افزایش امنیت هاست چگونه است؟

نوشته شده توسط: محمد

افزایش امنیت هاست از چه راه هایی امکان پذیر است؟ امنیت یکی از مباحث حیاتی در ایجاد کسب و کار اینترنتی است چرا که از بین رفتن اطلاعات و نفوذ افراد سودجو وغیره زیان های فراورانی به شما خواهد زد در نتیجه کار اینست که با انجام اقداماتی نظیر افزایش امنیت هاست و یا ایمن سازی سایت، سطح امنیت کار خود را بالا ببرید. حفظ امنیت هاست جزئی از دغدغه های بیشتر وب مستران می باشد چرا که هاست یکی از مهم ترین زیر ساخت ها برای داشتن یک وب سایت است اما افزایش میزان امنیت و حفظ آن به چگونگی استفاده کاربر و شرکت میزبان بستگی دارد. ما در این مقاله قصد داریم راه هایی را به شما معرفی کنیم که به کمک آن ها بتوانید امنیت هاست را به میزان قابل توجه ای بالا ببرید. با ما همراه باشید.

در صورت نیاز به مشاوره در حوزه امنیت با متخصصین میهن هاستینگ در ارتباط باشید.

راه های افزایش امنیت هاست

  • افزایش امنیت هاست توسط کاربر

هاست به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم وب سایت برای داشتن کسب و کار اینترنتی حائز اهمیت است و باید مراقب بود که مشکل امنیتی در آن به وجود نیاید سوالی که مطرح می شود اینست که چه اقداماتی باید انجام داد تا امنیت هاست را تامین کنیم؟
۱) تهیه هاست از شرکت هاستینگ معتبر
قبل از هر کاری باید هاست خود را از شرکتی تهیه کنید که سرویس میزبان دارای امکاناتی از قبیل نرم افزار های امنیتی، آنتی ویروس و آنتی شل باشد.
۲) ایجاد رمزی قوی و تغییر آن به صورت دوره ای
اولین اقدامی که می توانید برای بالابردن سطح امنیت سرویس میزبان انجام دهید استفاده از یک رمز ورود می باشد. این رمز باید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، علامت ها و اعداد (مانند Zdvg_$12896fdh) باشد و به صورت دوره ای یا ماهانه تغییر کند تا امکان دسترسی و نفوذ به هاست کاهش یابد. اگر خودتان توانایی ساخت یک رمز قوی را ندارید به کمک سایت passwordsgenerator.net به راحتی این کار را انجام دهید.
۳) استفاده از آنتی ویروس برای اسکن دوره ای هاست و افزایش امنیت آن
آنتی ویرویس ها می توانند بدافزار ها و ویروس ها را شناسایی کنند ولی در کنترل پنل هایی مانند سی پنل و دایرکت ادمین از آنتی ویرویسی به نام ClamAV استفاده شده است که در شناسایی شل ضعیف عمل می کند در نتیجه باید به صورت دوره ای از آنتی ویروسی استفاده نمایید که بتواند به راحتی کدهای برنامه نویسی و فایل های روی هاست را اسکن و شما را از ایمن بودن آن ها یاری کند.
۴) استفاده از پروتکل امن HTTPS جهت ورود به هاست
پروتکل HTTPS با رمز گذاری اطلاعات امکان ارتباط ایمن کاربر و وب سرور را فراهم می کند و امکان دسترسی و ردیابی اطلاعات توسط هکرها را کم می کند. پروتکل HTTP وسیله Clear Text بین کاربر و وب سرور ارتباط ایجاد می کند که سطح امنیت آن بسیار کم است از این رو برای ورود به هاست خود از پروتکل HTTPS ( گواهینامه ssl) استفاده نمایید. برای آن که با کاربردهای این پروتکل آشنا شوید مقاله ی گواهینامه ssl چیست و چه کاربردهایی دارد را مطالعه نمایید.
۵) عدم استفاده از گوشی همراه برای ورود به هاست
امروزه افراد بیشتر کار های خود را با تلفن همراه خود انجام می دهند توصیه ما به شما اینست که به هیچ عنوان از گوشی همراه برای ورد به هاست استفاده نکیند چرا که امنیت آن نسبت به سیستم های کامپیوتری کمتر است و ممکن است امنیت هاست شما را به خطر بیندازد.
۶) ورود دومرحله برای دسترسی به هاست
به کمک برنامه Google Authenticator همانند دامنه برای هاست خود امکان ورود دو مرحله ای را فعال نمایید. این روش یکی از بهترین روش ها برای افزایش امنیت هاست خواهد بود.
برای اینکار طبق روش زیر اقدام نمایید:
در هاست سی پنل روی گزینه Two-Factor Authentication کلیک کرده و پس از آن گزینه ی Set Up Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید.
تصویر QR را توسط برنامه Google Authenticator اسکن نموده و کد ۶ رقمی را در قسمت Security Code وارد کنید و گزینه ی Configure Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید. حال برای ورود به هاست سی پنل خود، یک کد ۶ رقمی برایتان به برنامه شما ارسال می گردد که باید آن را وارد کنید.

  • افزایش امنیت هاست به وسیله ی شرکت هاستینگ

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره نمودیم برای آن که بخواهیم امنیت هاست را افزایش دهیم باید اقداماتی از طرف شرکت هاستینگ و کاربر انجام گیرد و به عبارتی افزایش امنیت هاست امری دوجانبه می باشد.
۱) امکان ریست پسورد را در ورود هاست را غیر فعال نمایید.
۲) در برای حملات Brute Force از سیتم های حفاظتی مناسب استفاده نمایید.
۳) به روزرسانی مداوم نرم افزارها به جهت رفع  روزنه های ناامن
۴) امکان دسترسی را محدود نمایید و دسترسی های اضافی را حذف کنید.
۵) به منظور جلو گیری از حملات SymLink سرور را به درستی پیکربندی کنید.
۶) از کنترل پنل هایی استفاده کنید که قانونی و ایمن و دارای لایسنس هستند.
توصیه ی تیم امنیتی میهن هاستینگ
امنیت امری بسیار ضروری برای کسب و کارهای اینترنتی می باشد پس هرگز آن را نادیده نگیرید. از آنجایی که هاست فضای میزبانی است که برای دیده شدن در اینترنت باید سایت خودتان را روی آن قرار دهید از اهمیت زیادی برخوردار است و باید آگاه باشید تا امنیت آن زیر سوال نرود.

مطالب مرتبط

نظر شما