تغییر رمز ورود به وردپرس چگونه می باشد؟

نوشته شده توسط: محمد
چگونه رمز ورود به وردپرس را تغییر دهیم؟

تغییر رمز ورود به وردپرس یکی از مهم ترین سوال هایی می باشد که برای هریک از مدیران سایت ها پیش می آید. اما به صورت کلی تغییر رمز ورود به وردپرس چگونه می باشد؟ تغییر رمز ورود به وردپرس معمولا از طریق پیشخوان وردپرس انجام می شود. با میهن هاستینگ همراه باشید تا آموزش گام به گام و تصویری تغییر رمز ورود به وردپرس را توضیح دهیم.

نحوه آموزش تغییر رمز ورود به وردپرس 

در بعضی موارد برای مدیران سایت فراموش کردن رمز ورود به وردپرس پیش می آید. در این شرایط اگر دکمه ی فراموش کردن رمز را بزنید، ایمیلی در وردپرس ارسال نمی شود. بنابراین خطا می دهد و شما نمی توانید از بازیابی رمز استفاده کنید. چنانچه شخصی پسورد ورد پرس شما را هک کرده باشد و رمز عبور و ایمیل را تغییر داده باشد، چون به پیشخوان ورد پرس خود دسترسی ندارید باز هم قادر به تغییر رمز نیستید. اما نگران نباشید راه های دیگری برای این کار نیز وجود دارد.

شما دو راه مختلف پیش رو دارید. دراولین راهکار شما می توانید اقدام به ریست رمز ورود به وردپرس از طریق هاست وبه عنوان راهکار دوم ریست رمز ورود به وردپرس از طریق دیتابیس وردپرس بکنید.

نحوه تغییر رمز ورود به وردپرس و بازیابی آن

در این مقاله ابتدا تغییر رمز ورود به وردپرس را اموزش خواهیم داد و سپس به نحوه بازیابی رمز ورود به وردپرس خواهیم پرداخت.
چگونه رمز ورود به وردپرس را تغییر دهیم؟
تغییر رمز ورود به وردپرس
در پیشخوان وردپرس در حالت لاگین قرار داشته باشید. به قسمت کاربران شناسنامه شما بروید. سپس بر روی دکمه ساختن رمز کلیک کنید. در این حالت یک رمز به صورت خودکار برای شما ساخته می شود. در این قسمت اگر مایل نیستید که از رمزی که وردپرس برای شما انتخاب کرده است استفاده کنید، می توانید رمز مورد علاقه خودتان را در قسمت فیلد رمز وارد کنید. در این قسمت گزینه دیگری هم وجود دارد به نام رمز سست. چنانچه امکان استفاده از رمز سست را فعال کنید در واقع استفاده از رمز کوتاه را فعال نموده اید.
در پایان کار، بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. بایستی یک بار از اکانت وردپرس خود خارج شده و سپس وارد شوید. در این حالت با وارد کردن رمز جدیدی که ایجاد کرده اید می توانید به پیشخوان ورد پرس خود دسترسی داشته باشید. اما چنانچه رمز خودتان را فراموش کرده اید در سایت site.com/wp-admin، قسمت رمزتان را گم کرده اید، مراجعه کنید. بعد از این مرحله صفحه ای در مقابل شما ظاهر می شود که از شما میخواهد ایمیل یا نام کاربری خود را وارد کنید.
تغییر رمز ورود به وردپرس
در این مرحله بر روی دریافت رمز تازه کلیک کنید. به ایمیلی که در مرحله قبل در فیلد مربوطه وارد کردید، ایمیلی ارسال خواهد شد که حاوی یک لینک است. روی لینک داده شده کلیک کنید. در این قسمت رمز خود را دو فیلد داده شده وارد کرده و بر روی قسمت ذخیره کلیک کنید. در اینجا شما موفق به تغییر رمز خود شده اید. به یک نکته دراین قسمت توجه داشته باشید. چنانچه ایمیلی در inbox خود دریافت نکردید قسمت spam ها را هم چک کنید.
راهکار اول در بازیابی رمز ورود به وردپرس:
تغییر رمز ورود به وردپرس گاها به سادگی راهکاری که در بالا ارائه شد نیست. چنانچه هکرها رمز ورود و نام کاربری شما را تغییر داده باشند، اصلاح و تغییر رمز ورود به وردپرس کمی متفاوت می باشد.
وارد هاست خود را شوید. روی گزینه File Manager کلیک کنید. در این حالت به صفحه ی مدیریت هاست خود وارد می شوید. به قسمتی که وردپرس در انجا نصب شده بروید. اگر وردپرس روی دامنه اصلی شما نصب شده باشد، باید به قسمت public-html مراجعه کنید. اما چنانچه وردپرس شما در یک ساب دامنه یا ساب دایرکتوری نصب شده است، ابتدا باید به قسمتی که فایل های وردپرس قرار دارند، مراجعه کنید و در درون فایل با عنوان res.php کد های زیر را وارد کنید. بر روی قسمت New File در هاست کلیک کنید. یک فایل با عنوان res.php ایجاد کنید. کدهایی که در ادامه گفته شده رو این قسمت کپی کنید.
بعد از این مرحله چنانچه وردپرس شما در مسیر دامنه اصلی نصب شده باشد، در پایان ادرس سایت تان عبارت res.php را وارد کنید. در فیلدهایی که در مقابل شما ظاهر میشوند نام کاربری و رمز دلخواه تان را وارد کنید و در پایان بر روی گزینه update options کلیک کنید تا رمز ورود به وردپرس شما ریست شود. با انجام این مراحل رمز ورود به وردپرس شما ریست شد و شما می توانید از این به بعد با رمز جدید خود وارد پیشخوان ورد پرس شوید.
 
تغییر رمز ورود به وردپرس از طریق دیتابیس
برای تغییر رمز ورود به وردپرس از طریق دیتابیس بایستی وارد هاست شده و سپس به قسمت PHPmyadmin بروید. این قسمت در واقع دیتابیس هاست می باشد. سپس روی قسمت wp_users کلیک کنید. سپس لیست کلیه کاربرانی که در سایت شما عضو هستند نمایش داده خواهد شد. در این قسمت کابری که نقش مدیر سایت را داراست انتخاب کنید و بر روی گزینه edit کلیک کنید. بعد از این مرحله به ویرایش کاربر دیتابیس وردپرس وارد می شوید.
ایمیل، رمز عبور، تاریخ عضویت، نام کاربری و ای دی کاربر را در فیلدهای خواسته شده وارد کنید.
ستون user-pass مربوط به رمز کاربران می باشد. در این قسمت شما کاراکترهای بی معنا و مفهومی را مشاهده خواهید کرد. این امر کاملا طبیعی است. ساختار وردپرس مانع از دیده شدن رمز کاربران برای دیگران می شود و این به خاطر حفظ امنیت کاربران در فضای وردپرس است.
در این قسمت بایستی رمز تان را به صورت هش شده وارد نمایید و بعد روی گزینه md5-hash-online کلیک کنید.
رمز خودتان را  در فیلد باز شده وارد کنید و سپس بر روی گزینه calculate md5 hash کلیک کنید.
بایستی در این مرحله چند لحظه منتظر بمانید. وردپرس یک رمز برای شما میسازد.
رمزی را که وردپرس برای شما ایجاد کرد در دیتابیس در قسمت value کپی کنید و سپس روی گزینه go کلیک نمایید.

بعد از مرحله رمز ورود به وردپرس شما تغییر پیدا کرده و شما می توانید با استفاده از ان وارد پیشخوان وردپرس خود شوید.

در صورت داشتن سوال می توانید با پشتیبانی ما تماس بگیرید.

مشاوره تغییر رمز ورود به وردپرس
 

مطالب مرتبط

نظر شما