تاثیر هاست بر سئو سایت و ویژگی هاست مناسب برای بهبود سئو

نوشته شده توسط: محمد
تاثیر هاست بر سئو

تاثیر هاست بر سئو سایت چگونه است؟ با انتخاب هاست مناسب می توانیم سئو سایت خود را تحت تاثیر قرار دهیم؟  آیا یکی از عوامل موثر در بهبود سئو سایت، انتخاب هاست است؟ از زیر ساخت های لازم برای داشتن یک وب سایت انتخاب هاست مناسب می باشد. وب مستران برای آن که بتوانند سایت خود را بهینه سازی کنند بهتر است قبل از هر اقدامی در انتخاب و خرید هاست وردپرس، ویندوز و لینوکس دقت نمایند. با ما همراه باشید تا شما را با چگونگی تاثیر هاست بر سئو و ارتباط هاست و سئو را بررسی کنیم. قبل از آن لازم می دانیم شما را با هاست و سئو و عوامل موثر بر آن آشنا کنیم.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با متخصصان میهن هاستینگ در ارتباط باشید.

مشاور میهن هاستینگ
هاست و انواع آن
برای راه اندازی وب سایت و انتشار آن در دنیای اینترنت به یک فضای میزبان نیاز خواهید داشت. این فضای میزبان را هاست می نامند. این هاست باید ویژگی های ویژه ای داشته باشد. این ویژگی ها عبارت اند از:

  • میزان آپتایم: از مهم ترین ویژگی های یک هاست مناسب می توان به مدت زمان در دسترس بودن آن اشاره نمود. به عبارت دیگر هاست باید ۲۴ ساعته در دسترس و پایدار باشد و هر چه میزان این پایداری بیشتر باشد رضایت کاربران را به دنبال خواهد داشت.
  • سرعت هاست: یکی دیگر از عواملی که در رضایت کاربر از وب سایت شما تاثیر دارد، سرعت آن است. این فاکتور خود به عوامل دیگری نظیر: استفاده از سخت افزارها در سرور، وب سرورها و هارد های پرسرعت و تعداد وب سایت های قرار گرفته در سرور و موقعیت مکانی سرور بستگی دارد.
  • بکاپ: اگر وب سایت شما دچار مشکلی شود با داشتن یک نسخه بکاپ از آن خیال شما از احتمال از بین رفتن اطلاعات سایت آسوده خواهد شد.
  • پشتیبانی: هاست مناسب دارای قابلیت پشتیبانی است یعنی شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز می توانید پشتیبانی دریافت نمایید.
  • امنیت بالا: امنیت یکی از فاکتورهای مهم در هاست می باشد زیرا تاثیر بسزایی روی سایت شما خواهد داشت.

از دیگر ویژگی های یک هاست خوب به صورت خلاصه می توان به نرم افرارها و سخت های مورد استفاده و هزینه و دوره ای بودن آن اشاره نمود.
سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟
شما با ساخت یک وب سایت قصد دارید در دنیای اینترنت دیده شوید یا کسب و کاری را راه بیاندازید. این کار زمانی قابل اجرا خواهد بود که ورودی به سایتتان زیاد باشد و افراد زیادی به سایت شما سر بزنند در نتیجه باید در صفحات گوگل رتبه ی بالایی کسب نمایید. برای تحقق و بدست آوردن بهترین رتبه توسط گوگل باید اقداماتی روی وب سایت خود انجام دهید این اقدامات را سئو می نامند. به عبارت دیگر seo مخفف عبارت Search Engine Optimization  به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد که به وسیله ی آن می توانید ترافیک و میزان ورودی سایت خود را افزایش دهید.
عوامل زیادی در سئو سایت تاثیر دارد که ممکن است رتبه سایت را کم یا زیاد کند این عوامل شامل موارد زیر می شود:

  • آپتایم سایت
  • سرعت سایت
  • امنیت سایت
  • هاست مناسب
  • محتوا

تاثیر هاست بر سئو سایت و دریافت رتبه بالا در گوگل

از مهم ترین عوامل موثر در سئو و پیش نیاز های لازم برای یک وب سایت انتخاب هاست مناسب می باشد. اما این سوال مطرح می شود که هاست چگونه در بهینه سازی موثر خواهد بود؟ چه فاکتورهای مهمی باید در یک هاست وجود داشته باشد تا بتواند در سئو تاثیرگذار باشد؟ همانطور که قبلا به آن اشاره نمودیم هاست خوب و مناسب باید ویژگی هایی داشته باشد از جمله این ویژگی ها آپتایم بالا و سرعت و امنیت می باشد.
امنیت هاست و تاثیر آن بر سئو: برای داشتن وب سایت باید در سه مرحله ی آن یعنی راه اندازی، مدیریت و توسعه ی آن به بحث امنیت اهمیت زیادی داده شود. زیرا در صورت هک و آسیب پذیری سایت اعتبار سایت زیر سوال خواهد رفت و میزان ترافیک ورودی آن کم می شود. هنگام راه اندازی سایت برای تامین امنیت باید هاست مناسبی انتخاب نمود.
سرعت هاست : وقتی صحبت از تاثیر هاست بر سئو می شود مهم ترین فاکتوری که به ذهن هر فرد می رسد سرعت آن است. اگر سئو سایت و رضایت مندی برای شما حائز اهمیت است بهترین کار بالا بردن سرعت سایت می باشد زیرا زمانی که کاربر قصد بازدید از سایت شما را دارد هر چه زمان لود سایت کمتر باشد، کاربر تمایل بیشتری برای استفاده از وب سایت شما خواهد داشت. شما با خرید هاست مناسب می توانید در سئو سایت موثر باشید.
آپتایم هاست و ارتباط آن با سئو:  آپتایم به صورت غیر مستقیم بر روی سئو تاثیر می گذارد. اگر سایت شما کمتر از ۹۹/۹ درصد در دسترس باشد نسبت به دیگر سایت ها نمره منفی کسب خواهد کرد و ترافیک ورودی آن کم خواهد شد. پس باید در انتخاب هاست به آپتایم آن دقت زیادی شود چرا که تاثیر غیر مستقیم و مهمی را بر سئو سایت دارد.
 
 

مطالب مرتبط

نظر شما