اشتباهات رایج در google ads چیست و راه رفع آنها

نوشته شده توسط: محمد

انواع اشتباهات رایج در google ads چیست؟ چگونه می توان این اشتباهات را رفع کرد؟ گاهی اوقات برخی اشتباهات و تفکرات غلط شما را از پیشرفت دور می کند و باعث می شود از دیگر رقبا عقب تر بمانید. به عنوان مثال بعضی از مدیران وب سایت و کسانی که کار آنها تبلیغات اینترنتی و بازاریابی است، ازبه کار گیری google ads برای تبلیغات  پرهیز می کنند. با ما همراه باشید تا دلیل باورها و این اشتباهات رایج در google ads را به طور مفصل برای شما آشکار کنیم اما قبل از آن لازم می دانیم شما را با مفهوم و مزیت های تبلیغات کلیکی گوگل به عبارتی google ads به صورت مختصر آشنا کنیم. امیدوار هستیم که بتوانیم این کار را به نحوه احسن انجام دهیم.
در صورت نیاز به مشاورهِ رایگان با متخصصین حرفه ای میهن هاستینگ در حوزه ی تبلیغات کلیکی (گوگل ادوردز) با شماره ی زیر تماس بگیرید.

تبلیغات کلیکی گوگل یا به بیان دیگر google adwords نوعی سیستم تبلیغاتی در گوگل است که در آن بازاریابان و تبلیغ کنندگان برای یک کلمه ی بخصوص هزینه ای را پرداخت کرده تا بتوانند سایت خود را با استفاده از آن کلمه ی  کلیدی در صفحه ی نتایج گوگل به شکل تبلیغ کلیکی به نمایش بگذارند. با استفاده از این روش بدون نیاز به طی کردن فرایند سئو به یکی از بهترین جایگاه های نتایج گوگل خواهید رسید.
تبلیغات کلیکی گوگل یکی از بهترین روش ها برای افزایش تبلیغ و فروش به صورت اینترنتی می باشد، اما همانطور که در ابتدا به آن اشاره نمودیم این نوع تبلیغ “هزینه” به همراه دارد به این صورت که با هر بار کلیکی که روی کلمات تبلیغاتی شما انجام می گیرد گوگل از مبلغ پرداختی شما کسر خوهد کرد.

مزیت های تبلیغات کلیکی گوگل

  1.  یکی از بارزترین مزیت های این نوع تبلیغات اینست که در ابتدا صفحه نتایج گوگل نشان داده می شود و یکی از نشانه های آن علامت AD ابتدای URL سایت می باشد.
  2. همه ی ما خوب می دانیم که در سراسر دنیا افراد زیادی وجود دارند که در گوگل سرچ کنند، اما نکته ای که حائز اهمیت است امکان نمایش تبلیغات در هر نقطه از جهان می باشد که با هر بار کلیک روی تبلیغات و ورود به سایت شما، از مبلغ پرداختی شما کاسته می شود.

حال که با تبلیغات کلیکی گوگل آشنایی پیدا کرده اید وقت آن است که به باورها و اشتباهات رایج در google ads بپردازیم و راه حل های آن را به اطلاع شما برسانیم پس خواهشمندیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اشتباهات رایج در google ads

اشتباهات رایج در google ads

  • پرداخت هزینه ی بالا

یکی از اشتباهات رایج در google ads این است که برخی افراد بر این باورند که پرداخت هزینه ی بالا برای تبلیغات گوگل ادوردز باعث هدر رفتن سرمایه آنها می شود.
گرچه هزینه ی این تبلیغات تقریبا بالا است اما اگر از اصول آن به درستی استفاده شود بازدهی و نتیجه ی بهتری در مقایسه با دیگر ابزارها خواهد داشت، همچنین باید به این نکته توجه نمود که مدیریت حساب کاربری خود را در گوگل ادوردز به افراد توانمند و باتجربه بسپارید.

  • مشخص نبودن موقعیت جغرافیا در google ads

اگر قصد دارید که کلیک های گرفته شده برای شما کاملا هدفمند صورت گیرد، در صورتی که کسب و کار شما به منطقه ای خاص مربوط است، منطقه ی جغرافیایی را تعیین نمایید. این روش از کلیک های ناکارآمد جلوگیری می کند و سرمایه شما هدر خواهد رفت. به عنوان مثال اگر کار شما بابری با کشتی در کیش است برای نتیجه گیری بهتر می توانید موقعیت جغرافیا خود را در گوگل ادوردز، شهر کیش تعیین کنید یا هر موقعیتی که بازدهی بیشتری برایتان خواهد داشت.

  • استفاده از تبلیغات و کلمات کلیدی غیر مرتبط

تصور کنید کسب و کار شما خرید و فروش تلفن همراه است و قصد دارید از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده نمایید. مشتری شما تصمیم دارد موبایل سامسونگ بخرد.  برای آن که مشتری بتواند راحت به هدف خود برسد، باید از کلمه کلیدی خرید موبایل سامسونگ استفاده کنم. همچنین از طرفی اگر تنها کلمه ی “موبایل” را به عنوان کلمه کلیدی خود تعیین کنید، ممکن است کسانی که به دنبال تعمیرات موبایل هستند نیز روی سایت شما کلیک کنند. این عامل بازدهی منفی به همراه دارد. ارسال تبلیغات غیر مرتبط برای کاربران سبب می شود کلیک ها هدر شوند و همچنین نباید از کلمات و جمله های غیر مرتبط با نوع تبلیغ در تبلیغات کلیکی استفاده نمود. استفاده از این کلمات از اشتباهات رایج در google ads می باشد.

  • عدم کلیک روی تبلیغات گوگل توسط کاربران

عدم کلیک روی تبلیغات گوگل توسط کاربران یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در google ads است اما با کمی جستجو می توان به سوابق مالی مربوط به تبلیغات کلیکی ادوردز پی برد و این باور غلط را از بین برد.

  • نمایش تبلیغات غیر مرتبط برای تمام دستگاه ها

بعضی از محصولات مخصوص دستگاه های خاص می باشند مانند اپلیکیشن های اندروید که مختص موبایل است. برای آن که کلیک ورودی به سایت شما هدر نرود با استفاده از تنظیمات Device targeting می توانید با نمایش آگهی ها برای دستگاه های مرتبط، از کلیک های ناکارآمد جلوگیری کنید.
به عنوان مثال تبلیغاتی که مربوط به موبایل می باشد را برای کاربران غیر موبایلی به نمایش نگذارید.
اشتباهات رایج در google ads

  • از دیگر اشتباهات رایج در google ads عدم ثبت آدرس صفحه ی مرتبط در تبلیغات می باشد.

اساس کار تبلیغات کلیکی گوگل نیز همانند سئو، کلمه کلیدی می باشد. با به کار گیری کلمه کلیدی مناسب در google ads و دادن لینک واقعی آن می توانید صفحه فرود را برای مشتری به درستی تعیین نمایید تا مشتری به هدف خود برسد. پس خیلی دقت کنید لینکی که به google ads  برای تبلیغ داده می شود باید حتما مرتبط باشد تا مشتری و کاربر شما گمراه نشود.

  • افرادی که صاحب کسب و کار هستند گاهی تصور می کنند در تبلیغات کلیکی گوگل در حال تبلیغ به روش سنتی یا به عبارتی برونگرا می باشند.

اما باید این تصور را کنار گذاشت زیرا تبلیغات کلیکی گوگل از راه های بازاریابی درونگرا است. می توان به شما اطمینان دهد که هنگام جستجو کاربران، محتوای شما به سمع و نظر آنان برساند.

  • عدم استفاده از کلمات کلیدی در متن و شعار تبلیغات

با استفاده نکردن از کلمات کلیدی در متن، نمره ی کیفی در گوگل ادوردز کاهش می یابد در نتیجه سعی کنید حتما از کلمات کلیدی که جهت رسیدن کاربر به سایت استفاده نموده اید، برای متن و شعار تبلیغاتی خود نیز استفاده نمایید.

  • استفاده نکردن از کلمات کلیدی منفی

از اشتباهات رایج در google ads می توان به عدم استفاده از کلمات کلیدی منفی اشاره نمود. به عنوان مثال شما قصد ندارید که محصول خود را، رایگان و مجانی به کاربران عرضه نمایید در نتیجه می توانید از کلماتی مانند مجانی، رایگان و ارزان به عنوان کلمات کلیدی منفی استفاده کنید.

  • عدم ایجاد بیش از یک آگهی در یک گروه تبلیغاتی از اشتباهات رایج در google ads می باشد.

اگر تصمیم دارید هزینه های خود را کاهش دهید و مقدار تبدیل را افزایش دهید، اهمیت دار که بیش از یک آگهی در گروه تبلیغاتی ایجاد کنید.

  • استفاده نمودن از کلمه کلیدی ضعیف

یکی از بدترین اشتباهات رایج در تبلیغات کلیکی گوگل انتخاب و استفاده از کلمه ی کلیدی ضعیف در تبلیغات است. اگر نتوانید کلید واژه ی مناسبی را انتخاب کنید، هزینه ی شما برای تبلیغات کلیکی گوگل (google adwords) هدر می شود.
اشتباهات رایج در google ads
جمع بندی
گوگل ادوردز یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات اینترنتی می باشد و به علت حساسیت هایی که دارد ممکن است اشتباهاتی مرتکب شویم که سرمایه خود را از دست داده و نتیجه دلخواه را از آن نگیریم. برای آن که بهترین نتیجه را از تبلیغات کلیکی گوگل بگیریم باید تجربه ی زیادی در این زمینه داده باشید.کارشناسان با تجربه ی میهن هاسنیگ در حوزه تبلیغات کلیکی می توانند شما را در این راه همراهی نمایند.

برای مشاوره آنلاین در خصوص google adwords با متخصصین ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

نظر شما