چگونه مدرک گوگل ادوردز را دریافت کنیم؟ راهنمای مرحله به مرحله

نوشته شده توسط: محمد

مدرک گوگل ادوردز برای بازاریابان حوزه دیجیتال گواهی نامه بسیار معتبر و مهمی محسوب می شود. این مدرک یکی از استانداردترین روش ها برای بالابردن سطح دانش در حوزه دیجیتال مارکتینگ میباشد. داشتن سطح خوبی از تجربه در تبلیغات کلیکی گوگل به موفقیت در آزمون کمک شایانی می کند. در این مقاله قصد داریم تا مدرک گوگل ادورزد را معرفی و مراحل ثبت نام و دریافت ان را شرح دهیم. با میهن هاستینگ همراه باشید.
مدرک گوگل ادوردز چیست؟
مدرک گوگل ادوردز در واقع گواهی نامه ای است که گوگل به وسیله ان بازاریابان متخصص در حوزه تبلیغات انلاین را شناسایی می کند.بعد از گذراندن دو امتحان گوگل ادوردز، شخص مدرکی را دریافت می کند که به عنوان پارتنر گوگل شناخته می شود. مانند بسیاری از دیگر محصولات، ابتکارات و ویژگی های گوگل، این گواهی نامه نیز دائما به روز و اپدیت می شود.
در گذشته صدور این گواهی نامه به صورت کاملا مستقل صورت می گرفت و هزینه هایی هم در برداشت.
اما با شکل گیری اکادمی گوگل در سال ۲۰۱۸، مدرک گوگل ادوردز به عنوان پارتنر گوگل شناخته شد و روز به روز اپدیت و تکمیل شد. راهنمای مرحله ب مرحله ای که در ادامه اورده شده مراحل دریافت مدرک گوگل ادوردز را توضیح خواهد داد. پروسه ای که اگر بخواهیم برای بار اول انجام دهیم ممکن است کمی گیج کننده باشد.
مرحله ۱: اکانت گوگل خود را بسازید یا انتخاب کنید.
یک اکانت گوگل مناسب برای دریافت مدرک خود مشخص کنید. (چنانچه برای یک شرکت یا کمپانی کار می کنید بایستی از ادرس ایمیل کاری خود استفاده کنید.)
اگر به صورت مستقل کار میکنید و مدرک گوگل ادوردز را شخصا میخواهید دریافت کنید، بایستی اکانت گوگلی را انتخاب کنید که شخصی و به طورخصوصی برای شما باشد. توجه داشته باشید که در انتها و بعد از قبولی در ازمون گوگل ادوردز مدرک شما به این اکانت فرستاده می شود.
شما میتوانید به راحتی با http://accounts.google.com. یک اکانت جدید بسازید.
 
مرحله ۲: به اکادمی تبلیغات ملحق شوید.
هنگامی که اکانت گوگل خود را ساختید حتما از سایر اکانت های گوگل کاملا خارج شوید. (چنانچه در چندین اکانت گوگل لاگین باشید، مانند سایر محصولات گوگل ممکن است هنگام لاگین شدن دچار سردرگمی شوید.)
هنگامی که می خواهید از اکانتی که برای گرفتن مدرک گوگل ادوردز لاگین شوید، استفاده کنید از ادرس زیر استفاده کنید:
https://landing.google.com/academyforads/.
راهنمای گام به گام مدرک گوگل ادوردز
اکنون بر روی دکمه “get started now ” کلیک کنید.
در اینجا با صفحه ای از امکانات دسترسی و پذیرش قوانین و شرایط استفاده از خدمات مواجه میشوید.
در مرحله بعد با اپشنی روبه رو می شوید که به شما پیشنهاد میدهد که اگر مایل هستید اکانت اکادمی تبلیغات خود را با شرکت به اشتراک بگذارید. اگر میخواهید از اکانت شخصی خود برای اکانت پارتنر گوگلی خود استفاده کنید، از اپشن ” yes” استفاده کنید. اگر پارتنر گوگل نیستید و با هیچ شرکتی کار نمیکنید، میتوانید از گزینه “no ” استفاده کنید.
 
مرحله ۳: با دیگر پارتنرهای گوگل ارتباط برقرار کنید.( این مرحله کاملا اختیاری است)
چنانچه مایل هستید که اکانت خود را با شرکت ادغام کنید، بایستی پروفایل خود را حتما اپدیت نمایید.
روی گزینه بالا سمت راست صفحه خود کلیک کنید و عکس پروفایل خود را بروزرسانی کنید.
این پروسه در برگیرنده تکمیل اطلاعات شما و نحوه ارتباط شما با شرکت می باشد.
شما بایستی ایمیلی از شرکت  که شامل ادرس domain اصلی شرکت میباشد وبا پارتنر گوگل هماهنگ است، در اختیار داشته باشید.
افزودن ایمیل برای مدرک گوگل ادوردز
در این مرحله بعد از تکمیل و به روز رسانی پروفایل توسط شما، گوگل به یک ایمیل تائیدیه نیاز دارد.
این پروسه دو مرحله ای به وارد کردن اطلاعات پروفایل و مجوز ادمین پارتنر گوگل شرکت شما نیاز دارد.
 
مرحله ۴: برای امتحان اماده شوید.
گوگل اطلاعات پایه اموزشی و محتوای گسترده اکادمی را در اختیار ازمون دهندگان قرار داده است.
شما می توانید همه ی محتواهای اموزشی و ارزیابی ها را در صفحه داشبورد، تب “google ads ” در قسمت اکادمی گوگل مشاهده و دریافت کنید. چنانچه شما با ازمون های مدرک گوگل ادوردز اشنا نیستید و نسبت به این فضا تجربه کافی ندارید، ابتدا بایستی با مطالب و محتواهای اکادمی شروع کنید.
برای هر یک از نمونه ها، دیدن ویدئو ها، مرور مطالب مرتبط و انجام نمونه تست انلاین، حداقل بایستی چهار ساعت زمان صرف کنید. اگر تاکنون کمپین های تبلیغاتی بسیاری را مدیریت کرده اید و تجربه بیشتری دارید، باز هم مرور مطالب و مشاهده نمونه ها خالی از لطف نیست. شما به عنوان یک فرد با تجربه میتوانید با سرعت بیشتری به مرور مطالب بپردازید.
نمونه سوالاتی که فراهم شده است بسیار کمک کننده هستند. این سوالات دقیقا مطابق نمونه ازمون نهایی هستند.
 
حتی اگر قبلا مدرک گوگل ادوردز خود را دریافت کرده اید و تجربه  بالایی در زمینه تبلیغات انلاین دارید بازهم از محتواهای اموزشی گوگل صرف نظر نکنید!
مرحله ۵:در امتحان نهایی شرکت کنید.
برای دریافت مدرک گوگل ادوردز بایستی در امتحان اصلی ان شرکت کنید.  امتحان گوگل ادوردز شامل دو بخش مجزا است. بخش اول شامل سوالات گوگل و بخش دوم تعدادی سوال از حوزه ای مشخص میباشد. این حوزه را شما می توانید شخصا انتخاب کنید که در ادامه انها را معرفی خواهیم کرد. در بخش اول ۱۰۰ سوال مجزا وجود دارد که بایستی در ۱۲۰ دقیقه به ۸۰ یا  تعداد بیشتری از انها پاسخ صحیح بدهید.
مدرک شما در انتها با توجه به حوزه امتحانی دومی که انتخاب نموده اید صادر می شود.
دیگر حوزه های امتحانی تبلیغات شامل موارد زیر میباشد:
 

  • تبلیغات جستجو ( ۱۰۰ سوال و ۱۲۰ دقیقه زمان پاسخ گویی)

 

  • تبلیغات نمایش( ۱۰۰ سوال و ۱۲۰ دقیقه زمان پاسخ گویی)

 

  • تبلیغات موبایل( ۱۰۰ سوال و ۱۲۰ دقیقه زمان پاسخ گویی)

 

  • تبلیغات ویدئو( ۱۰۰ سوال و ۱۲۰ دقیقه زمان پاسخ گویی)

 

  • تبلیغات فروش( ۱۰۰ سوال و ۱۲۰ دقیقه زمان پاسخ گویی)

 
از انجایی که حوزه جستجو و نمایش بسیار گسترده هستند، گوگل تبلیغات ویدئویی و یوتیوب را جداگانه برگزار می کند. هر یک از حوزه های امتحانی که در بالا گفته شد و به عنوان امتحان دوم شرکت می کنید در واقع مدرک شما براساس ان صادر می شود.
بنده پیشنهاد می کنم تا حوزه ای را انتخاب کنید که بیشترین زمان را برای یادگیری ان صرف کرده اید و یا در موقعیتی که مشغول به کار هستید بهترین بهره وری را از ان دارید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در اینده کاری شما چقدر می تواند مفید و مثمر ثمر باشد.
چنانچه شما علاقه مند به ازمون های استاندارد هستید، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید در ازمون گوگل ادوردز شرکت کنید.

اگر نیاز به مشاوره رایگان در مورد اخذ مدرک گوگل ادوردز دارید با ما تماس بگیرید:

مشاوره اخذ مدرک گوگل ادوردز
در صورتی که در ازمون رد شدید، بایستی یک دوره انتظار را سپری کنید تا بتوانید مجددا در ازمون شرکت کنید. این تنها خطایی است که مطلقا نباید انجام دهید. بعد از پایان دوره انتظار که ۲۴ ساعت می باشد میتوانید مجددا در ازمون شرکت کنید.
به طور دقیق برروی ازمون نهایی گوگل ادوردز تمرکز کنید و برای هر انچه در ازمون مورد نیاز است آماده باشید.
در صورتی که در ازمون نهایی گوگل ادوردز پذیرفته شدید اما در ازمون حوزه انتخابی رد شدید نگران نباشید. با تمام شدن دوره انتظار میتوانید مجددا دردیگر ازمون های پیشنهاد شده شرکت کنید. چنانچه موفق به دریافت مدرک گوگل ادوردز شدید، بایستی برای این دست اورد به خود افتخار کنید!
در نهایت:
نسبت به تاریخ انقضای مدرک خود هوشیار باشید تا در زمان مقرر بتوانید مجددا امتحان داده و مدرک خود را آپدیت کنید.در دیگر ازمون های گوگل نیز  ثبت نام و شرکت کنید تا دانش خود را در دیگر زمینه ها هم بالا ببرید.
دریافت این مدارک کمک شایانی به اینده شغلی شما می کند.برای دریافت مدارک گوگل وقت بگذارید و برنامه ریزی کنید.
 

مطالب مرتبط

نظر شما