آشنایی با افزونه wp super cache مخصوص وردپرس

نوشته شده توسط: محمد

افزونه wp super cache چه تاثیری در وردپرس دارد و به چه منظور مورد استفاده قرار می گیرد؟ برای آن که بخواهید سایت وردپرس خود را بهینه سازی کنید باید از تکنیک های سئو بهره مند شوید چرا که با بهبود سئو می توانید ترافیک ورودی سایت خود را افزایش داده و رتبه ی بهتری در صفحه نتایج گوگل کسب نمایید. اما نکته ی مهمی که باید به آن توجه نمود اینست که چه عواملی بر سئو و بهینه سازی تاثیر گذارند؟ خرید سرور مجازی و یا هاست مناسب، امنیت و سرعت از فاکتورهای موثر بر آن است. هر چه سرعت بارگذاری سایت بالا باشد کاربران بیشتر در سایت شما خواهند ماند و همین امر سبب کسب رتبه ی بهتر ساییتان خواهد شد. یکی از راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی استفاده از افزونه های کش وردپرس می باشد که در ادامه می خواهیم شما را با یکی از بهترین های این پلاگین ها یعنی افزونه wp  super cache آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. و در صورت نیاز برای دریافت مشاوره رایگان با متخصصین میهن هاستینگ در حوزه بهینه سازی تماس حاصل فرمایید.

معرفی افزونه wp super cache جهت کش سایت وردپرس

با استفاده از پلاگین های کش برای سایت وردپرس خود می توانید هنگام درخواست صفحه توسط کاربران، صفحه ای که کش شده است را نمایش داده شود. با این کار سرعت بارگذاری بالا رفته و از منابع سرور کمتر استفاده نمایید. پلاگین کش wp super با محیط ساده ای دارد جز بهترین افزونه های کش وردپرس محسوب می شود و تاثیر بسزایی در افزایش سرعت سایت خواهد داشت.این افزونه با تولید فایل های HTML از بلاگ داینامیک وردپرس ، وب سرور به جای بارگذاری اسکریپت های سنگین PHP فایل های استاتیک HTML را پردازش می کنند. این فایل استاتیک برای آن دسته از کاربرانی ارائه خواهد شد که:
۱) کاربرانی که وارد سایت نشده اند.
۲) کاربرانی که تا بحال در بلاگ شما نظری نداده اند و همچنین رمز پست های ایمن شده را ندیده اند.
به عبارتی این فایل های برای ۹۹ درصد کاربران قابل ارائه خواهد بود. بقیه بازدیدکنندگانی که نظر داده یا قبلا وارد شده اند فایل های کش شده سفارشی برایشان ذخیره خواهد شد.

روش های ذخیره سازی فایل های کش توسط افزونه wp super cache

Expert
یکی از سریع ترین روش ها برای دخیره سازی فایل های HTML “supercached” استفاده از ماژول آپاچی mod_rewrite خواهد بود و این گونه فایل های PHP را با عملکرد سریع خود دور می زند. اگر سرور شما به خاطر ترافیک شدید تحت تاثیر قرار بگیرد برای مقابله با سبکتر شدن درخواست به ماژول آپاچی mod_rewrite و اصلاح فایل .htaccess آن نیاز دارد.
Simple
یکی از روش های پیشنهادی افزونه، ذخیره سازی فایل های استاتیک supercached توسط PHP است که سرعت آن همانند استفاده از mod_rewrite  بوده و به دلیل عدم نیاز به اصلاح فایل .htaccass پیکربندی آن آسان می باشد و امکان نگه داری بخش های صفحه پوبا به صورت کش را خواهید داشت.
Wp-cache
به طور عمده از این روش جهت ذخیره سازی صفحات برای کاربران شناخته شده و URLهای دارای پارامتر و فیلد استفاده می گردد که انعطاف پذیری آن زیاد اما سرعت کمی دارد. منظور از کاربران شناخته شده کاربرانی هستند که قبلا وارد سایت شده یا دیدگاه خود را در مورد پست شما ارسال کرده اند. در صورت غیر فعال بودن supercached برای کاربران ناشناخته نیز امکان ذخییره سازی وجود دارد. از دیگر امکانات این روش داشتن قسمت های پویا در صفحه می باشد این حالت همیشه فعال است اما می توانید حافظه پنهان را برای کاربران شناخته شده ، URLها با پارامترها غیرفعال کنید. برای استفاده از این روش DISABLE_SUPERCACHE  را در فایل wp-config.php  روی ۱ تنظیم کنید.
توجه: اگر با اصلاح PHP مشکل دارید می توانید از روش آسان simple بهره مند شوید.
تنظمات سفارشی برای افزونه wp super cache

  • Simple caching فشرده سازی صفحات
  • عدم ذخیره سازی صفحات کش برای کاربران شناخته شده
  • بازسازی حافظه پنهان
  • پشتیبانی CDN
  • بررسی صفحه اصلی اضافی
  • جمع آوری زباله عملی است برای پاکسازی پرونده های کشی که تاریخ گذشته یا قدیمی هستند. مقدار تعیین شده برای انقضای وجود ندارد اما یک نقطه برای شروع ۱۸۰۰ ثانیه می باشد.
  • محتویات جعبه متن عوامل کاربران رد شده جعبه متن را حذف نمایید و به موتورهای جستجو اجازه دهید تا فایل هایی را برایتان ذخیره کنند. تعدادی از پست ها را از پیش بارگذاری کرده و حالت پیش بارگذاری را فعال نمایید. مجموعه زباله ی فایل های ذخیره شده قدیمی غیرفعال خواهد شد. اگر به آپدیت ابزارک های نوار اهمیتی نمی دهید مدت زمان پیش بارگذاری برای دو روز تنظیم نمایید. هنگامی که پیش بارگذاری انجام شود فایل های کش به منظور بازسازی پست حذف می شوند و پس از آن مجموعه زباله از فایل های قدیمی برای پاکسازی حافظه پنهان ایجاد می گردد. همچنین به کمک حالت پیش بارگذاری فایل های کشی که هنوز فعال می باشند نیز هنگام اصلاح پست و ارسال نظر حذف می شوند.

برگرفته از: [wp super cache​]

مطالب مرتبط

نظر شما