افزونه lighthouse برای مرورگر firefox منتشر شد

نوشته شده توسط: محمد
افزونه lighthouse

افزونه lighthouse برای firefox نیزمی توان استفاده کرد؟ هنگامی که وارد دنیای کسب و کار اینترنتی می شوید آنالیز و بررسی سایت امری ضروری تلقی می شود زیرا برای موفق شدن در کار خود لازم است سرعت سایت خود را بالا برده و در گوگل رتبه ی بالایی کسب نمایید از این رو گوگل با ارائه انواع افزونه ها به شما در این امر کمک کرده است یکی از این افزونه ها، lighthouse می باشد که در سال ۲۰۱۶ برای مرورگر chrome منتشر شده است. این افزونه سبب بهبود صفحات وب سایت شما می گردد. همانطور که گفته شد این افزونه ی گوگل برای کروم استفاده می گردد اما خبری به تازگی از طرف گوگل منتشر شده است. با ما همراه باشید تا این خبر ویژه را به اطلاع شما برسانیم قبل از آن لازم است عملکرد این افزونه را با هم بررسی نماییم.

افزونه lighthouse چگونه عملکرد صفحات وب را بهبود می بخشد؟

تصور کنید به کافی شاپ رفته اید و نوشیدنی و کیکی سفارش داده اید. مدت زمان زیادی می گذرد تا نوشیدنی آماده و برای صرف روی میز شما قرار گیرد اما در این میان کیکی نیز در کار نیست و باز هم باید منتظر بمانید تا کیک آماده شود. هر چقدر هم از نوشیدنی خود لذت ببرید این انتظار طولانی موجب عصبانیت شما می شود و در انتخاب های بعدیتان تاثیر می گذارد. وب سایت ها نیز به همین صورت هستند و هر عامل منفی از میزان بازدیدشان کم می کند. افزونه lighthouse با گزارشاتی که ارائه می دهد از این اتفاق جلوگیری می کند. Lighthouse ابزاری منبع باز برای آزمایش عملکرد صفحات وب از طریق API PageSpeed ​​Insights Google می باشد که در سال ۲۰۱۶ به عنوان افزونه ای برای Google Chrome منتشر شد.
افزونه lighthouseگزارشاتی که توسط lighthouse ارائه می گردد:
Performance
۱) مدت زمان لازم برای نمایش اولین محتوای سایت
۲) زمان مورد نیاز برای تعامل سایت با کاربر
۳) شاخص سرعت نمایش قسمت های مختلف وب سایت
۴) اولین زمان برای بارگذاری اسکریپت های لازم
۵) مدت زمان لازم برای نمایش محتوای مفید
۶) بیشترین میزان تاخیر احساس شده برای کاربران
۷) نمایش گزینه هایی برای بهبود سئو
قابلیت دسترسی
در این قسمت شما می توانید از امکان دسترسی کاربران به سایت خود مطمئن شوید.
Best practices
در این بخش از افزونه lighthouse می توانید ایرادات احتمالی مربوط به عملکرد سایت را به کمک مدرن سازی صفحه، برطرف نمایید همچنین مواردی مانند https و cache را نمایش می دهد.
سئو سایت
بررسی عوامل موثر در سئو سایت مانند متا، عناوین و امکان ایندکس
سئو PWA
فاکتورهایی مانند ریدایرکت HTTP روی HTTPS و سرعت بارگذاری سایت و غیره را می توان بررسی نمود.
حال که با قابلیت های افزونه lighthouse آشنا شدید وقت آن است که بگوییم این افزونه ی گوگل برای مرورگر firefox نیز قابل استفاده می باشد.
Google افزونه محبوب Lighthouse خود را که بیش از ۴۰۰۰۰۰ کاربر از آن استفاده کرده است ، به Mozilla Firefox آورده است تا توسعه دهندگان وب بتوانند عملکرد مرورگر را در برابر صفحات وب ارسالی تست کنند.
اکنون که نسخه موقت Mozilla Firefox Lighthouse منتشر شد ، کاربران Firefox می توانند تست های peed test را در مرورگر مورد نظر خود انجام دهند. طبق نظر توسعه دهندگان گوگل قصد دارد تا نسخه ای دائمی برای مرورگر فایرفاکس ایجاد نماید اما هیچ برنامه ی زمانی برای انجام این کار ارائه نداده است.سخن آخراگر یک وب سایت را مدیریت می کنید و قبلاً از لایت هاوس استفاده نکرده اید ، باید آن را امتحان کنید زیرا مطمئن هستیم پیشنهاداتی را دریافت می کنید که می توانید کارایی سایت خود را افزایش دهید.

در صورت نیاز به مشاوره ی رایگان در زمینه سئو با متخصصین میهن هاستینگ در تماس باشید.

مشاوره seo

مطالب مرتبط

نظر شما