تفاوت تبلیغات کلیکی و سئو در چیست؟

نوشته شده توسط: محمد

تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو در چه چیزهایی می باشد؟ این سوال برای همه ی مدیران وب سایت ها و توسعه دهندگان وب وجود دارد و همیشه برای انتخاب بین این ها دچار سردرگمی می شوند. در این مقاله قصد داریم به صورت مختصر تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو را توضیح دهیم تا شما عزیزان بتوانید با دید بازتری یک کدام از این ها را برای توسعه ی سایت خود انتخاب کنید. با میهن هاستینگ همراه باشید.

تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو چه چیزهایی می باشد؟

به صورت کلی برای تفاوت تبلیغات کلیکی گوگل و سئو همیشه بحث زیادی میان طرفداران هرکدام بوده است. همانطور که قبلا به گفته شد تبلیغات کلیکی گوگل بهترین فرم تبلیغات به صورت آنلاین می باشد که از طرف خود کمپانی گوگل به وجود آمده است. ادوردز هدفمند ترین نوع تبلیغات به صورت آنلاین می باشد. تبلیغات گوگل ادوردز و سئو از اجزای اصلی بازاریابی موتورهای جستجو SEM می باشند. هردوی این ها برای پیشبرد اهداف سایت ها موثر است. اما بین آن ها فرق هایی وجود دارد.

تبلیغات کلیکی گوگل:
در ادوردز شما در کمتر از ۲۴ ساعت با تعداد نامحدود کلیدواژه هایی که مدنظرتان هست، وارد صفحه اول گوگل می شوید. شما تا زمانی در این حالت قرار میگیرید که به گوگل هزینه پرداخت کنید. به عبارتی به ازای هر کلیک بر روی کلیدواژه ی مد نظر شما، از شما هزینه کسر می شود. توجه کنید که این هزینه ها دقیقا بر اساس سیاست های خود گوگل می باشد و با توجه به میزان سختی کلمه و رقابتی بودن آن مقدار هزینه ی هر کلیک متفاوت می باشد. یکی دیگر از دلایل اینکه تبلیغات کلیکی گوگل کاملا هدفمند می باشد این است که می توانید برای نشان داده شدن آن در سیستم ها و کشورهای مختلف تصمیم گیری کنید. شما می توانید تبلیغات را در گوشی موبایل بیشتر از دستگاه های دیگر نشان دهید و یا در برخی کشور ها تبلیغ را حذف کنید. علاوه بر این ها می توانید تبلیغ را در زمان خاصی نشان بدهید. مثلا فقط از ساعت ۹ صب تا ۶ عصر تبلیغ نشان داده شود و… . مطمئن باشید زمانیکه شما تبلیغات سایت خود را از طریق ادوردز انجام می دهید قطعا این تبلیغات هدفمند می شود. به این خاطر که به میزانی که روی تبلیغ شما کلیک می شود هزینه ای کسر می شود. تا زمانیکه که کاربران فقط تبلیغ شما را می بینند هزینه ای از شما کم نمی شود. همچنین اگر کاربر بعد از کلیک روی تبلیغ شما، از سایت و خرید خود رضایت داشته باشد، قطعا دوباره هم وارد سایت شما می شود. اما این بار به صورت اورگانیک سایت شما را سرچ می کند و وارد می شود. به این ترتیب شما مشتری دائمی و کاربر وفادار پیدا می کنید. همین موضوع خود باعث پیشرفت سایت و افزایش ترافیک می شود. پس توجه کنید که حتما از صفحه هایی برای ادوردز استفاده کنید که دارای سرعت بالا باشد و کاربرپسند هم باشد.
برای بستن تبلیغات کلیکی سایت خود باید حتما از صفحات مرتبط استفاده کنید تا نیاز کاربران را رفع کنید.

اگر تاکنون برای ادوردز اقدام نکرده اید با کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره کنید:

کارشناس تبلیغات کلیکی گوگل
سئو و بهینه سازی سایت:
بهینه سازی موتورهای جستجو برای افزایش کمیت و کیفیت بازدید سایت می باشد. این را فراموش نکنید که هرچه شما در سرچ بالاتر گوگل باشید، مقدار ترافیک سایت شما بیشتر و مشتری های اورگانیک شما بالاتر می رود. یعنی دیگر شما بدنبال مشتری نمی روید و مشتری به صورت خودکار از طریق گوگل شما را پیدا می کنند. دقت کنید که حدود ۷۵ درصد از سرچ مردم از طریق گوگل انجام می شود و آن ها خریدشان را از طریق اینترنتی انجام می دهند. عواملی که در سئو تاثیر دارد به شدت در حال تغییر هستند و گوگل به صورت مداوم برای آن ها الگوریتم می سازد و آپدیت می دهد. بنابراین این علم یک علم پویا می باشد. اگر کارهایی که برای سئو انجام می دهید خلاف قوانین گوگل باشد، سایت شما ممکن است پنالتی شود. سئو یک کار زمان بر می باشد. باید هروز برای رسیدن به جایگاه بهتر تلاش کنید علاوه بر آن وقتی سایت شما رتبه های صفحه یک را بدست آورد فراموش نکنید که حتما آن را آپدیت کنید. یعنی مطلب

لیست تفاوت تبلیغات کلیکی و سئو

بعد از اینکه مفهوم هر دو را تا حدودی متوجه شدید به تفاوت تبلیغات کلیکی و سئو می پردازیم.
– یکی از تفاوت تبلیغات کلیکی و سئو در مورد زمان رسیدن به نتیجه ی آن می باشد. در تبلیغات کلیکی نتیجه فورا حاصل می شود. یعنی کمتر از ۲۴ ساعت. اما در سئو به صورت کاملا مطلوب بین ۴ تا ۶ ماه زمان می برد تا نتیجه را ببینیم.
– در مورد هزینه هم، برای ادوردز به میزانی که هزینه کنید در صفحه اول دیده می شوید. اما به محض اینکه بودجه بندی شما تمام شود دیگر در سرچ اول دیده نمی شوید. اما در مورد سئو برگشت سرمایه شما به صورت بلند مدت می باشد. در سئو سایت شما به صورت اورگانیک و همیشه در صفحه اول باقی می ماند و برای این کار نیاز به هزینه ی بالایی نمی باشد. اما در مورد ادوردز همانطور که گفته شد برای رسیدن به سرچ اول نیاز به هزینه هست.
– در تبلیغات کلیکی مقرون به صرفه بودن هزینه ها و تبدیل آن ها به مشتری و کیفیت محتوا بسیار دارد. در سئو برای بدست آوردن جایگاه و رتبه مناسب و قرار گرفتن در صفحه اول و تبدیل کاربر به مشتری و کیفیت محتوا بسیار دارای اهمیت می باشد.
لیست تفاوت تبلیغات کلیکی و سئو
اگر قصد دارید به صورت دائمی و اورگانیک در سرچ اول گوگل باقی بمانید حتما از سئو استفاده کنید.
– یکی از مهم ترین تفاوت تبلیغات کلیکی و سئو در این است که گاهی بخاطر ادوردز زدن بقیه ی سایت ها از شما بالاتر نشان داده می شوند. حتی اگر سرچ اول گوگل باشید!
به صورت کلی گوگل در بیشترین حالت ممکن حاضر است ۴۰ درصد محتوای تبلیغاتی به کاربران خود نمایش دهد نه بیشتر. یعنی نهایتا در کنار ۱۰ نتیجه ی طبیعی، ۸ تبلیغ نشان داده می شود.
– از دیگر تفاوت تبلیغات کلیکی و سئو این است که در ادوردز درصد احتمال فروش آنی شما بسیار بیشتر از سئو می شود. زیرا برای بهینه سازی سایت در موبایل هم باید به صورت جداگانه تدابیری بی اندیشید. همچنین توجه داشته باشید که بیشتر سرچ مردم هم از طریق موبایل می باشد.
در نهایت تبلیغات کلیکی به صورت بلند مدت روی سئوی سایت شما بسیار تاثیر مثبتی دارد.
پیشنهاد ما:
پیشنهاد ما به شما این است که هر دو را به صورت موازی در کنار هم انجام دهید. به این ترتیب از طریق ادوردز مشتری های بالقوه ی خود را دارید و در کنار این هم می توانید برای سئو و بهینه سازی به صورت اورگانیک روی سایت خود کار کنید. معمولا از ماه دوم کار مداوم بر روی سئوی سایت، می توانید به صورت جدی ادوردز روی سایت خود بزنید. 

مطالب مرتبط

نظر شما