معرفی سرویس های ارسال ایمیل

نوشته شده توسط: محمد

سرویس های ارسال ایمیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟ اگر شما هم از آن دست کسانی هستید که ایمیل زیاد ارسال می کنید قطعا این مقاله برای شما مفید خواهد بود. در ادامه به نحوه ی ارسال و معرفی این سرویس ها می پردازیم. با میهن هاستینگ همراه باشید.
شرکت های زیادی هستند که سرویس های ارسال ایمیل را در اختیار کاربران قرار می دهند و البته هر کدام محدودیت های خاص خود را نیز اعمال می کنند .در صورتی که شما از این خدمت استفاده می نمایید ضروری است که از محدودیت های این شرکت ها آگاه باشید در غیر اینصورت ممکن است اکانت شما به دلیل عدم رعایت این قوانین مسدود شده و ایمیل های شما هرگز به دست مخاطبان تان نرسند و کمپین شما عملا با شکست مواجه شود.

سرویس های ارسال ایمیل چیست؟

برخی از شرکت ها محدودیت های خود را به صورت روزانه، برخی به صورت ساعتی و شرکت های سخت گیرتر حتی به صورت دقیقه ای آن ها را اعمال می کنند. باید توجه داشته باشید اگر شما اسپم ارسال نمایید و یا ایمیل هایی ارسال نمایید که از نظر مخاطبین شما به عنوان اسپم گزارش شوند خیلی زود و قبل از آنکه حد نصاب شما پر شود اکانت شما بلاک خواهد شد و ایمیل های شما به دست سایر مخاطبان نخواهد رسید.
نکته دیگری که باید توجه داشته باشید این است که محدودیت هایی که سرویس دهنده شما اعلام می کند مربوط به تمام ایمیل هایی است که از طریق آدرس شما ارسال می شوند، پس اگر قصد ایجاد چندین کمپین دارید باید در زمان بندی آنها دقت لازم را به عمل آورید تا کمپین های شما با هم همپوشانی نداشته باشند زیرا باعث ارسال حجم انبوهی ایمیل
در یک زمان می شود و طبیعتا اکانت شما مسدود شده و هر دو کمپین با شکست رو به رو خواهند شد.

معرفی سرویس های ارسال ایمیل

در این قسمت ما چندین سرویس دهنده ایمیل محبوب مانند

  • Free Gmail
  • G Suite (Google Apps for Business)
  • Office365
  • GoDaddy
  • Rackspace
  • BlueHost
  • DreamHost
  • Yahoo! Mail Plus

را به شما معرفی می کنیم و محدودیت هایی را که هر کدام از آنها در نظر گرفته اند را خدمت شما کاربران عزیز میهن هاستینگ اعلام می کنیم بدیهی است که این محدودیت ها هر زمان ممکن است توسط این شرکت ها تغییر کند پس برای آگاهی از آخرین تغییرات همواره می توانید از سایت این شرکت ها استفاده نمایید.
Free Gmail
معرفی سرویس های ایمیل
یکی از بهترین سرویس های ایمیل، سرویس free gmail است. در صورتی که از سرویس رایگان Gmail از طریق مرورگر وب استفاده می کنید محدودیت ارسال ۵۰۰ ایمیل در ساعت و در صورتی که از این سرویس بر بستر SMTP استفاده می کنند محدودیت ارسال ۱۰۰ ایمیل در ساعت می باشد در صورتی که ارسال شما از تعداد اعلام شده رد شود جیمیل اکانت شما را بین ۱ تا ۲۴ ساعت مسدود می نماید و پس از طی این زمان مجددا می توانید اقدام به ارسال ایمیل نمایید.
G Suite)Google Apps for Business)
معرفی سرویس های ایمیل G-suiteاگر از سرویس G Suite استفاده می نمایید محدودیت روزانه این اکانت ها ۲۰۰۰ ایمیل می باشد که در حالت تریال (آزمایشی) این محدودیت به ۵۰۰ ایمیل در روز کاهش می یابد. کیفیت ایمیل های ارسالی بسیار مهمتر از تعداد آنها می باشد ایمیل هایی که شخصی سازی شده باشند قطعا مطلبوبیت بیشتری دارند سعی کنید در ایمیل های خود لینک های غیر معتبر وجود نداشته باشد از کدهای HTML در آن استفاده کرده باشید.
نکته مهم در مورد سرویس G Suite این است که هنگامی که اکانت خود را از تریال به پرمیوم ارتقا می دهد، محدودیت ارسال شما بلافاصله تغییر پیدا نمی کند و باید مقداری منتظر باشید تا سیستم وضعیت جدید شما را آپدیت نماید.
Office365
معرفی سرویس های ایمیل office365
محدودیت روزانه این سرویس ۱۰,۰۰۰ می باشد بدون محدودیت ساعتی می باشد ولی دارای محدودیت ۳۰ ایمیل در دقیقه می باشد . در مورد ارسال ایمیل نکته که باید رعایت نمایید این است که نسبت دریافت به ارسال نسبت بالایی باشد اگر این نسبت مقدار پایینی باشد سسیستم شما را به عنوان اسپمر شناسایی می کند و طبیعتا اکانت شما مسدود می شود.
GoDaddy) Workspace email accounts)

سرویس های ارسال ایمیل GoDaddy
GoDaddy (PRNewsFoto/GoDaddy)

GoDaddy یکی از سرویس های ارسال ایمیل می باشد که به صورت پیش فرض محدودیت ارسال روزانه ۲۵۰ ایمیل می باشد که در صورت تمایل می توانید با پرداخت هزینه آن را تا ۵۰۰ ایمیل در روز افزایش دهید. همچنین محدودیت ساعتی این سرویس دهند ۲۰۰ ایمیل در ساعت می باشد.
طبیعتا این محدودیت برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی اصلا کافی نیست و اگر شما می خواهید از طریق این سرویس دهند کمپین خود را شروع کنید بهتر است پلن های خود را طوری برنامه ریزی کنید که با هم همپوشانی نداشته باشنند و یا از چندین اکانت مختلف اقدام به ارسال ایمیل های خود نمایید تا حساب کاربری شما مسدود نشود . توجه داشته باشید اگر شما صرفا از یک آدرس ایمیل برای مقاصد شخصی خود استفاده می کنید و روزانه چند ایمیل بیشتر ارسال و دریافت نمی کنید اما یکباره قصد ارسال ایمیل به صورت انبوه از این آدرس خود را داشته باشید طبیعتا میل سرور ها نسبت به آدرس شما مشکوک می شوند و احتمال بلاک شدن آدرس شما بسیار بالا می رود.
Rackspace
سرویس های ارسال ایمیل rackspaceدر rackspace محدودیت روزانه ارسال ۱۰,۰۰۰ ایمیل می باشد و محدودیت ساعتی یا دقیقه ای به طور رسمی در این سایت اعلام نشده است و تجربه نیز نشان داده است که این شرکت محدودیت ساعتی اعمال نمی کند اما نکته مهم در مورد این سرویس دهنده این است که Rackspace به شدت به محتوا و کیفیت ایمیل ها حساس می باشد و در یک کلام کیفیت ایمیل های ارسالی بسیار مهمتر از تعداد آن ها می باشد پس اگر از این سرویس دهنده استفاده می کنید تا می توانید بر روی محتوا و زیبایی ایمیل های خود کار کنید.
DreamHost
معرفی سرویس های ایمیل Dreamhost
محدودیت اعلام شده از سوی سرویس دهنده DreamHost، مقدار ۱۰۰ ایمیل در ساعت می باشد در صورتی که یک ایمیل یکسان را به ۱۰۰ نفر ارسال نمایید، وقتی که بخواهید ۵ ایمیل متفاوت را به ۵ شخص ارسال کنید محدودیت آن به ۲۵ ایمیل در هر ۱۵ دقیقه تغییر پیدا می کند.
Yahoo! Mail Plus
سرویس های ارسال ایمیل Yahoo mailتعداد ایمیل ارسالی در روز توسط این سرویس دهنده ۵۰۰ ایمیل می باشد در مورد این سرویس دهنده اطلاعاتی به صورت رسمی وجود ندارد ولی بعضی منابع محدودیت ۱۰۰ ایمیل در ساعت را برای Yahoo! Mail Plus اعلام کرده اند.
نتیجه گیری نهایی در مورد سرویس های ارسال ایمیل
صرف نظر از اینکه از چه سرویس دهنده ای استفاده می نمایید همانطور که در این مقاله اشاره شد برای اطمینان از اینکه ایمیل شما حتما به دست مخاطب برسد و در بین راه به عنوان اسپم شناخته نشود و یا اکانت شما توسط سرویس دهنده بلاک نشود علاوه بر توجه به محدودیت های تعداد ارسال باید به محتوا و کیفیت ایمیل های ارسالی نیز توجه ویژه داشته باشید.

شما میتوانید برای اطلاع از خرید هاست ایمیل با پشتیبانی ما تماس بگیرید.

مشاوره خرید سرویس های ارسال ایمیل

مطالب مرتبط

نظر شما