ثبت دامنه .app

نوشته شده توسط: محمد

دامنه app. امن ترین مکان برای اپلیکیشن ها در وب است. دومین app. فضای مناسبی برای توسعه دهندگان اپلیکیشن ها ارائه می دهد.چون دامین app. دامنه جدیدی است، میتوان با کلمات کلیدی و کوتاه تری ثبت کرد و دامنه دات اپ در دسترس خواهند بود و به سازندگان اپلیکیشن ها این فرصت  را می دهد که آدرس سایت منحصر بفرد و با کیفیتی برای خود ایجاد کنند.
گوگل در سال ۲۰۱۵ و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیون دلار دامنه سطح بالای app. را به‌انحصار خود درآورد. دامنه‌های سطح بالا آخرین بخش نام دامنه مانند com. یا org. هستند.
پسوند دامنه app. یکی از نام‌هایی بود که طراحان و سازندگان وب سایت در ارتباط با اپ‌ها به‌ شدت به‌ دنبال آن بودند. آن‌ گونه که گوگل در خبر خود منتشر کرده: “حتی اگر روزهای زیادی را صرف کار در دنیای اپ‌های موبایلی کنید، باز هم می‌توانید از خانه‌ای روی وب بهره ببرید.”
طبق ادعای گوگل app. اولین دامنه سطح بالا است که به رمزنگاری HTTPS نیاز دارد. در حال حاضر، خیلی از سایت‌ها از رمزنگاری HTTPS استفاده می‌کنند. از همین رو و با این‌ که خیلی موضوع جدیدی نیست، هم‌چنان می‌تواند به ۳۲ درصد از سایت‌های اینترنتی که هنوز با HTTPS رمزنگاری نشده‌اند کمک کند.
اگر توسعه دهنده اپلیکشین های موبایلی تحت وب هستید می توانید از طریق ثبت این دامنه (app.) مخاطبان خود را افزایش دهید.
بر اساس خبرهای مختلف، از تاریخ ۷ ماه می برابر با ۱۷ اردیبهشت کاربران می‌توانند از طریق برنامه Early Access گوگل دامنه‌های app. را ثبت کنند و حتی می‌توانند قبل از این‌که عموم به آن‌ها دسترسی داشته باشند با پرداخت هزینه بیشتر این دامنه را به‌نام خود ثبت کنند. از تاریخ ۷ می به‌بعد، امکان دسترسی عموم به این دامنه از طریق سایت‌هایی مانند GoDaddy، Google Domains یا name.com فراهم می‌شود. هم‌اکنون می‌توانید از طریق get.app نام دامنه‌های موجود را بررسی کنید.

مطالب مرتبط

نظر شما