چگونه از کلیک های تقلبی در گوگل ادوردز جلوگیری کنیم؟

نوشته شده توسط: محمد

گوگل ادوردز بهترین روش برای تبلیغات اینترنتی می باشد. از طرفی شما می توانید مشتری های دائمی جذب کنید. شاید تا بحال برایتان این سوال پیش آمده باشد که اگر یک نفر در طول روز روی تبلیغ چندین بار کلیک کند، هزینه هدر می رود.همچنین یک مشکلی که وجود دارد این است که گاهی رقبا یا افرادی هستند که کلیک تقلبی در گوگل ادوردز انجام می دهند. گوگل برای رفع این مشکل راهکارهایی را مدنظر گرفته است.
اما شما می توانید برای جلوگیری از کلیک های تقلبی از آن ها جلوگیری کنید. در ادامه قصد داریم نحوه ی جلوگیری را برایتان توضیح دهیم. با میهن هاستینگ همراه باشید.

اگر تاکنون برای سایت خود ادوردز نزده اید با ما تماس بگیرید

به صورت کلی هر آی پی می تواند در طول روز یک بار روی تبلیغ کلیک کند. اما ممکن است رقبای تجاری شما با آی پی های مختلف و حتی از تکنیک های vpn روی تبلیغ شما کلیک کند. به این ترتیب هزینه ای که کردید تبدیل به مشتری نمی شود.
به صورت کلی سه نوع تقلب در گوگل ادوردز وجود دارد:
۱- کلیک دستی توسط رقبا با آی پی های مختلف برای افزایش هزینه های شما
۲- دبل کلیک ها و کلیک های ناخواسته و غیر عمدی ( به طور مثال گاهی کلیک های تماس خیلی بیشتر از افرادی هست که واقعا زنگ زده اند. این موضوع در صورتی پیش می آید که کاربری دستش اتفاقی به گزینه ی تماس ها می خورد. اصل قضیه تماس ها به این صورت می باشد که وقتی ۴۰ ثانیه تماس برقرار می شود، گوگل هزینه کم می کند اما متاسفانه در ایران به دلیل تحریم به محض کلیک روی تماس هزینه کم می شود.)
۳- کلیک با استفاده از نرم افزارها و ربات ها

آیا می دانید چگونه باید از کلیک های تقلبی در گوگل ادوردز جلوگیری کرد؟

به صورت کلی تقلب در کلمه کلیدی به وجود می آید. این نکته را توجه کنید که هرچه کلمه کلیدی بیشتر باشد، احتمال تقلب هم بیشتر می باشد. طبق آمار در سال ۲۰۱۸ هزینه کلیک تقلبی گوگل ادوردز حدود ۸ میلیارد دلار بوده است. با توجه به این آمار این قضیه یک مشکل جدی است و هیچکس از آن در امان نیست. همانطور که گفته شد شما در تبلیغات کلیکی گوگل به ازای کلیک هر کلمه روی تبلیغ، هزینه ای پرداخت می کنید. با توجه به کلمه ای که آن را هدف قرار داده اید، هزینه ی کلیک می تواند به طور معمول از چند سنت شروع می شود تا چند دلار. تبلیغات کلیکی گوگل با توجه به نوع و میزان رقابتی بودن و سرچ کلمه، مقدار هزینه را برای هر کلیک مشخص می کند.
کلیک های تقلبی گوگل ادوردزدر واقع این سیستم جلوگیری از کلیک های تقلبی در گوگل ادوردز بیشتر برای ربات های خودکار که به راحتی قابل شناسایی هستند می باشد. گاهی گوگل یک فرد که رقیب است و قصد هدر دادن کلیک را دارد به عنوان بازدیدکننده می داند. گوگل توسط ربات های هوشمند خود کلیک های فیک را تشخیص می دهد و آن ها را نمی شمارد فقط به عنوان invalid clicks شناخته می شود. در بازه های زمانی گوگل پارامترهای کلیک های ثبت شده را با دقت بیشتری بررسی می کند. اگر کلیکی invalid باشد آمار کلیک ها و هزینه ها updated می شود.
شما می توانید به صورت دستی از داخل اکانت گوگل ادوردز، آی پی های رقبا و … را حذف کنید تا دیگر برای آن ها نشان داده نشود. در حال حاضر گوگل دارای بزرگترین شبکه ppc جهان می باشد. گوگل ادوردز یک سیستم بسیار پیچیده ای را در شبکه خود اجرا کرده است که بر روی کلیه ی حساب های کاربری، کلیک های جعلی را نظارت می کند. به کمک این سیستم وقتی گوگل یک ip یا کلیک را نامعتبر تشخیص دهد، به طور خودکار از فیلتر کمپین شما رد می شود و هزینه ای بابت تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز از شما کسر نمی شود.
پیدا کردن آی پی هایی که تبلیغ شما را کلیک کرده اند بنا به دلایل امنیتی توسط خود گوگل ادوردز، به شما نشان داده نمی شوند. شما می توانید فعالیت تمام کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند را به طور دقیق چک کنید. به این ترتیب به راحتی می توانید بفهمید که کاربران در حال چه کاری هستند. اگر سایت شما وردپرسی است یک پلاگین مفید به نام wordfance وجود دارد که به شما اطلاعات دقیقی از کاربران سایت می دهد. با کمک این لیست شما می توانید کاربرانی که از طریق google adwords وارد سایت شما شده اند را شناسایی کنید.
هنگامی که متوجه شدید یک آی پی به صورت مشکوک و منظم وارد سایت شما می شود باید حتما آن را حذف کنید. بعد از وارد کردن این آی پی ها، دیگر برای آن ها نشان داده نمی شود.
توجه: گوگل برای مشتریانی ارزش قائل می شود که همکاری بلند مدتی داشته باشند! یعنی باید حتما چندین بار به صورت طولانی مدت از گوگل ادوردز برای سایت خود استفاده کنند.
گوگل ادوردز به صورت روزانه یک بار مجددا unique بودن کلیک ها را بررسی می کند. در صورتی که در آن روز کلیک های فیک تشخیص داده شود هزینه های کم شده از اعتبار شما که به دلیل کلیک های فیک بوده است به حساب شما برگشت داده می شود. این موضوع را می توانید در بخش transaction ببینید. صاحبان اکانت های گوگل ادوردز می توانند در صورتی که حس می کنند گوگل اشتباه کرده است فرمی را ارسال کنند و درخواست بررسی دوباره ی کلیک ها را کنند. این بررسی ها به مدت ۲ الی ۳ روز توسط انسان ها بررسی می شود و نتیجه به کاربران ارسال می شود.
اگر می خواهید invalid clicks را مشاهده کنید، وارد اکانت ادوردز شوید. روی campaigns کلیک کنید. به بخش colimns و سپس modify columns بروید. در بخش performance گزینه ی invalid clicks و invalid click rate را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید وضعیت تمام کلیک ها را به صورت دقیق ببینید.
علاوه بر این ها می توانید در قسمت تنظیمات کمپین ها، موقعیت location را مشخص کنید. به این ترتیب می توانید مکان هایی را که مشکوک هستند از سرچ خارج کنید. یعنی می توانید در قسمت location مکان های مد نظرتان را انتخاب کرد سپس آن را excloud کنید.

مطالب مرتبط

نظر شما