آشنایی با افزونه jetpack و آموزش نصب آن در وردپرس

نوشته شده توسط: محمد

افزونه jetpack چیست؟ تا چه اندازه با پلاگین جت پک آشنایی دارید؟ همانطور که می دانید برای آن که بتوانید جایگاه بالاتری را در صفحه نتایج گوگل کسب کرده و هنگام مراجعه کاربران رضایت آن ها را جلب کنید و تجربه ی بهتری را برایشان فراهم کنید باید وب سایت خود را بهینه سازی نمایید. چرا که کاربران با مشاهده سرعت پایین بارگذاری و امنیت ضعیف، سریعا سایت شما را ترک می کنند و همین امر جایگاه شما را به خط می اندازد. سیستم مدیریت محتوا وردپرس دارای افزونه هایی کاربردی است که به کمک آن ها می توانید امنیت، سرعت بارگذاری و سئو را بهبود دهید. جت پک یکی از بهترین و کاربردی ترین افزونه های وردپرس محسوب می شود. که در ادامه روش کار با آن را برایتان توضیح خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین میهن هاستینگ در تماس باشید.

معرفی و آموزش افزونه jetpack

از مهم ترین و ضروری ترین عواملی که در جذب و رضایت کاربران تاثیر می گذارد می توان به بهینه سازی و امنیت وب سایت اشاره نمود. یکی فاکتورهای مهم در بهینه سازی سرعت بارگذاری سایت می باشد که می توانید حجم تصاویر بدون آنکه در کیفیت آن تاثیری بگذارد کاهش دهید. به دلیل اهمیت و ضرورت امنیت در انواع وب سایت ها می باشد، سیستم مدیریت محتوا وردپرس افزونه هایی را برای مدیریت و بهبود امنیت آن ارائه نموده است. افزونه جت پک را می توان به عنوان یکی از بهترین افزونه های مخزن وردس معرفی نمود که ویژگی ها و کاربردهای فراوانی دارد. این پلاگین وردپرسی به شما در بهینه سازی، افزایش امنیت و سرعت کمک می کند. برای آن که بتوانید آمار سایت خود را همچون ترافیک ورودی مدیریت و کنترل نمایید. به طور کلی jetpack بهترین راه برای مدیریت وب سایت و افزایش و بهبود امنیت و سئو آن است.
جت پک وب سایت شما در برابر حملات بی رحمانه و ورودهای غیر مجاز به سیستم محافظت می کند. استفاده از این پلاگین رایگان می باشد اما برای تهیه نسخه پشتیبان و رفع خودکار مشکلات سایتباید از نسخه پولی پریمیوم استفاده کنید. لیست کاملی از قابلیت های  امنیتی این افزونه ی کاربردی را مب توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

  • محافظت از سایت در برابر حملات بی رحمانه، اسپم ها و نظارت بر مشکلات آن
  • پشتیبان گیری از وب سایت به صورت یک بار در روز و یا بموقع
  • امکان ورود ایمن، تایید هویت دو مرحله ای اختیاری
  • توانایی اسکن کد، رفع خودکار تهدیدات
  • رکورد از تغییر در سایت به منظور ساده سازی عیب یابی
  • امکان پشتیبانی سریع و سفارشی از طرف مدیران وردپرس

همانطور که در ابتدا به آن اشاره نمودیم هنگامی که کاربران به وب سایتی مراجعه می کنند به محض مشاهده سرعت پایین در بارگذاری صفحه و تصاویر سریعا وب سایت را ترک می کند. همین امر سبب می شود رتبه شما در صفحه نتایج جستجو کم شود و در رقابت با رقبای خود باز بمانید. اما با استفاده از افزونه ی شتاب دهنده سرعت همچون افزونه jetpack می توانید این مشکل را رفع کنید. امکانات تسریع بارگذاری در جت شامل موارد زیر می باشد:
تصاویر و فایل های استاتیک مانند CSS و JavaScript از سرورهای ما ارائه می شوند.

  • بارگیری تصویر تنبل برای یک تجربه سریعتر در تلفن همراه
  • فیلم نامحدود و پر سرعت از طریق شبکه تحویل محتوا ما

یکی دیگر از کاربردهای پلاگین جت پک امکان مدیریت موثر سایت می باشد. شما به کمک این افزونه می توانید آمار وب سایت خود را مشاهده و مدیریت نمایید و محتوای خود را برای بازدیدکنندگان بهینه سازی کنید. از ویژگی بی نظیر این افزونه در زمینه مدیریت سایت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تجزیه و تحلیل و ارائه آماری پیشرفته برای درک کاربران خود
  • استفاده از ابزارهای سفارشی سازی بصری و قدرتمند به منظور منطبق ساختن وب سایت شما با برند تجاریتان
  • کلیدهای پرداخت PayPal ساده برای فروش محصولات و خدمات خود
  • استفاده از ابزارهای جستجوگر همچون گوگل، توییتر، facebook و بینگ به منظور به حداکثر رساندن دسترسی شما
  • این افزونه شامل بهترین برنامه های تبلیغاتی مانند ادسنس، فیس بوک، آمازون و یاهو می باشد.

چگونگی نصب افزونه jetpack و ماژول های موجود در آن

نصب و فعال سازی: همانطور که می دانید جت پک یکی از بهترین افزونه های آمار بازدید وردپرس محسوب می شود که روش نصب و راه اندازی آسانی دارد. به همین منظور اولین کاری که باید انجام دهید این است که در پیشخوان وردپرس خود بررسی کنید که آیا افزونه جت پک به صورت پیش فرض در وب سایت شما وجود دارد یا خیر. با مراجعه به پیشخوان وردپرس و کلیک روی آیکون افزونه ها، وارد منوی افزونه های نصب شده شوید و در صورت وجود این پلاگین گزینه فعال کنید را انتخاب نمایید. اگر پلاگین جت پک را در وب سایت خود ندارید می توانید به راحتی از طریق مخزن وردپرس آن را نصب کنید.
ماژول های پلاگین jetpack: از آنجایی که این پلاگین ماژول های متنوعی دارد که هر یک ویژگی های چشمگیری را به سایت شما اضافه می کند، پس می توانید با توجه به نیازهای خود ماژول هایی را فعال کرده و از آن ها استفاده کنید. برای شروع تنظیمات مازول های جت پک پس نصب و راه اندازی آن در منوی پیشخوان وردپرس آیکونی با نام jetpack ایجاد می شود که با مراجعه به قسمت تنظیمات ماژولی را فعال یا غیر فعال نمایید. برای دسترسی سریعتر به این ماژول ها می توانید ازطریق کلیک روی لینک هایی که در پایین هر صفحه ی پلاگین آورده شده است اقدام کنید. در ادامه ماژول هایی را که به صورت پیش فرض برای وب سایت شما فعال می شود را ذکر کرده ایم:

  • فرم تماس: به کمک قابلیت فرم تماس می توانید به کاربران اجازه دهید که بدون آن که آدرس ایمیلتان با شما ارتباط برقرار کنند.
  • توزیع بهبود یافته: اگر می خواهید محتوای شما در firehose سایت WordPress.com در محتوای عمومی وبلاگ جای گیرد، از ماژول توزیع بهبود یافته استفاده کنید.
  • آگاه سازی ها: به کمک این ماژول در نوار ابزار مدیریت و در دستگاه موبایل خود اعلان های دریافت کامنت ها و لایک های جدید را مشاهده خواهید کرد.
  • آمار وب گاه: WordPress.com Stats راهی برای مشاهده آنالیتیکس سایتتان می باشد و به منظور ارتباط با گوگل آنالیتیکس استفاده می گردد.
  • Protect: با استفاده از ماژول محافظت، سایت خود را در برابر حملات بروت فورس و بروت فورس توزیع شده حفظ نمایید.

ناگفته نماید که این افزونه باگ کوچکی نیزدارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی باگ امنیتی jetpack وردپرس مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

نظر شما