آشنایی با افزونه yoast seo و ویژگی های آن

نوشته شده توسط: محمد
افزونه yoast seo

افزونه yoast seo چه امکاناتی دارد و چگونه به بهبود سئو کمک می کند؟ یکی از دغدغه های مهم وب مستران هنگام راه اندازی وب سایت خود اینست که چگونه ترافیک ورودی به سایت را بالا ببرند و بالاترین رتبه در صفحه نتایج گوگل را کسب کنند در نتیجه می توان گفت بهترین راه برای رسیدن به این هدف استفاده از تکنیک های سئو می باشد. وردپرس در مخزن خود افزونه هایی دارد که می تواند به شما در این امر کمک کند. افزونه yoast seo یکی از بهترین پلاگین های ارائه شده در وردپرس است که در ادامه با آن آشنا خواهید شد پس به ما همراه باشید.

افزونه yoast seo چه امکاناتی دارد؟

این پلاگین از سال ۲۰۰۸ به منظور افزایش رتبه بهتر در موتورهای جستجو به میلیون ها وب سایت کمک بسزایی کرده است و به همین جهت از بهترین افزونه های وردپرس محسوب می شود. از آنجایی که اکثر وب مستران به دنبال کسب بالاترین جایگاه هستند و تمام تلاش خود را برای آن به کار می گیرند، افزونه yoast seso گزینه ی مناسبی برای پیروز شدن بر رقبا خواهد بود. Yoast با امکانات ویژه ای که دارد سبب می شود تا آمار بازدیدکنندگان شما افزایش یابد چرا که یک تیم اختصاصی از توسعه دهندگان ، آزمایش کنندگان ، معماران و کارشناسان سئو روزانه برای بهبود آن در تلاشند.

خدمات ارائه شده در افزونه yoast seo

  • امکان بهینه سازی عناوین و متادسکریپشن
  • قابلیت پیاده سازی پیشرفته schema برای کمک به موتورهای جستجو که سایت شما را حس کنند
  • نقشه سایت XML پیشرفته
  • امکان تنظیم خودکار URLهای کانونی به منظور جلوگیری از محتوای تکراری

توجه: Yoast SEO به دلیل تجزیه و تحلیل خوانایی و تحلیل SEO آن مشهور است

  • امکان تجزیه و تحلیل خوانایی: می توانید به راحتی اطمینان حاصل کنید که در حال نوشتن محتوای قابل هضم برای بازیدکنندگان هستید.
  • پیش نمایش پست یا صفحه شما برای اطلاع از چگونگی نمایش در موتورهای جستجو
  • پیش نمایش های اجتماعی برای نشان دادن چگونگی نمایش محتوای شما در توییتر و فیس بوک
  • امکان بهینه سازی مقاله شما برای مترادف ها و کلمات کلیدی
  • امکان پیوند داخلی و خارجی در محتوا
  • قابلیت کنترل و تنظیم متاتگ ها

و بسیاری از قابلیت های دیگر که بهتر است پس از نصب با آن آشنا شوید.

چگونگی نصب افزونه yoast seo در وردپرس

افزونه yoast seo

چندین روش برای نصب این افزونه وجود دارد. شما می توانید پس از ورود به پیشخوان در قسمت افزونه ها روی افزودن جدید کلیک کنید. در فیلد search یا در بخش Popular افزونه را جستجو کنید و پس از نصب آن را فعال نمایید.
افزونه yoast seo حال در نوار بالا علامت y را مشاهده خواهید کرد و برای تغییر تنظیمات، پیکربندی آسان را انتخاب نمایید. برای آن که پیکربندی و آماده سازی yoast را انجام دهید لازم است ۱۲ مرحله مانند تنظیم محیط، مشخص نمودن نوع نوشته وغیره را طی کرده تا بتوانید سایت خود را بهینه سازید.
چگونگی استفاده از افزونه yoast seo
برای بهبود سئوهر چه بیشتر به این افزونه تسلط داشته باشید بهتر می توانید سایت خود را بهینه کنید و به هدف خود یعنی کسب رتبه ی بالا در موتورهای جستجو برسید به همین دلیل در این بخش قصد داریم روش استفاده از این پلاگین را آموزش دهیم. برای شروع لازم است که شما یک نوشته جدید ایجاد یا نوشته ای قدیمی در سایت خود را باز کنید. در پایین ویرایشگر متن کادر yoast seo را مشاهده خواهید کرد که شامل سه زبانه با عناوین بهینه سازی محتوا، اجتماعی و پیشرفته است.
افزونه yoast seoبهینه سازی محتوا
این زبانه از چندین بخش، پیش نمایش snippet و تجزیه تحلیل خوانایی و تمرکز عبارت کلیدی را در برمی گیرد. (همچنین می توانید گزینه اضافه کردن یک کلمه کلیدی مرتبط را مشاهده کنید ، اما این ویژگی برای کاربران Yoast SEO Premium محفوظ است.) اما سوالی که مطرح می شود اینست که هر بخش به شما چه کمکی خواهد کرد؟
افزونه yoast seoپیش نمایش snipper: چگونگی نمایش پست خود را در صفحه نتایج موتور جستجو و رسانه های اجتماعی را به شما نشان می دهد. در این بخش می توانید تغییرات لازم از جمله موارد زیر را اعمال کنید.عنوان سئو: به راحتی در بالای ویرایشگر محتوا عنوان وبلاگ یا صفحه را تغییر دهید.نامک: در این قسمت می توانید URL صفحه یا وبلاگ خود را تغییر و یا کمتر کنید.توضیحات متا: توضیحی مختصر از وبلاگ یا صفحه وب که در شبکه های اجتماعی یا در SERP نمایش داده می شود که می توانید در snipper ویرایش کنید.
تجزیه و تحلیل خوانایی : با استفاده از این قابلیت محتوای وبلاگ خود را از نظر خوانایی و دستور زبان آنالیز کنید.
Focus Keyphrase: تمرکز کلمه کانونی جایی است که شما می خواهید وبلاگ یا صفحه وب سایتتان با آن کلمه ی خاص رتبه بندی شود.
افزونه yoast seoافزونه yoast seo محتوای شما را بر اساس کلمه کلیدی تجریه و تحلیل می کند و کمک می کند تا آن صفحه راحتتر شناسایی شود. همچنین لینک های داخلی و خارجی درون محتوا و متن های alt و عکس ها را نیز بررسی می کند.
اجتماعی
در این تب می توانید نحوه نمایش پست خود هنگام اشتراک در Facebook را ویرایش یا تغییر دهید و همچنین پیش نمایش توییتر و پینترست را اضافه کنبد.
افزونه yoast seoپیشرفته
این تب امکان تنظیمات مهم سئو را خواهید داشت:

  • به موتورهای جستجو اجازه می دهید که این پست را در نتایج جستجو نمایش دهید؟
  • آیا شما می خواهید موتورهای جستجو برای لینک های موجود در محتوایتان ارزش قائل شود؟
  • ربات های متا پیشرفته شده اند: این بخش جایی است که می توانید ربات های خاصی را بر صفحه مشخص کنید مانند ربات noimageindex که مانع ایندکس کردن تصاویر در موتور جستجو SERP ها می شود.
  • تعیین URL کانونی برای جلوگیری از محتوای تکراری

افزونه yoast seoچه زمانی باید افزونه yoast seo استفاده کنید؟ همانطور که در بالا گفتیم ، افزونه Yoast SEO کاربردها و اهداف زیادی دارد به صورت کلی از این پلاگین استفاده های زیادی می شود:

  • کنترل مهارت نوشتن، خوانایی و دستور زبان محتوا
  • بررسی و بهبود نحوه نمایش صفحه به هنگام اشتراک گذاری در شبکه هایی اجتماعی
  • ایجاد ساختار قوی از سایت به کمک لینک های داخلی و خارجی
  • مشاهده چگونگی عملکرد سایت و یافتن هر گونه خطای خزیدن
  • قابلیت ویرایش همزمان مطالب
  • یادگیری موارد جدید در مورد سئو و کلمات کلیدی

جمع بندی: با استفاده از تکنیک های سئو می توانید محتوای سایت خود را بهینه کرده تا نسبت به رقبا در جایگاه بالاتری از صفحه نتایج موتورهای جستجو قرار گیرید. افزونه yoast sseo که یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس می باشد به شما در این امر کمک بسزایی خواهد کرد پس می توانید با خیالی آسوده از آن بهره ببرید. در صورت نیاز به مشاوره ی رایگان در مورد سئو و امنیت وردپرس با متخصصین میهن هاستینگ تماس بگیرید.
مشاوره میهن هاستینگ​منیع: [ websiteplanet ]

مطالب مرتبط

نظر شما