چرا تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز نشان داده نمی شود؟

نوشته شده توسط: محمد

چرا تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز نشان داده نمی شود؟ کسانی که تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز زده اند شاید با این مشکل روبه رو شده باشند. گاهی با اینکه تبلیغات کلیکی فعال است اما تبلیغ در صفحات اینترنت نمایش داده نمی شود. در این مقاله قصد داریم علت های مختلف عدم نمایش را شرح دهیم. با میهن هاستینگ همراه باشید.
تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز یکی از پیچیده ترین نوع تبلیغات در حوزه ی تبلیغات آنلاین می باشد. تبلیغات کلیکی گوگل هدفمندترین نوع تبلیغات می باشد. اما اگر به صورت حرفه ای انجام نشود، اثرات منفی دارد. قبل از اینکه علت های عدم نمایش تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز را توضیح دهیم می خواهیم یک ابزار مهم را برای بررسی نمایش تبلیغ معرفی کنیم.

جهت مشاوره رایگان در مورد تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز با ما تماس بگیرید

بهترین ابزار برای بررسی وجود تبلیغ و عدم وجود آن، ad preview می باشد. این ابزار نحوه ی تبلیغ نمایش را بررسی می کند. یکی از مزایای استفاده از این تبلیغ این است که هنگام استفاده از آن بازدیدی برای تبلیغ شما ثبت نمی شود. اما در حالت عادی اگر تبلیغ را سرچ کنید، بازدید حساب می شود. توجه کنید که اگر از ابزار ad preview استفاده نکنید، فعالیت شما باعث می شود تعداد بازدید ها زیاد شود، از طرفی کلیک ها کم شود. به این ترتیب مقدار درصد CTR شما کاهش می یابد و این موضوع به ضرر رتبه ی ادوردز سایت شما می باشد. علاوه بر این ها مقدار کم CTR تاثیر بدی روی اکانت شما دارد.
دلایل عدم نمایش تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز
– صورتحساب: یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایلی که می تواند تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز شما را نشان ندهد این است که صورتحساب شما خالی شده است و یا جزئیات آن منقضی شده است. اگر منقضی شده باشد به صورت خودکار برای شما ایمیل خواهد آمد. راه دیگر آن هم این است که یک نوار قرمز رنگ در بالای پنل ادوردز برای شما ظاهر می شود. پیشنهاد ما این است که به صورت روزانه و یا هفتگی به قسمت billing بروید و حتما حساب خود را به صورت دستی بررسی کنید. در آن قسمت قیمت های اولیه و صورت حساب ثانویه را به دقت بررسی کنید.
دلایل عدم نمایش تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز
– پایان یافتن کمپین ها: گاهی علت عدم نمایش تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز پایان یافتن تاریخ تبلیغ می باشد. ممکن است شما یک تبلیغ را فعال کرده باشید و فعال شده باشد. علاوه بر آن، تاریخ پایان کمپین هم برای آن مشخص کرده باشید. در این حالت کمپین ended می شود و دیگر در صفحات گوگل نشان داده نمی شود. دقت کنید وقتی کمپینی تمام می شود، گزینه ی نمایش تبلیغات را حتما  all but removed بگذارید تا بتوانید همه ی کمپین ها را ببینید.
عدم نمایش تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز
– تعیین بودجه روزانه به صورت محدود: وقتی برای هر کمپین بودجه بندی روزانه مشخص می کنید به این معناست که زمانی که بودجه بندی روزانه به اتمام برسد، تبلیغ دیگر نشان داده نشود. یعنی ممکن است در طول روز بودجه بندی به صورتی باشد که تا پایان ۳ساعت به اتمام برسد بنابراین ۲۱ ساعت بعدی تبلیغ نشان داده نمی شود. برای تعیین بودجه بندی روزانه باید نهایت تلاش و دقت خود را انجام دهید تا کاملا بهینه باشد. بودجه بندی روزانه را معمولا بر اساس کل مبلغ کمپین و میزان اهمیت تبلیغ در روزهای خاص مشخص می کنند.
– مشخص کردن تاریخ برای کمپین: علاوه بر مشخص کردن بودجه بندی روزانه، ممکن است برای تبلیغ ساعت خاص هم مشخص شود. مثلا تبلیغ فقط در ساعت ۹ صبح تا ۸ شب نمایش داده شود. این حالت بسیار بهینه شده می باشد. زیرا از هدر رفتن کلیک در ساعت های پایانی شب و تایم های غیر اداری و غیر ضروری جلوگیری می کند. به عنوان یکی از کارشناس های گوگل ادوردز تایم بندی را به شما پیشنهاد می دهیم.
– تنظیم هدف گیری موقعیت: توجه کنید ممکن است تبلیغ شما بر اساس موقعیتی که دارید نشان داده نشود. مثلا برای تبلیغ، شهر یا کشور خاصی را مد نظر داشته اید. پس تبلیغ ادوردز فقط در همان شهر یا کشور خاص نشان داده می شود. اگر می خواهید تبلیغ خود را ببینید باید از طریق آی پی همان کشور وارد شوید و سرچ کنید. می توانید از ابزار ad preview گوگل استفاده کنید تا نحوه نمایش تبلیغ از موقعیت های متعدد یا کشورهای مختلف را بررسی نمایید.
– مسدود شدن آی پی های داخلی: بیشتر افرادی که تبلیغ ادوردز را سفارش می دهند، به دنبال محصولات و یا خدمات تبلیغ خود هستند اما نباید این کار را انجام دهید زیرا باعث بازدیدهای ناخواسته می شود و در نتیجه CTR را کاهش می دهد. همین موضوع مقدار بهینه شدن کمپین شما را کاهش می دهد. به همین دلیل گاهی ممکن است برای جلوگیری از بازدید ناخواسته، آی پی آدرس دفترکاری را ببندند. توجه کنید برای اینکه این گزینه را بررسی کنید باید اطمینان داشته باشید که ip را می دانید. سپس به قسمت تنظیمات کمپین بروید و بررسی کنید که ip شما در بخش exclusions لیست شده یا نه. اگر می خواهید تبلیغ تنظیم شده را خودتان هم ببینید، باید ip را از لیست پاک کنید و تغییرات را ذخیره نمایید.
– استفاده از کلمات کلیدی با کیفیت پایین: همانطور که گفتیم تبلیغات کلیکی گوگل بهترین راه برای افزایش فروش اینترنتی می باشد. اما توجه داشته باشید که اگر از کلمات کلیدی نامناسب و با کیفیت پایین استفاده کنید ادوردز به ضرر شما هم تمام می شود و حتی در سرچ صفحه اول دیده هم نمی شوید. پس باید حتما این کار را برعهده ی کارشناسان ادوردز بگذارید.
– عدم دستیابی به رتبه کیفیت ( quality score): همانطور که گفته شد اگر عوامل تاثیرگذار در رتبه تبلیغ (ad rank) را رعایت نکنید و در نظر نگیرید قطعا تبلیغ شما به خوبی در سرچ گوگل و بین رقبا دیده نخواهد شد.
– عدم تنظیم درست زبان و…
– وجود رقبای قدرتمند در ادوردز و کم بودن اعتبار کمپین نسبت به آن ها: پیشنهاد می دهیم که به صورت مرتب و منظم و همچنین دائمی ادوردز را روی سایت خود پیاده کنید تا گوگل به شما سرچ ترم ها را بدهد تا بتوانید هم کلمات کلیدی خود را بهینه کنید و هم سایت را روی کلمات کلیدی پرسرچ و مهم سئو کنید و برای آن ها محتوا بزنید.
– مشخص کردن کلمات کلیدی نامنفی: گاهی ممکن است کلمه کلیدی را جزء کلمات کلیدی منفی استفاده کنید. به این ترتیب ممکن است کلیدواژه منفی با انطباق دقیق به صورت تصادفی اضافه شود.
توجه: یکی از بهترین ویژگی های ادوردز این است که هرگونه مشکلی را در قسمت alert خود اعلام می کند و شما می توانید به راحتی آن را حل کنید. اما گوگل همیشه در سرویس های خود کمی کند و عقب می باشد. 
برای پیدا کردن اطلاعات فوری در مورد مشکلات موجود با کلمات کلیدی می توانید از ابزار keyword diagnosis استفاده کنید. 
– عدم تایید کلمات کلیدی هدف گیری شده: برای تعیین کلمات کلیدی همیشه باید قوانین گوگل را در نظر بگیرید. بعضی از کلمات مطابق قوانین گوگل ادوردز نمی باشند. به همین دلیل باید توجه کنید در انتخاب آن ها قوانین گوگل را رعایت کنید. در چنین شرایطی کلمات کلیدی تایید نشده معمولا در ستون status مشخص می شود. یعنی اگر کلمه ای رد شده باشد در آن ستون مشخص است. بعد از فهمیدن مشکلات می توانید به راحتی کلماتی را جایگزین کنید.
– عدم تایید متن تبلیغاتی: اگر متن تبلیغاتی تایید نشود علت آن می تواند این باشد که تبلیغ در شبکه جستجو مجاز نیست. شما به محض رد شدن متن تبلیغ می توانید آن را تغییر دهید. گاهی هم علت ردشدن متن تبلیغ می تواند استفاده از کلمات کلیدی تکراری باشد. اگر این اتفاق افتاده باشد باید حتما متن را تغییر دهید.
پیشنهاد: هیچگاه بر روی کلمات کلیدی broad match سرمایه گذاری نکنید. به صورت کلی دسته ی broad match نمی تواند مشتریان خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. زیرا گوگل سایت شما را در تمامی سرچ هایی را که در آن کلمه کلیدی شما باشد نشان می دهد. بنابراین ممکن است مشتری هدفمند نباشد. حتی دسته ی دیگر که phrase match می باشد هم پیشنهاد نمی کنیم! طبق آمار و تجربه Exact match با اینکه پایین ترین میزان نمایش را دارد اما بیشترین نرخ تبدیل کاربر به مشتری را دارد. بنابراین اگر صبر کافی دارید می توانید از این دسته استفاده کنید تا هزینه ای که می کنید به صورت واقعی و دقیق استفاده شود.
توجه کنید که همیشه بالا بردن هزینه های ادوردز دلیل بر بالاترین نفر نشان داده شدن نمی باشد. شما باید در بین رقبا کمپین خود را بهینه کنید تا در دید گوگل بهتر نشان داده شوید.

مطالب مرتبط

نظر شما