خرید هاست داخلی

نوشته شده توسط: محمد

برای خرید هاست داخلی باید چه نکاتی را در نظر بگیرید؟ در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره ی هاست داخلی بدهیم تا برای خرید و انتخاب آن، با دید باز گزینه ی خرید هاست داخلی را انتخاب نمایید. میزبانی هاست یا همان وب هاستینگ در واقع ساختن فضایی است که کاربر فایل های سایت خود را در آن قرارمی دهد. اگر کسی بخواهد به فایل ها دسترسی داشته باشد باید به اینترنت پرسرعت متصل شود. به این کامپیوتر ها سرویس دهنده یا همان سرور می گویند. توجه کنید که هر کامپیوتر می تواند یک سرور باشد اما چون هزینه های مورد نیاز برای فراهم کردن تجهیزات و نرم افزار های لازم و نیروی پشتیبان برای همه ی سایت ها امکان پذیر نیست، بنابراین شرکت هایی این مسئولیت را به طور اختصاصی بر عهده گرفته اند. به این شرکت ها که ارائه دهنده ی خدمات هاست هستند، هاستینگ می گویند. شرکت میهن هاستینگ هم ارائه دهنده ی انواع خدمات هاست و سرور می باشد.
در ادامه قصد داریم به توضیح و مزایای خرید هاست داخلی بپردازیم. با ما همراه باشید.

تفاوت خرید هاست داخلی و خارجی

بعد از ثبت دامنه مناسب، در واقع باید تصمیم بگیرید که هاست مناسبی را برای سایت خود انتخاب کنید. اما در خرید هاست، دو نوع خدمات وجود دارد. خرید هاست لینوکس و خرید هاست ویندوز. در هر کدام از این هاست ها هم ۲ نوع خدمات وجود دارد. هاست داخلی و خارجی.
اگر بخواهیم در مورد خرید هاست داخلی صحبت کنیم باید آن ها را بر اساس یک سری پارامتر ها مقایسه کنیم. در ادامه به مقایسه آن ها می پردازیم.

جهت مشاوره رایگان خرید هاست داخلی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

– سرعت هاست: پینگ یا همان سرعت دستوری است که برای سنجش میزان فاصله بین دو دستگاه در شبکه و مدت زمان مورد نیاز برای اتصال دستگاه ها به یکدیگر بر اساس میلی ثانیه می باشد. در هاست ایران، چون سرور این هاست ها در ایران قرار گرفته، بازدیدکننده ها داخل کشور هستند و به صورت کلی چون فاصله سرور و کامپیوتر از هم کم است سرعت بارگزاری اولیه بسیار بیشتر از هاست خارجی می باشد. اما در مورد سرعت ثانویه ینی بعد از لود کردن صفحه اول و رفتن به صفحات بعدی، سرعت سایت هاست داخلی و هاست خارجی چندان متفاوت نیست.
– پایداری یا در دسترس بودن: پایداری و در دسترس بودن سایت یکی از مهم ترین عوامل سئو می باشد. اگر همیشه سایت در دسترس نباشد ممکن است مشتری های دائمی خود را از دست بدهید. هاست خارجی به دلیل داشتن شبکه ی منظم و پرسرعت، همیشه ثبات بیشتری دارند. همچنین در هاست خارجی قیمت تجهیزات پایین تر است.
– پهنای باند یا ترافیک ماهانه:
ماهانه :یک سرویس ارائه دهنده هاست به هیچ وجه نباید محدودیتی در پهنای باند داشته باشد. سرویس ارائه دهنده هم چنین بایستی اخرین اطلاعات در زمینه بروز رسانی ها و ذخیره سازی ها و … را نیز در اختیار مشتریان قرار دهد. پهنای باند میزان حجم داده ها است و در واقع اطلاعاتی است که می تواند بین سایت شما و کامپیوتر بازدیدکنندگان از سایتشان منتقل شود. پهنای باند معمولا در هاست خارجی مخصوصا در کشور اروپا بسیار بالا و با کیفیت می باشد. قیمت پهنای باند در هاست داخلی بسیار زیاد است. پس برای خرید هاست داخلی دقت کنید که پهنای باند مورد نظر خود را مشخص کنید.
مزایای هاست داخلی
– سرعت پرت سرور: منظور از سرعت پورت، سرعت اینترنتی است که در داخل سرورها قرار می گیرد. به صورت کلی سرعت اینترنت متصل به سرورهای خارج کشور بسیار بالاتر از سرعت هاست داخلی می باشد.
– قیمت سرویس: یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب سرور و هاست، قیمت می باشد. اگر بخواهیم قسمت هاست داخلی را با هاست خارجی مقایسه کنیم، با توجه به اینکه خارج کشور قیمت سخت افزارهای سرور بسیار پایین است، در نتیجه قیمت هاست های خارجی کمتر و با کیفیت بالاتری می باشد. همچنین در هاست داخلی قیمت پهنای باند بسیار بالا است.
– سئو: بهینه سازی سایت مهم ترین هدف هر مدیر و صاحب سایتی می باشد. سرعت یکی از مهم ترین فاکتورهای سئوی فنی سایت می باشد. از آنجایی که در هاست داخلی گاهی ارتباط با خارج ایران قطع می شود و گوگل نمی تواند به سایت های داخل ایران دسترسی پیدا کند و همچنین بیشتر سرورهای گوگل در کشورهای اروپایی می باشد. بنابراین اگر سئو سایت برایتان اهمیت دارد، از سرور خارجی استفاده کنید و ترجیحا از هاست داخلی استفاده نکنید.
– امنیت نگهداری اطلاعات: به صورت کلی پشنهاد می کنیم که سایت های دولتی که اطلاعات و منافع ملی در داخل آن ها وجود دارد و ارزش بالایی دارند، حتما از هاست های داخل ایران استفاده کنند. به این ترتیب خطر تحریم و از بین رفتن اطلاعات به صفر می رسد. اگر سایت شما تازه تاسیس است می توانید در ابتدا از هاست خارج از ایران استفاده کنید تا به سرعت و پهنای باند مناسب دست پیدا کنید و سپس به خرید هاست داخلی بپردازید.
خدمات پس ازفروش خوب: یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که در انتخاب هاست بایستی مورد توجه قرار گیرد، خدمات پس از فروش آن می باشد. در دسترس بودن پشتیبان و راحتی برقراری ارتباط را یک عامل مهم در انتخاب هاست، در نظر بگیرید. چرا که شما نمیتوانید زمان طولانی را در صف انتظار برای گرفتن کمک و پشتیبانی صرف کنید. حتما قبل از خرید هاست، مدت زمان پاسخ گویی و پشتیبانی را اندازه گیری کنید. پاسخ گویی در کمتر از یک ساعت، مدت زمان عالی و فوق العاده ای محسوب می شود.
توجه: یک فرضیه ی اشتباه که در بین افراد وجود دارد این است که تصور می کنند لازمه ی خرید هاست داخلی داشتن دامنه ir می باشد. اما اینگونه نیست و شما با هر مدل دامنه ای می توانید هاست داخلی را خریداری کنید. 
پیشنهاد ما: در واقع نوع و جنس سایت و نیازهای آن تعیین کننده ی هاست داخلی و یا خارجی می باشد. اگر سایت شما یک سایت سازمانی و یا دولتی نمی باشد حتما از هاست خارجی استفاده کنید. چون هاست های خارجی دارای کنترل پنل های پیشرفته ای مثل سی پنل هستند که با آن ها راحت تر می توان سایت را راه اندازی کرد.

مطالب مرتبط

نظر شما