آموزش نحوه خالی کردن کش مرورگر کروم

نوشته شده توسط: حمید

کش مرورگر که شامل Temporary Internet Files میشه و به معنی«فایل‌های موقت اینترنتی» هست در افزایش سرعت لود برای دسترسی به سایت‌ها نقش بزرگی را ایفا میکند. در واقع کش مرورگر شامل فایل‌هایی هست که در صفحات مختلف یک سایت تکرار شدن و حالا برای مرور سایر صفحات بر اساس الگوریتمی که مرورگرها دارند، این فایل‌ها شناسایی شده و به جای لود مستقیم از سرور، فایلی که به صورت موقت قبلا در کامپیوتر ذخیره شده نمایش داده می شود. پس در این صورت به جای اینکه مدت بیشتر منتظر بمانیم فایل‌های یک صفحه لود شود، زمان بسیار کوتاه‌تر شده و فایل‌های تکراری و کش شده‌ای که در حافظه موقت کامپیوتر قرار دارد، باعث می شود صفحه سایت مورد نظر در مدت زمان کوتاهی بالا بیاید. در این آموزش قصد داریم به نحوه خالی کردن کش مرورگر در کامپیوتر بپردازیم که با استفاده از این آموزش می توانید با نحوه پاک کردن کش مرورگرهای مختلف مثل گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و اینترنت اکسپلورر آشنا شده و فایل‌های موقت که به صورت فایل‌های کش در حافظه موقت کامپیوتر ذخیره شده رو پاک کنید.

نحوه پاک کردن Cache در مرورگر گوگل کروم

برای پاک کردن کش مرورگر گوگل کروم ابتدا روی آیکون سه نقطه که برای باز کردن منو این مرورگر هست کلیک کنید یا اینکه از دکمه‌های ترکیبی ALT + E استفاده کنید تا منو مرورگر مشابه تصویر زیر برای شما باز شود. سپس روی گزینه Settings کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات مرورگر گوگل کروم هدایت شوید.

عکس (۱)

بعد از اینکه وارد صفحه تنظیمات شدید، توی باکس جستجو عبارت cache را تایپ کنید تا نتایج جستجو مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده شود. حالا مشابه تصویر زیر روی گزینه Cleare Browsing Data که برای پاک کردن داده‌های مرورگر گوگل کروم هست کلیک کنید.

عکس (۲)

بعد از اینکه وارد صفحه تنظیمات شدید، توی باکس جستجو عبارت cache را تایپ کنید تا نتایج جستجو مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده شود. حالا مشابه تصویر زیر روی گزینه Cleare Browsing Data که برای پاک کردن داده‌های مرورگر گوگل کروم هست کلیک کنید.

عکس (۳)

حالا همونطور که در تصویر میبینید ابتدا از گزینه Time range بازه زمانی برای خالی کردن کش مرورگر گوگل کروم را انتخاب کنید. این بازه زمانی میتواند بر اساس ساعت اخیر، یک روز پیش(۲۴ ساعت پیش)، یک هفته پیش، چهار هفته پیش و کل بازه زمانی که مرورگر رو نصب کردید باشد. سپس گزینه Cached images and files را انتخاب کنید تا تنها تصاویر و فایل‌هایی که کش شده پاک شوند. در صورت انتخاب سایر گزینه‌ها میتونید علاوه بر کش کوکی، تاریخچه و سایر داده‌های مرورگر رو هم حذف کنید. بعد از اینکه انتخاب کردید پاک کردن کش مرورگر گوگل کروم بر اساس بازه زمانی دلخواه پاک شود روی دکمه آبی رنگ CLEARE DATA کلیک کرده و منتظر بمانید تا بر اساس حجم فایل‌ها کش مرورگر خالی بشه و پنجره بسته شود.

همچنین میتوانید با تایپ کردن آدرس chrome://settings/clearBrowserData داخل مرورگر مستقیما به این پنجره دسترسی داشته باشید که نیازی به طی کردن کلیه مراحل بالا بر اساس تصویر برای پاک کردن کش مرورگر گوگل کروم ندارید.

روش دیگه هم اینه که می توانید با فشردن همزمان کلیدهای ترکیبی ctrl+shift+delete مستقیما به Clear browsing data بروید .

مطالب مرتبط

نظر شما