وردپرس ۵.۳.۱ و افزایش امنیت

نوشته شده توسط: محمد
وردپرس 5.3.1

چه تغییراتی در آپدیت جدید وردپرس به وجود آمده است؟ وردپرس ۵.۳.۱ چه تفاوتی با وردپرس ۵.۳ دارد؟ آیا باید ورژن وردپرس خود را به ۵.۳.۱ ارتقا داد؟ همه ی وبمستران هنگامی که وب سایت وردپرسی می سازند و تمام پیش نیازهای آن را مانند خرید هاست وردپرس، تعیین دامنه و…. را هماهنگ می کنند، امنیت سایتشان به دلیل زحمات، زمان صرف شده و اطلاعاتی که در آن وجود دارد برایشان مهم و پراهمیت می شود. در آپدیت جدید وردپرس چندین آسیب پذیری رفع و امنیت در آن بهبود یافته است. با ما همراه باشید تا این تغییرات را بررسی کنیم و در صورت نیاز به مشاوره رایگان و با متخصصین با مهین هاستینگ تماس بگیرید.
مشاور میهن هاستینگ

تغییرات به وجود آمده در وردپرس ۵.۳.۱

مدت زیادی از انتشار wordpress 5.3 نمی گذرد که نسخه ی جدیدتر آن یعنی ۵.۳.۱ منتشر شد که در این ورژن در حوزه ی امنیتی تغییراتی به وجود آمده است. اگر شما قصد دارید که وردپرس خود را به روز رسانی کنید می توانید با ورود به پیشخوان (داشبورد)، در قسمت به روزرسانی ها این کار را به راحتی انجام دهید ولی اگر حالت خودکار بروزرسانی فعال باشد این کار به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد.
در وردپرس ۵.۳ و همچنین ورژن های قبلی آن چندین مسئله امنیتی دیده می شود که بهتر است نسبت به آپدیت آنها اقدام نمایید.
Wordpress 5.3 تغییراتی را به دنبال دارد که در نسخه ی جدیدتر آن، این تغییرات بهبود و افزایش یافته است. از جمله ی این تغییرات می توان به موارد زیر اشاره نمود. اما در وردپرس ۵.۳.۱ علاوه بر موارد دیگری که به آنها در ادامه خواهیم پرداخت، این دو ویژگی نیز متحول شده است.

  • ویرایشگر گوتنبرگ : تحولی که در این ویرایشگر رخ داده است شامل بهبود رابط کاربری و افزایش بلوک ها است که عملکرد این ویرایشگر را به طور چشمگیری بالا برده است.
  • صحت و سلامت سایت: site Health به شما کمک خواهد کرد از عوامل و شرایط امنتیی که ممکن است روی سایت شما موثر باشد مطلع شوید.

تحولات نسخه ۵.۳.۱ وردپرس

  • ویرایشگر گوتنبرگ: مشکلاتی که  در scroll کردن صفحه و جاوا اسکریپ وجود داشتند برطرف شدند.
  • Time & Date: بهبود محاسبه تاریخ غیر GMT، افزایش مقاومت تابع get_permalink () در مقابل تحولات منطقه ی زمانیPHP از جمله تغییرات این قسمت می باشد.
  • قابلیت پیاده سازی: CollegeHumor oEmbed دیگر وجود ندارد.
  • سلامت سایت: در بروزرسانی انجام شده می توانید برای تایید صحت پست الکترونیکی مدیر سایت بازه ی یادآوری را فیلتر نمایید.
  • مدیریت: تغییرات چشم گیری در قسمت مدیریت از قبیل گزینه های تغییر رنگ و دسترسی به ویجت ها ایجاد شده است.

به طور جامع تر در سایت WordPress 5.3.1 Security and Maintenance Release به مسائل امنتیی که در wordpress 5.3.1 برطرف شده، پرداخته شده است و طبق خبری که وردپرس در سایت خود منتشر نموده است ورژن ۵.۴ به زودی ارائه خواهد شد.
وردپرس 5.3.1
جمع بندی: آسیب پذیری های وردپرس سبب می شود هکرها بتوانند کنترل وب سایت شما را به دست گرفته و بد افزارهایی را آپلود نموده و اقدامات دیگری نظیر ساخت کاربر و آپلود درگاه تقلبی انجام دهند. پس برای جلوگیری از این اقدامات هر چه سریع ترنسخه ی وردپرس خود را ارتقا دهید.
 

مطالب مرتبط

نظر شما