قوانین تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

نوشته شده توسط: محمد

قوانین تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟ تبلیغات کلیکی گوگل دارای قوانینی می باشد که بر اساس سیاست های گوگل است. گوگل در ارائه تمامی سرویس های خود یک سیاست خاصی را رعایت می کند. مطمئن باشید گوگل قصد دارد با استفاده از این سیاست ها به شما کمک کند تا سریع تر مشتری های بالقوه ی خود را پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم بخشی ازاین سیاست های قوانین تبلیغات کلیکی گوگل را توضیح دهیم. با میهن هاستینگ همراه باشید.

برای ارائه خدمات رایگان تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز تماس بگیرید.

لیست قوانین تبلیغات کلیکی گوگل

  • محتوای ممنوع: محتوای ممنوع در قوانین تبلیغات کلیکی گوگل شامل مواردی می شود که از نمی توان آن را در شبکه گوگل منتشر کرد.
  • محتوای محدود شده: در واقع محتوای محدود شده محتوایی می باشد که شما می توانید آن را روی شبکه بگذارید اما به صورت کاملا محدود می باشد.
  • تمرینات و کارهای ممنوع: شامل مجموعه فعالیت هایی می باشد که شما نمی توانید آن ها را در گوگل انجام دهید.
  • ارائه کالای تقلبی: توجه کنید که اگر کالای تقلبی داشته باشید با توجه به قوانین تبلیغات کلیکی گوگل نمی توانید برای سایت خود ادوردز بزنید. همچنین کالاهایی که از برندهای دیگر کپی گرفته شده اند هم جزو کالاهای تقلبی محسوب می شود. در واقع این نوع شرکت ها در برگیرنده ی محصولاتی کم کیفیت هستند که قصد نشان دادن برند خودشان به عنوان برند اصلی هستند.
  • محتوای دارای کلمات و محصولات غیر قانونی و خطرناک: محتوایی که دارای کلمات و محصولات غیرقانونی باشد در تبلیغات ادوردز جایی ندارند. منظور از محصولات غیرقانونی محصولات الکلی، اعتیاد آور و مواد مخدر می باشد.

قوانین تبلیغات کلیکی گوگل چگونه می باشد؟

  • سوء استفاده از فضای تبلیغ: اگر سایتی قصد سوء استفاده از فضای تبلیغاتی گوگل را داشته باشد قطعا گوگل اجازه ی انتشار این تبلیغات را به او نمی دهد.
  • استفاده از اطلاعات کاربران: به صورت کلی هدف گوگل در هر زمینه ای، جذب و رضایت کاربران می باشد. بنابراین باید از اطلاعات کاربران به درستی محافظت کنید. اگر سایتی باشید که از ازاطلاعات کاربران سوء استفاده می کنید، طبق قوانین تبلیغات کلیکی گوگل، اجازه ی ادوردز به شما داده نمی شود.

اطلاعاتی که محرمانه محسوب می شود شامل: 
نام کامل فرد، آدرس ایمیل و پست، شماره تلفن، هویت ملی، اطلاعاتی مربوط به سلامت افراد، اطلاعات مربوط به گواهی نامه رانندگی، جهت گیری جنسی، نژاد و قومیت، وضعیت مالی، سیاسی و مذهبی افراد.

  • محتوای مخصوص بزرگسال: طبق قوانین تبلیغات کلیکی گوگل، تبلیغ باید براساس ترجیح مخاطب نمایش داده شود. یعنی طوری باشد که مناسب تمام گروه های سنی باشد. بنابراین برای محتوای مخصوص بزرگسال نمی توان ادوردز زد. در برخی مواقع استثنا وجود دارد. به شرطی که تبلیغ بر اساس کوئری های جستجو شده کاربر، سن و قوانین محلی نشان داده شود. این محتوا می تواند حاوی کلوپ های شبانه، اسباب بازی های جنسی، مجلات مرتبط با بزرگسالان، محصولات بهبود شرایط جنسی، مدل ها در موقعیت های جنسی و… می باشد.
  • تبلیغات الکل و نوشیدنی های الکلی: یکی از انواع قوانین تبلیغات کلیکی گوگل تبعیت از قوانین محلی و استاندارد های صنعتی می باشد. منظور از تبعیت قوانین محلی این است که در کشورهایی که مشروبات الکلی (عرق خالص، شراب، آبجو، آبجوی غیر الکلی، شراب غیر الکلی، نوشیدنی های غیر الکلی تقطیر شده) ممنوع می باشد اجازه ی تبلیغات ادوردز در این زمینه را نمی دهد.
  • قمار بازی و شرط بندی: در قوانین تبلیغات کلیکی گوگل، انجام تبلیغات برای قمار مسئولانه درست است. آن هم باید به صورت محلی باشد! اگر گواهی نامه تبلیغات در این زمینه را داشته باشید به راحتی می توانید ادوردز بزنید.

نمونه هایی از قمارهای محدود شده که ادوردز برای آن ها مجاز است:
کازینو های فیزیکی، سایت هایی که کاربر می تواند به راحتی بر روی پوکر شرط بندی کند، بینگو، رولت و رویداد های ورزشی، سایت های بازی پولی غیر کازینو و… از این دسته می باشند.

  • رعایت قانون کپی رایت: همانطور که گفته شد گوگل از قوانین محلی برای تبلیغات خود استفاده می کند. در کپی رایت هم از این قانون استفاده می کند. اگر برای استفاده از محتوای کپی رایت حق قانونی دارید، می توانید مدرک لازم را به گوگل داده و درخواست تبلیغ کنید. همچنین در صورت مشاهده ی تبلیغاتی که قانون کپی رایت را رعایت نکرده اند می توانید گزارشی به گوگل بدهید.
  • حفظ سلامت و دارو: گوگل همیشه خود را مسئول تبعیت از قوانین موجود در حوزه سلامتی کاربران خود می داند. بنابراین همیشه محتوای تبلیغ شما را بررسی میکند و اگر برای سلامتی کاربران مشکلی نداشته باشد حتما آن را نشان می دهد.
  • محتوای سیاسی: گوگل به صورت مسئولانه از تبلیغات سیاسی پشتیبانی می کند اما این تبلیغات باید در نواحی محلی هدف قرار گرفته شود. همچنین این تبلیغات در برگیرنده ی دوره های سکوت انتخابات قانونی است. مانند تبلیغ حزب های سیاسی یا کاندید ها، حمایت از مشکلات سیاسی و…
  • رفتارهای غیر صادقانه: گوگل همیشه به صداقت و درستی بهای زیادی می دهد. به همین دلیل افرادی که محصولات و خدماتی ارائه می دهند که رفتارهای غیر صادقانه در آن وجود دارد اجازه ی تبلیغ نمی دهد. مثلا نرم افزارهای هک کردن، خدماتی برای ایجاد ترافیک جعلی سایت، اسناد جعلی، خدمات تقلب در دانشگاه و مدارس و…
  • عدم وجود محتوای تهاجمی: ترساندن یا تهدید کردن فرد، تهدیدات نژادی، وسایل نقلیه گروه های مهاجم، آزار و اذیت حیوانات، قتل، آسیب به خود، اخاذی یا تهمت زدن، تجارت گونه های در حال انقراض و… از نوع محتوای تهاجمی به شمار می آید.
  • استفاده از نشان تجاری: در قوانین تبلیغات کلیکی گوگل، زمان استفاده از نشان های تجاری برای شما مشخص شده است. به عبارتی تنها زمانی اجازه ی استفاده از نشان های تجاری را دارید که صاحب نشان تجاری این اجازه را به شما داده باشد.
  • نیازمندی های ویراستاری و فنی: همانطور که گفته شد هدف گوگل، رضایت کاربران و مشتری هایش می باشد. بنابراین دوست دارد وقتی کاربران روی تبلیغ کلیک می کنند، احساس راحتی داشته باشند. برای حفظ جذابیت تبلیغ برای کاربران باید ویراستاری انجام بدهید. علاوه بر این ها گوگل ادوردز نیازمندی های فنی را هم مشخص کرده که به کاربر و تبلیغ کننده کمک می کند بیشترین استفاده را از فرمت تبلیغاتی مشخص شده ببرند.

توجه: از اعداد، کلمات، حروف، نقطه گذاری و سمبل هایی مانند FREE و… را نمی توانید در متن تبلیغاتی خود به نادرستی استفاده کنید و گوگل جلوی آن را می گیرد.

در مورد صفحه ی فرود هم تمامی دقت و سلیقه ی خود را به کار ببرید تا بهترین صفحه و مرتبط ترین صفحه را انتخاب کنید. زیرا اگر کاربر صفحه ای مناسب با تبلیغ و با سرعت لود مناسب را باز کند قطعا نیاز خود را همان جا رفع می کند.

مطالب مرتبط

نظر شما