بهترین افزونه های کش وردپرس برای افزایش سرعت سایت کدامند؟

نوشته شده توسط: محمد

کدام یک از افزونه های کش وردپرس به افزایش سرعت سایت کمک می کند؟ همانطور که می دانید یکی از فاکتورهای مهم در بهینه سازی سایت و افزایش میزان بازدید از آن، سرعت آن است چرا که سبب می شود کابران بدون اتلاف وقت به سایتتان دسترسی داشته و در نتیجه ی رضایت آن ها رتبه ی بالاتری در صفحات گوگل داشته باشید. برای آن که سرعت سایت وردپرس را افزایش دهیم چه باید کرد؟ برای افزایش سرعت سایت وردپرس راه های گوناگونی وجود دارد یکی از این روش ها استفاده از افزونه های کش وردپرس می باشد با ما همراه باشید تا بهترین آن ها را معرفی و با یکدیگر مقایسه کنیم. اما قبل از آن لازم است با کش وردپرس و انواع آن آشنا شوید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان در رابطه با وردپرس و بهینه سازی آن با متخصصین میهن هاستینگ تماس بگیرید.

کش وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟
کش به معنای ذخیره سازی گروهی از داده ها برای دسترسی هر چه بیشتر می باشد. هنگامی که برنامه یا فایلی را در سیستم یا تلفن همراه خود اجرا می کنید پردازش آن کمی زمان گیر است اما با استفاده از کش این زمان به حداقل می رسد. وب سایت ها وردپرسی نیز به همین گونه می باشند کاربران وقتی برای بار اول به سایت شما سر می زنند فایل ها و تصاویر برایشان بارگذاری می شود اگر از کش وردپرس برای سایت وردپرسی خود استفاده کرده باشید در صورت مراجعه ی مجدد کاربر به سایت فایل های به صورت کش هستند باگذاری شده و سایت با سرعت بیشتری در دسترس قرار می گیرد. برای استفاده از کش در وردپرس می توان از روش های زیر استفاده نمود.
۱) استفاده از کش در هاست
۲) استفاده از کد
۳) استفاده از افزونه های کش وردپرس
توجه: به هیچ عنوان بیش از یک افزونه برای کش کردن وردپرس استفاده نکنید زیرا برخلاف آن چه که تصور می کنید عمل کرده و سرعت سایت را کاهش می دهد.

بهترین افزونه های کش وردپرس جهت افزایش سرعت وب سایت

افزونه های کش وردپرسWP Rocket
یکی از بهترین افزونه ذخیره سازی در وردپرس WP Rocket می باشد که برای فعال سازی آن به تهیه لایسنس از سایت سازنده ی آن نیاز دارد. ویژگی های این افزونه عبارت است از:

  1. تنظیمات ساده و آسان
  2. بهبود روند ایندکس صفحات وب در گوگل
  3. فشرده سازی فایل های css، html و جاوا اسکریپت
  4. امکان لود تصاویر قابل مشاهده برای کاربران
  5. قابلیت پشتیبانی از Lazy Loading images

طبق انجام تست های مکرر برای سایت های مختلف این افزونه سبب افزایش چشم گیر سرعت آن ها شده که همین امر WP Rocket را جز محبوب ترین افزونه های کرده است. قابل ذکر است که افزونه ی موشک را از سایت های فارسی  تا حدالامکان تهیه نفرمایید.

WP-FFPC

در مخزن وردپرس افزونه های گوناگونی وجود دارد که بر اساس متد های ویژه ی خود عمل می کنند یکی از این افزونه ها که کارکرد بسیار آسانی دارد WP-FFPC نام دارد که فقط برای کش وردپرس استفاده می گردد و امکانات دیگری نداشته و به همین علت افزونه ی پر حجمی نخواهد بود و جز بهترین و آسان ترین افزونه های کش وردپرس محسوب می شود.
افزونه های کش وردپرسHummingbird Pro
افزونه ی مرغ مگس خوار یا به عبارت دیگر Hummingbird Pro نیز یکی از محبوب ترین و بهترین افزونه های کش می باشد چرا که دارای ویژگی های زیر می باشد:

  1. افزایش سرعت وب سایت
  2. امکان بروزرسانی منظم
  3. بهینه سازی دیتابیس
  4. فشرده سازی GZIP و فایل های ، CSS و HTML

افزونه های کش وردپرس
افزونه ی w3 total cache یکی از افزونه های کش وردپرس
افزونه w3 total cache امکانات رایگانی را در اختیار کاربران قرار می دهند تنظیماتی پیچیده داشته  وچه سایت شما در یک شبکه میزبان اشتراکی یا یک سرور اختصاصی میزبان باشد ، این افزونه را برای بهبود عملکرد سرور وب خود و کاهش زمان بارگیری صفحه مفید می باشد. در حال حاضر ، این تنها افزونه ای است که برای بهینه سازی کلیه محیط های میزبانی عملی طراحی شده است. توسعه دهندگان ادعا می کنند که این افزونه می تواند تا ۸۰٪ صرفه جویی در پهنای باند را از طریق کوچک سازی ، روند کاهش اندازه HTML ، CSS ، JavaScript به همراه داشته باشد.از ویژگی های این افزونه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. مناسب برای هاست های اشتراکی و سرور اختصاصی
  2. پشتیبانی از ssl وAMP گوگل
  3. فشرده سازی فایل های html وcss
  4. و…

افزونه های کش وردپرسافزونه ی کش wp super cache
WP Super Cache یکی دیگر از افزونه های ذخیره سازی محبوب برای وردپرس است که بیش از یک میلیون نصب فعال دارد. این افزونه توسط Automattic ، تیم توسعه WordPress.com ارائه گردیده است. این برنامه رایگان بوده و توسط بسیاری از شرکتهای برتر میزبان وردپرس توصیه می شود. افزونه WP Super Cache شامل  ویژگیهایی نظیر ذخیره سازی پیشنهادی است که برای سرعت بخشیدن به وب سایت خود به آن نیاز دارید. همچنین شامل فشرده سازی gzip ،  پیش بارگذاری حافظه پنهان ، پشتیبانی از CDN ، پیش نمایش کش پیشرفته و موارد دیگر است.
افزونه های کش وردپرسwp fastest cache از افزونه های کش وردپرس
WP Fastest Cache با تنظیمات پیکربندی کمتری به عنوان افزونه ی ذخیره سازی وردپرس ارائه می شود ، و این باعث می شود آن را به یکی از ساده ترین پلاگین های ذخیره سازی وردپرس موجود در مخزن رسمی افزونه های وردپرس تبدیل کنید. نسخه برتر این افزونه برای افزایش سرعت صفحه شما مانند ویژگیهای بهینه سازی تصویر ، پاکسازی بانک اطلاعاتی ، حافظه پنهانی موبایل و موارد دیگر دارای بسیاری از ویژگیهای منحصر به فرد است. اما ویژگی های این افزونه عبارت اند از:

  1. فشرده سازی فایل‌های CSS و JS و HTML
  2. پشتیبانی از CDN وردپرس
  3. غیرفعال نمودن اموجی ها در وردپرس
  4. پشتیبانی از ssl
  5. امکان نصب آسان

افزونه های کش وردپرسWP-Optimize
WP-Optimize یک افزونه ذخیره سازی freemium است که تقریباً در یک میلیون وب سایت در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. WP-Optimize با پاک کردن  پایگاه داده ، فشرده سازی تصاویر بزرگ و ذخیره سایت ، سایت وردپرس شما را سرعت می بخشد.
پاک کردن دیتابیس: این افزونه تمام داده های غیر ضروری را در پایگاه داده شما پاک می کند ، جداول شما را تمیز می کند و در نهایت باعث می شود وب سایت شما سریع و کارآمد شود. فشرده سازی تصویر: ابزار فشرده سازی تصویر آن با تبدیل تصاویر بزرگ به پرونده های فشرده شده باعث کاهش چشمگیر منابع سرور شده و زمان بارگیری صفحه را بهبود می بخشد.

مطالب مرتبط

نظر شما