روش اضافه کردن شماره تماس در ادوردز

نوشته شده توسط: محمد

روش های اضافه کردن شماره تماس در ادوردز چگونه می باشد؟ در تبلیغات کلیکی گوگل، یکی از موثرترین راه ها برای بالا بردن راندمان تبلیغات ادوردز، اضافه کردن اکستنشن ها (extention) می باشد. گوگل بعد از بستن کمپین، به تبلیغات کلیکی ای که رها می شوند و به آن ها رسیدگی نمی شود، توجه چندانی نمی کند. گوگل ادوردز دارای اکستنشن های مختلفی می باشد که هر کدام از آن ها یک کار متفاوت را انجام می دهد. در این مقاله قصد داریم روش اضافه کردن شماره تماس در ادوردز که یکی از مفید ترین افزونه ها در ادوردز می باشد را به صورت مفید و کاملا ساده توضیح دهیم. با میهن هاستینگ به صورت گام به گام همراه باشید.

اضافه کردن شماره تماس در ادوردزروش اضافه کردن شماره تماس در ادوردز

پرکاربردترین افزونه ی google ads را می توان شماره تماس یا call دانست. زیرا به این صورت مشتری ارتباط مستقیم و راحتی را با کارفرما و فروشنده می تواند داشته باشد. خیلی از افراد بعد از بستن کمپین، در مورد جذب مشتری و یا فروش خوب اعلام نارضایتی می کنند. بسیاری توقع دارند که فقط با بستن کمپین بتوانند مشتری جذب کنند اما گوگل این موضوع را تایید نمی کند. همانطور که در سرچ اورگانیک بین سایت ها رقابت وجود دارد، در ادوردز هم به همین حالت رقابت هست. تصور نکنید که در این رقابت صرفا با دادن هزینه ی بالاتر از دیگر سایت هایی که ادوردز زدند بالاتر نشان داده شوید!
یکی از راه هایی که باعث می شود بدون دادن هزینه ی بیشتر نسبت به رقبا و برنده شدن در مزایده، سایت شما در بالاترین حالت ممکن نشان داده شود استفاده از روش اضافه کردن شماره تماس در ادوردز می باشد. اضافه کردن شماره تماس در ادوردز کار دشواری نمی باشد اما از آن جایی که شماره تماس کشور ایران تحریم می باشد، این کار کمی نیاز به دقت دارد. تیم تخصصی ادوردز میهن هاستینگ این مشکل را به راحتی حل کرده است.

جهت سفارش ادوردز و مشاوره رایگان اضافه کردن شماره تماس در ادوردز تماس بگیرید. 

آموزش تصویری و گام به گام اضافه کردن شماره تماس در ادوردز
قبل از اضافه کردن شماره تماس در گوگل ادوردز، باید کمپین را ببند. وقتی کمپین بسته شد و استارت خورد می توانید وارد بخش extention شوید و در ان جا شماره تماس را اضافه کنید. آموزش را برای گوگل ادوردز جدید شروع می کنیم:
وارد کمپین مدنظر شده و روی آن کلیک کنید. از قسمت سمت چپ خود که منوی ادوردز می باشد، گزینه ی ads and extention را انتخاب کنید. در این قسمت تمامی افزونه های فعال شما نشان داده می شود. علاوه بر آن هم برای اضافه کردن می توانید در این قسمت علامت + را کلیک کنید. به این صورت می توانید یک کدام از آن ها را انتخاب کنید و به کمپین خود اضافه کنید. اما توجه داشته باشید که فقط در اضافه کردن شماره تماس در ادوردز و ایجاد پیامک باید از کد اسکریپت استفاده کنید.
کد اسکریپت مورد نظر را باید در قسمت بالای اکانت که دارای علامت آچار(tools) می باشد اضافه کنید. در تصویر پایین علامت های زرد رنگ را به ترتیب انتخاب کنید تا به اسکریپت برسید.
مراحل اضافه کردن شماره تماس در ادوردز
در قسمت کد اسکریپت، دامنه ی ir ایران تعریف شده است. این موضوع فقط به دلیل تحریم می باشد بنابراین اگر بدون اضافه کردن کد اسکریپت و برنامه نویسی، شماره های ایران را اضافه کنید قبل از تایید حذف می شود. 
اسکریپت ها ابزارهای قدرتمندی هستند که به صرفه جویی در وقت به صورت برنامه نویسی به صورت اتوماتیک کمک می کنند. اگر از اسکریپت های معروف استفاده کنید نیاز به نوشتن دوباره ی کد ها نیست. اما اگر قصد دارید از اسکریپت های اختصاصی استفاده کنید باید با جاوا اسکریپت به خوبی آشنایی داشته باشید. علاوه بر آن داکیومنت های مربوط به اسکریپت نویسی ادوردز را هم بلد باشید. از کاربردی ترین استفاده ی اسکریپت ها، تنظیم شماره تماس برای شماره های ایران می باشد. یکی دیگر از از کاربرد ها فروش محصولات و خدمات به صورت اختصاصی است. مثلا اگر محصولات شما به آب و هوا بستگی دارد و هرچه هوا سردتر شود فروش شما بیشتر می شود. شما می توانید اسکریپتی بنویسید که اطلاعات آب و هوا را از طریق api سایت های هواشناسی بگیرد و بعد بر اساس آن اطلاعات، تغییراتی را روی اکانت شما ایجاد کند. مثلا بالا بردن قیمت کلمات در روزهای گرم یا متوقف کردن کمپین در روزهای سرد و…
بعد از اینکه گزینه ی + را کلیک کردید، محیط برنامه نویسی برای شما باز می شود که می توانید شماره تماس و یا پیامک مورد نظر خود را در آن اضافه کنید.
کد اسکریپت اضافه کردن شماره تماس در ادوردز
وقتی کد را در قسمت function main اضافه کردید، باید save را بزنید. مرحله ی بعدی authorize می باشد که در واقع تایید آدرس اکانت ادوردز است. سپس گزینه ی preview و run را بزنید. در نهایت شماره تماس به اکانت ادوردز اضافه می شود. شما بعد از طی کردن این مرحله باید در قسمت ads and extentions شماره تماس موجود را وارد کنید. برای این می گوییم موجود زیرا در توضیحات بالا ابتدا با کمک اسکریپت، کد شماره تماس ایران را وارد اکانت کرده اید. برای اضافه کردن شماره تماس در ادوردز طبق عکس زیر عمل کنید.
مراحل اضافه کردن شماره تماس در ادوردزدر صفحه ای که برایتان باز می شود باید گزینه ی use exiting را بزنید تا شماره های موجودی که قبلا برای آن ها کد اسکریپت زدید ظاهر شوند و از بین آن ها، شماره ی مورد نظر را انتخاب کنید. در پایان هم save را کلیک کنید.

مزایای اضافه کردن شماره تماس در ادوردز

همانطور که گفته شد، شماره تماس یکی از مهم ترین افزونه ها برای تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز می باشد که اضافه کردن آن در با شماره های ایرانی کمی دردسر دارد از طرفی مزایای بسیار زیادی دارد. در اینجا مزایای اضافه کردن شماره تماس در ادوردز را به صورت مختصر و مفید ذکر کردیم:
–  ارتباط مستقیم مشتری با فروشنده
این موضوع سبب می شود که فروشندگان محترم سایت ها بتوانند به صورت مستقیم و بدون واسطه با مشتریان ارتباط بگیرند و در نهایت آن ها را جذب کنند. تجربه نشان داده است که ارتباط مستقیم و تلفنی به مراتب بهتر از ارتباط و پشتیبانی به صورت چت و غیر حضوری می باشد.
–  بالاتر نشان داده شدن تبلیغ در بین رقبا
قبلا هم گفته شد که می توان تبلیغ را بدون اضافه کردن هزینه  بالاتر نشان داد. یکی از کارهای بهینه سازی ادوردز، اضافه کردن افزونه ها می باشد. به این ترتیب شما می توانید بدون هزینه کردن بیشتر، در بالاترین حالت ممکن نشان داده شوید و گوگل به سایت شما اهمیت بهتری می دهد.
افزایش در کسب و کار شما 
وقتی شماره تماس به صورت مستقیم تنظیم شود دیگر نیازی نیست که مشتری ها برای گرفتن ارتباط با فروشنده و صاحبان سایت، شماره تماس را در گوشی خود وارد کند و با کلیک بر روی همان شماره، به صورت مستقیم ارتباط میگیرد. به همین دلیل ممکن است به نتیجه ی بهتری برسد و تبدیل به مشتری دائمی شود.
علاوه بر این ها شما می توانید تعداد شماره تماس را بیشتر کنید. اما فقط با یک کدام که معمولا شماره ی اصلی است ارتباط مستقیم داشته باشید. 
توجه: بسیاری تصور می کنند با تماس گرفتن نباید هزینه ای کم شود و فقط با کلیک کردن روی تبلیغ هزینه کم می شود. اما این موضوع کاملا اشتباه است. گوگل هیچ تفاوتی بین کلیک کردن بر روی شماره تماس و کلیک کردن روی کلمه ی کلیدی قائل نمی شود. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که با شماره تماس می توان مشتری بیشتری را جذب کرد. 
ثبات در قیمت ها 
اگر شماره تماس را تنظیم کنید، قیمت کلیک کردن و ایجاد تماس در آن همیشه ثابت می ماند. در صورتی که در مورد کلمه های کلیدی این موضوع امکان ندارد. در ادوردز هر کلمه یک قیمت خاص خود را دارد. بعضی از کلمه ها تا سقف ۲ دلار برای هر کلیک هم وجود دارد!
در نهایت پیشنهاد ما به شما این است که از اضافه کردن شماره تماس در ادوردز قافل نشوید و حتما آن را انجام دهید تا بتوانید نتیجه ی به مراتب بهتری را بگیرید.

مطالب مرتبط

نظر شما