ارتباط سئو و برندینگ و تاثیرپذیری متقابل آن ها

نوشته شده توسط: محمد

 ارتباط سئو و برندینگ در چیست؟ تصور کنید برای کسب و کار خود وب سایتی را راه اندازی کرده اید و می خواهید به کمک آن محصولات یا خدماتتان را به بهترین نحوه به دست کاربران برسانید و برندتان شناخته شود. برای رسیدن به این هدف چه کاری باید کرد؟ همه ی ما خوب می دانیم که برای آن که وب سایتمان در نتایج جستجو رتبه ی بهتری کسب کند و کاربران بیشتری از آن دیدن کنند لازم است که سایت را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنیم به عبارت دیگر از عملیات سئو (Search Engine Optimization ) استفاده کنیم.اما سوالی که مطرح می شود اینست که آیا سئو می تواند در برند سازی تاثیر بگذارد؟ با  ما همراه باشید تا ارتباط میان سئو و برندینگ را برای شما آشکار کنیم. اما قبل از شروع لازم است که بیشتر با آن ها آشنا شوید. در صورت نیاز به مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین میهن هاستینگ تماس بگیرید.

دیجیتال برندینگ چیست؟ 
با استفاده از یک فرایند استراتژیک به نام برندیگ می توانید مشتریان بالقوه خود را جذب کرده و به آن ها نشان دهید که چه محصولات و خدماتی را ارائه می دهید.با توجه به استفاده مکرر افراد از ابزارهای دیجیتالی همچون موبایل و لب تاپ و همچنین اینترنتی شدن بسیاری از خدمات و محصولات برای آن که شما نیز بتوانید کالا و خدمات خود را در دنیای اینترنت به نمایش بگذارید باید برند خود به کمک وب سایت، سوشیال مدیا و اپلیکیشن ها بسازیم. اما برای داشتن شروع یک دیجیتال مارکتینگ موفق چه اجزایی لازم است؟

  • لوگو: یکی از اجزای مهم برای ساخت برند استفاده از لوگو مخصوص به خود می باشد تا کاربران با دیدن آن برند و محصولات شما را بخاطر بیاورند به عنوان مثال وقتی صحبت از برند نایک می شود شما ناخودآگاه کالاهای ورزشی  این کمپانی به یاد می آورید.
  • داشتن وب سایت: به منظور ورود به بازایابی و کسب درآمد لازم وب سایتی را برای خود راه اندازی کرده و دقت کنید که این وب سایت ویترین کارهای شما می باشد در نتیجه محتوا درستی را در آن به کار ببرید و موارد ضروری را به صورت ویژه تر به نمایش بگذارید
  • سئو
  • شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی برندینگ و اینترنت برندینگ می توانید به مقاله ” دیجیتال برندینگ چیست ” مراجعه نمایید.
سئو و مزایای آن
ارتباط سئو و برندینگقبل از آن که وارد مبحث ارتباط سئو و برندینگ شویم لازم است با اهداف و مزایای استفاده از سئو آشنا شوید. تا بحال برایتان اتفاق افتاده است که وسایل خود را گم کرده باشید یا نتوانید آن را پیدا کنید و از مادر یا همسرتان جویا شوید که بعنوان مثال کلیدهای ماشین کجاست یا جوراب های من کجاست؟ و آن ها در پیدا کردن این وسایل به شما کمک کنند؟ گوگل نیز با بررسی محتوای وب سایت ها روزانه به میلیون ها کاربر کمک می کند تا نیازهایشان را رفع و پاسخ پرسش هایشان را پیدا کنند. از این رو برای آن که بتوانید در صفحه نتایج گوگل (SERP) رتبه ی بالایی را کسب کنید تا میزان ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید لازم است آن را برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنیم. سئو یا Search Engine Optimization به منطور بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو از جمله گوگل می باشد که اهداف و مزایای بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

  1. افزایش میزان فروش به کمک افزایش ترافیک و بازدید: امروزه بسیاری از افراد به دنیای اینترنت وارد شده اند تا در کنار فعالیت و تبلیغات سنتی بتوانند از طریق راه اندازی وب سایت نیز فروش خود را افزایش دهند به همین منظور باید از عملیات سئو استفاده کرده تا بتواند با قرارگیری در نتایج اولیه گوگل ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت خود جذب کنند.
  2. برند سازی یکی از اهداف بهینه سازی سایت: اگر کسب و کار اینترنتی خود را به تازگی شروع کرده اید و ابتدای راه هستید و می خواهید آن را به یک برند شناخته شده و محبوب تبدیل کنید باید بگوییم در مقابل رقبایی که از تبلیغات کلیکی google ads استفاده می کنند کار دشواری خواهید داشت اما با استفاده از seo می توانید به تبلیغ کسب و کار خود کمک کرده و روند برندسازی را سریع تر انجام دهید. در ادامه به ارتباط میان سئو و برندینگ بیشتر خواهیم پرداخت.
  3. مقرون به صرفه بودن سئو: این درست که شما با استفاده از گوگل ادوردز می توانید سریع تر به هدف خود برسید اما لازم به ذکر است که بکارگیری این روش هزینه هایی را به دنبال خواهد داشت اما سئو در کنار زمان بر بودن آن پایدارتر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.

ارتباط سئو و برندینگ و تاثیر آنها بر یکدیگر

سئو و برندینگ دو عامل جدا نشدنی از هم می باشند و برای موفقیت در دنیای دیجیتال لازم که به دوی آن توجه ویژه ای داشت. هر کدام از آن ها بر دیگری تاثیر خواهد گذاشت که در ادامه هر یک را برایتان توضیح داده ایم:

  • تاثیر سئو بر برندینگ: از آنجایی کاربران زیادی با مراجعه به گوگل، به دنبال کالاها و خدمات مورد نیاز خود هستند برای آن که بتوانید این کاربران به سمت وب سایت خود جذب نمایید لازم است که آن را توسط سئو بهینه سازی کنید چرا که آن ها برای رفع نیازهای به دیگر صفحات گوگل مراجعه نمی کنند و در به نتایج اولیه برای رسبدن به هدف خود توجه می کنند. در نتیجه وقتی شما به بهینه سازی وب سایت خود می پردازید در واقع اعتبار آن را افزایش می دهید که همین امر سبب دیده شدن برند شما خواهد شد. پس ارتباط  سئو و برندینگ را نادیده نگیرید.
  • تاثیر برندینگ بر سئو: سئو و برندینگ رابطه ی دو طرفه دارند و نمی تواند از تاثیر غیر مستقیم برندینگ بر بهینه سازی و سئو وب سایت چشم پوشی نمود. کاربران به هنگام جستجو مطالب خود در گوگل به وب سایت هایی مراجعه خواهند کرد که برند آن ها شنیده اند یا نسیت به آن ها اطمینان خاطر دارند به همین جهت است که  این وب سایت می توانند رتبه ی بهتری را صفحه نتایج گوگل کسب کنند و میران ترافیک ورودی خود را افزایش دهند و هر چه کاربران در این وب سایت ها بمانند گوگل نیز جایگاه بهتری را به آن ها اختصاص خواهد داد.

جمع بندی: اگر شما وقت بیشتری را به بهینه سازی سایت خود اختصاص دهید بهتر می توانید برند خود را به سمع و نظر مشتریان برسانید و اینگونه همیشه بر سر زبان ها خواهید ماند و در رقابت با رقبای خود پیروز شوید.

مطالب مرتبط

نظر شما