باگ امنیتی jetpack وردپرس چیست؟چگونه آن را رفع کنیم؟

نوشته شده توسط: محمد

باگ امنیتی jetpack وردپرس چیست؟ مشکل امنیتی جت پک وردپرس یکی از دلایل اصلی هک شدن سایت های وردپرسی می باشد. همه ی ما خوب می دانیم برای داشتنن یک وب سایت وردپرسی بعد از خرید هاست وردپرس و برنامه نویسی سایت و تولید محتوا، نصب افزونه ها کمک زیادی به ما در زمینه های مختلف خواهند کرد.
حتما برای شما کابران عزیز امنیت سایتتان از هر چیز دیگری مهم تر است به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم به صورت کامل باگ امنیتی jetpack وردپرس را توضیح دهیم و راه رفع این مسئله را روشن سازیم. با میهن هاستینگ همراه باشید.

باگ امنیتی jetpack وردپرس

منظور از باگ امنیتی jetpack وردپرس چیست ؟

قبل از اینکه باگ امنیتی جت پک وردپرس را توضیح دهیم می خواهیم به صورت خلاصه در مورد افزونه ی jetpack وردپرس و مزایا و روش کار با آن را برای شما توضیح دهیم.
توجه: جت پک افزونه ی مخصوص وب سایت های وردپرسی است.
معرفی افزونه jetpack
بهینه کردن سایت و امنیت سایت از مهم ترین و ضروری ترین پارامترهایی هستند که باید به آن توجه ی ویژه ای داشت. جت پک یکی از افزونه هایی است که به شما کمک می کند تا بتوانید سایت خود را زنده نگه داشته و کیفت آن را حفظ و بهینه کنید. این بهینه سازی لازم باید در بازه های زمانی مشخص و به صورت متوالی انجام گیرد.
جهت بهینه سازی می توانید حجم عکس های سایت وردپرسی خود را با حفظ کیفیت آن را کم کنید، افزونه ی جت پک در این امر به شما کمک خواهد کرد. همچنین دیگر اقداماتی که برای بهینه سازی سایت می توان انجام داد شامل افزایش سرعت سایت، افزایش امنیت با کمک افزونه های کاربردی، افزایش سرعت بارگذاری تصاویر و ویدیوها است که با کمک افزونه ی کاربردی جت پک انجام دهید.
افزونه ی jetpack  میزان ترافیک ورودی سایت را کنترل و با بهینه کردن اطلاعات می تواند ترافیک و پهنای باند بیشتری را در دسترس قرار دهد. با جت پک امکان پشتیبان گیر و ورود امن، خواهید داشت. با فعال نمودن تولبار کاربر این قابلیت را دارد که به تمام بخش های وب سایت خود نظیر مدیریت محتوا، رسانه ها و آپدیت های سایت دسترسی سریعی داشته باشد.فعال کردن تولبار با افزونه ی جت پک امکان پذیر است. از دیگر مزایای جت این است که می توانید به صورت خودکار مطالبی که منتشر شده اند را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
با استفاده از jetpack می توانید آمار بازدید سایت وردپرس خود شامل بازدید روز، پربازدیدترین روز و همه بازدید ها را مشاهده کنید. ممکن است شما نیز روزانه نظرات اسپم در دیگاه های خود دریافت کنید و از این موضوع خسته شده باشید. نگران نباشید جت پک این مشکل را رفع می کند و از این نظرات اسپم جلوگیری می کند. برخی از سرویس ها معایب و باگ هایی دارند که jetpack از آن مستثنی نیست . که ما سعی کردیم معایب و باگ امنیتی jetpack وردپرس را برای شما آشکار کنیم.
معایب افزونه jetpack

  • جهت استفاده از این افزونه باید در WordPress حساب کاربری ایجاد کنید.
  • برای آن که بخواهید از ویژگی های جت پک استفاده نمایید باید اشتراک خریداری نمایید.
  • در ارسال ایمیل محدودیت خواهید داشت.

افزونه jetpack
روش کار افزونه jetpack
این افزونه پرکاربرد یک داشبورد برای انجام کار دارد و مدیریتی متمرکز به شما خواهد داد.
به مظور اشتراک گذاری مطالب وب سایت توسط کاربرانی که موبایل دارند در تلگرام و واتس اپ، بعد از نصب و فعال سازی این افزونه به قسمت پیشخوان وردپرس بروید طبق مسیر زیر عمل نمایید:
۱) جت پک
۲) تنظیمات
۳) engagements
۴) اشتراک گذاری
افزونه ی jetpack معایبی نیز دارد که پرداختن به آن قبل از شروع مبحث مشکل امنیتی jetpack در وردپرس خالی از لطف نیست.
باگ امنیتی jetpack وردپرس چیست؟ در کدام نسخه ها وجود دارد؟

جت پک نسخه ۵.۱ دارای یک باگ امنیتی است پس سعی کنید هر چه سریع تر آن را به نسخه ی ۷.۹.۱ بروز کنید. جهت بروزرسانی می توانید به پیشخوان وردپرس، قسمت بروز رسانی ها یا مخزن وردپرس مراجعه نمایید. این افزونه ی کاربردی نزدیک به ۵۰۰۰۰۰۰ بار نصب شده که متاسفانه باگ امنتیتی آن یعنی آسیب پذیری آن فاجعه ی بزرگیست. اما جای شکر دارد که هنوز از این باگ سوء استفاده ی زیادی نشده است. از میان این ۵ میلیون سایت حدود ۴ میلیون سایت این پلاگین را بروز رسانی کرده اند و خطر را از سر گذرانده اند.
طبق اطلاعیه ای که توسط jetpack ارائه شده است این مشکل امنیتی در نسخه های ۵.۱ تا تاریخ ژوئیه ۲۰۱۷ وجود دارد. اما هیچ گزارشی مبنی بر سوءاستفاده از باگ امنیتی در نسخه ی ۷.۹.۱ توسط توسعه دهندگان داده نشده است. اما آنها اظهار کردند که هکرها به زمان احتیاج دارند که بتوانند از این باگ سوء استفاده کنند.

تیم حرفه ای میهن هاستینگ برای پاسخگویی به سوالات شما آماده می باشد.در صورت نیاز به پشتیبانی و مشاوره ی رایگان با ما در ارتباط باشید.

پشتیبانی و مشاوره رایگان

مطالب مرتبط

نظر شما