اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا چیست؟ روش هایی رفع آن ها

نوشته شده توسط: محمد

اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا کدامند؟ چگونه می توانیم آن ها را برطرف نماییم؟ از گذشته تا به امروز یکی از مرسوم ترین روش ها برای جذب مشتریان بیشتر، بکارگیری روش های تبلیغاتی بوده است. این تبلغات در گذشته به صورت میدانی و سنتی در قالب تلویزیون، رادیو و تراکت به منظور آشنایی بیشتر افراد با برند و محصولات انجام می گرفت. امروزه با افزایش کسب و کارهای اینترنتی و استفاده ی فراوان افراد از اینترنت، وب مستران و بازاریابان به دنبال راهی نو برای جذب کاربران بیشتر هستند. یکی از بهترین و مطمئن ترین روش هایی که به کمک آن می توانید در صفحه نتایج گوگل جایگاه بالاتری را نسبت به دیگر رقبای خود کسب کنید تا کاربران بیشتری به وب سایت شما مراجعه کنند، استفاده از تکنیک های دیجیتال برندینگ و دیجیتال مارکتینگ است. شما می توانید به کمک تکنیک های دیجیتال مارکتینگ توجه مشتریان را به خود جلب کرده و به وسیله تکنیک های دیجیتال برندینگ برای وفاداری آن ها نسبت به مراجعه مجدد به وب سایت برنامه ریزی کنید. بازاریابی محتوا یکی از شیوه های کاربردی برای شناساندن برند و پایبندی کاربران می باشد که برخی از اشتباهات و باورهای غلط از رسیدن به نتیجه مطلوب جلوگیری می کند. با ما همراه باشید تا شما را با اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا آشنا کنیم اما قبل از آن لازم است کمی در مورد بازاریابی برند و بازایابی محتوا توضیح دهیم. در صورت نیاز به مشاوره رایگان با متخصصین میهن هاستینگ تماس بگیرید.

دیجیتال برندینگ و بازاریابی محتوا
از آنجایی که استفاده از ابزارهای دیجیتالی همچون موبایل و کامپیوتر پیشرفت چشم گیری داشته است و افراد زیادی برای رفع نیاز خود از اینترنت کمک می گیرند، این فضا می تواند فرصت مناسبی برای شناساندن برند خود به مشتریان باشد. دیجیتال برندینگ شامل اقداماتی نظیر بازاریابی محتوا، راه اندازی وب سایت، طراحی لوگو و تبلیغات آنلاین است که باعث افزایش مشتری و پایبندی آن ها خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این شیوه بازاریابی می توانید به مقاله دیجیتال برندینگ چیست مراجعه نمایید. همانطور که قبلا گفتیم یکی از موثرترین تکنیک های دیجیتال برندینگ، بازاریابی محتوایی می باشد. شما در این روش با تولید و ارائه محتوایی ارزشمند و کارآمد برای کاربران علاوه بر جذب آن ها، حس وفاداری را نیز در آن ها زنده می کنید تا باز هم برای خرید محصولات و دریافت خدمات مورد نیاز خود به وب سایت شما مراجعه نماید. اما دلیل اهمیت استفاده از این استراتژی در چیست؟ همه ی ما خوب می دانیم تنها جذب کاربران نمی تواند برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه یعنی نرخ بازگشت سرمایه به ما کمک کند. به همین منظور می توانید با ارائه مطالبی مفید با افزایش میزان آگاهی کاربر، اعتماد او را به دست آورید. گاهی اوقات برخی از اشتباهات در بازاریابی محتوا سبب عدم موفقیت شما در این امر می شود که در ادامه رایج ترین آن ها را بررسی کرده ایم.

اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا۹ مورد از اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا

  1. عدم داشتن برنامه ریزی مناسب برای ایجاد محتوا: طبق گفته ی موسسه بازاریابی محتوا تنها ۴۶ درصد از بازاریابان محتوا بدون داشتن استراتژی های لازم دست به تولید محتوا می زنند. برای تولید محتوای خود برنامه ریزی کنید به عنوان مثال مشخص نمایید که جامعه هدف شما چه کسانی هستند؟ بدون داشتن برنامه ای مشخص، پست ها و مقالاتت شما مبهم و غیر قابل فهم خواهد شد.
  2. کم کاری در پیدا کردن کلیدواؤه ی مناسب: گاهی برخی از وب مستران برای یافتن کلمه کلیدی سهل انگاری می کنند و تعداد کمی از کلمات را بررسی کرده به آن ها بسنده می کنند. اما باید گفت که این استراتژی کاری نادرست می باشد برای آن که بتوانید کلمات کلیدی مناسبی را برای محتوای خود پیدا کنید باید ابزارهای خاصی همچون kwfinder و Keyword planner google استفاده نمایید چرا که علاوه بر بهبود سئو محتوا، به شما در برندسازی کمک می کند. بسیاری از محتوانویسان به یافتن تعداد اندکی از کلمات اکتفا می کنند و به دنبال جرقه برای تولید محتوا هستند و بر این باورند که همین تعداد کلمه می تواند نتیجه ی مطلوبی را به دنبال داشته باشد اما خوب است بدانید که پیداکردن و تحقیق غیر اصولی و بدون برنامه ممکن است نتیجه بخش نباشد. اما با استفاده از تحقیق و تفحص اصولی درباره کلمات کلیدی نسبت به رفع نیاز های کاربران اقدام نموده و محتوایی مفید به آنها ارائه نمایید.
  3. ایجاد محتوایی بی ارزش و نامناسب برای مخاطبان: برای آن که بتوانید در حوزه ی بازاریابی محتوا موفق شوید باید محتوایی ارزشمند و مفیدی را به مخاطبان ارائه دهید که لازمه ی آن شناسایی نیازهای آنان است.
  4. عدم انجام تست ایده ی خود برای تولید محتوا: به منظور پیش بینی کارآمد بودن محتوای خود برای کاربران می توانید از ابزارهایی مانند buzzsumo استفاده نمایید. به کمک این ابزار می توانید دریابید که چه محتوایی با موضوع و کلمه ی کلیدی مدنظر شما، کاربران بیشتر را به خود جذب می کند.
  5. عدم استفاده از تصاویر در محتوا یکی از اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا: هنگامی که محتوایی را برای مخاطبان هدف خود ایجاد می کنید برای آن که تجربه کاربر را بهبود دهید و به فهم و درک آن ها کمک کنید بهتر است از تصاویری در محتوا استفاده نمایید.
  6. عدم توجه به google ads: همانطور که می دانید گوگل ادوردز یک سیستم تبلیغاتی ارائه شده توسط گوگل می باشد که به ازای هر کلیک برای کلماتی خاص از وجه پرداختی شما کسر می کند. به کمک آمار این سیستم تبلیغاتی می توانید کلماتی را که کاربران را به مشتریان واقعی تبدیل کرده است را پیدا و برای آن ها محتوایی مفید تولید و منتشر کنید.
  7. ارائه محتوایی ضعیف و عدم توجه به طول محتوا: در حال حاضر برای نوشتن محتوا از نظر طول و اندازه محدودیتی وجود ندارد و تنها به نیاز کاربران شما بستگی دارد. گاهی ممکن است موضوغ انتخابی شما به قدری پیچیده و دشوار باشد که لازم است درباره جزئیات آن بیشتر توضیح داده شود. حتی گاهی یک محتوای کوتاه و قوی می تواند پاسخگوی کاربر باشد و اطلاعات کافی را به سمع و نظر او برساند.
  8. استفاده از عناوینی نامناسب برای محتوا: اگر می خواهید کاربران به سمت محتوای خود جذب کنید لازم است از عنوانی مناسب و جذاب برای آن انتخاب کنید. توجه داشته باشید که عناوین به صورت سوالی مطرح شده اند مخاطبین بیشتر را به سمت خود جذب می کنند.
  9. تولید محتوا بدون توجه به نکات سئو از اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا: بسیاری از بازاریابان بر این باور هستند که تنها با تولید محتواهای پی در پی می توانند تعداد مشتریان خود را افزایش دهند اما لازم به ذکر است که برای آن که بتوانید در بازاریابی محتوا موفق شوید باید محتوایی کامل و جامعی را تولید و آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

جمع بندی: تولید و انتشار محتوایی ارزشمند می تواند به شما کمک کند تا کاربران بیشتری را جذب و نسبت به برند خود پایبند سازید اما با انجام اشتباهاتی که در این مقاله بررسی کردیم ممکن است با شکست رو به رو شوید و نتیجه ی مطلوبی را از آن دریافت نکنید.

مطالب مرتبط

نظر شما