوان ها می تواند از جنس: برند، دوره، مدرک، کاتالوگ، خدمات، مدل، استایل و… باشد. این افزونه را می توان مانند افزونه ی sitelink دانست با این تفاوت که در اینجا دیگر لینک داده نمی شود. توجه کنید که برای بهتر نشان داده شدن تبلیغات باید این افزونه ها را به شکل کاملا مناسبی ایجاد کنید. برای اضافه کردن این افزونه هم ابتدا وارد ads & extentions می شوید و از روس علامت + گزینه ی structure snip را انتخاب می کنید.
افزونه ساختار برجسته افزونه های گوگل ادوردز
– افزونه مکان ( location extension): افزونه مکان یکی دیگر از افزونه های پرکاربرد تبلیغات کلیکی گوگل می باشد که متاسفانه در ایران به دلایل تحریم ها کاربرد چندانی ندارد. راحت ترین راه برای اینکه به مشتری ها بگویید محل کار و فعالیتتان کجا است، از طریق همین افزونه می باشد. این کار طریق نقشه صورت میگیرد و برای کسب و کارهایی مفید می باشد که نیاز است مشتری محل کار آن ها را بشناسد. مثل رستوران ها، فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و…
افزونه مکان. افزونه های گوگل ادوردز افزونه اپلیکیشن ( app extension): این افزونه مناسب کسانی است که در سایت خود اپلیکیشن هم دارند و قصد تبلیغات برای آن را هم دارند. کاربرانی که از طریق موبایل تبلیغ را سرچ می کنند لینک دانلود را به راحتی در این قسمت می توانند ببینند. نحوه ی اضافه کردن این افزونه به افزونه های گوگل ادوردز مطابق شکل زیر می باشد.
افزونه ی مکاندر اینجا شما باید اپلیکیشن خود را وارد کنید تا افزونه اپلیکیشن ایجاد شود.
افزونه اپلیکیشن– افزونه قیمت (price extension): بدون شک مهم ترین فاکتوری که برای مشتری و کاربران مهم است قیمت می باشد و نگاه همه ی مشتری ها در ابتدا به سمت قیمت محصول می رود. قطعا اگر شما قیمت یک محصول را که رقابتی است نسبت به بقیه کمتر بزنید قطعا مشتری ها به سمت سایت شما جذب می شوند. نکته ای که مهم است این است که باید با این افزونه حتما از متن انگلیسی استفاده کنید یعنی اگر متن فارسی است پیشنهاد می کنیم از افزونه ی قیمت استفاده نکنید.
– افزونه یادداشت ( price extension): بی شک یکی از محبوب ترین افزونه های گوگل ادوردز، افزونه ی یادداشت می باشد. شما وقتی از این افزونه استفاده می کنید به راحتی می توانید اطلاعات بیشتری را به مشتری ارائه بدهید. به صورت کلی این افزونه از دید گوگل هم بسیار جذاب می باشد و کسانی که از آن استفاده می کنند کاهش هزینه های تبلیغات کلیکی گوگل را به راحتی حس می کنند.
اکستنشن ها باعث می شود تبلیغ شما جذاب تر شود. وقتی کیفیت تبلیغ را بالا ببرید. هر افزونه به تنهایی ۱۵% نرخ کلیک تبلیغ را کاهش می دهد.
– افزونه مکان وابسته ( Affiliate location extentional): این افزونه مناسب فروشگاه های زنجیره ای و شعبه های مختلف خدماتی است. وقتی کاربران می خواهند نزدیک ترین شعبه را پیدا کنند، گوگل آن را به مشتری نشان می دهد. با اشتراک گذاری آن در google map می توانند به راحتی مکان مورد نظر را پیدا کنند.
– افزونه هدیه (promotion): یکی از بهترین افزونه های گوگل ادوردز افزونه ی هدیه می باشد. این افزونه برای کاربران بسیار جذاب است. برای معرفی تخفیف های ویژه و هدیه هایی که برای مشتریان در نظر دارید، می توانید از این افزونه استفاده کنید.
نحوه ی ایجاد افزونه ی هدیه به کمپین: ابتدا وارد همان کمپین شوید. گروه آگهی مد نظر را انتخاب کنید. گزینه ی ads & extentions را بزنید. سپس از نوار بالای صفحه، گزینه ی extentions را انتخاب کنید. روی آیکون + کلیک کنید.
۱- سطح افزونه را انتخاب کنید.
۲- انتخاب عنوان تخفیف (به دلیل غیر ایرانی بودن none را انتخاب کنید.)
۳- زبان مورد نظر را انتخاب کنید. (ترجیحا انگلیسی)
۴- گزینه ی percent discount را انتخاب کنید. سپس درصد تخفیف مورد نظر را وارد کنید.
۵- انتخاب متن و عبارت مدنظر
۶- آدرس صفحه ای که قرار است با کلیک بر روی آن وارد صفحه ی هدیه ها شوند.
در نهایت افزونه های گوگل ادوردز به شما اجازه می دهد تا به راحتی با هزینه ی کمتر تبلیغ بهتر و بهینه تری را داشته باشید و علاوه بر آن اطلاعات بیشتری را در اختیار مشتریان خود قرار بدهید.

مطالب مرتبط

نظر شما