انتشار برنامه در اپ استور به چه صورت است و پیش نیاز های آن چیست؟

نوشته شده توسط: محمد

انتشار برنامه در اپ استور چگونه است؟ طراحی و برنامه نویسی ios یکی از پر درآمدترین روش ها برای کسب و کار اینترنتی است به شرطی که بتوانید به درستی آن را در فروشگاه اپلیکیشن انتشار داده و میزان نصب برنامه خود را بالا ببرید. شما بعد از کلی تلاش و برنامه نویسی ios برای آن که به هدف خود برسید و بتوانید از طریق نصب برنامه ی خود کسب درآمد داشته باشید باید آن را در اپ استور انتشار دهید . با ما همراه باشید تا شما را با چگونگی انتشار برنامه در اپ استور آشنا کنیم و چالش هایی که باعث رد برنامه از طرف فروشگاه اپ استور می شود را برای شما برطرف نماییم چرا که طبق گزارشی که اپل ارائه نموده است ۶۲ درصد از برنامه های ios به دلیل عدم آشنایی کامل برنامه نویسان با قوانین و نحوه انتشار آن از جانب اپ استور رد می شوند.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان در زمینه انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور با ما در تماس باشید.

چگونگی انتشار برنامه در اپ استور

برای آنکه بخواهید اپ خود را در فروشگاهی مانند اپ استور منتشر کنید تا کاربران خاص خود را جذب کرده و میزان نصب را افزایش دهید باید یکسری پیش نیاز ها را فراهم نمایید. این پیش نیاز ها عبارت اند از:

  1. ایجاد حساب دولوپراپل
  2. سیستم مک او اس ایکس جهت نصب Keychain Access و Xcode
  3. موافقت با قوانین و مقررات اپل

مراحل کامل انتشار برنامه در اپ استور

  • اطمینان از هم جهت بودن برنامه با قوانین اپ استور:

اپ استور به دلیل این که حدود ۲ میلیون کاربر دارد یکی از بهترین فروشگاه های اپلیکیشن است. نکته ی قابل توجه این است که هر توسعه دهنده ای باید اپلیکیشنی که می خواهد انتشار دهد با قوانین اپل مطابقت داشته باشد تا کاربران احساس امنیت داشته باشند.
قوانینی که اپل برای انتشار برنامه در اپ استور قائل شده است:

  1. توسعه دهندگان نباید در اپلیکیشن خود از محتوای دروغ و جنسیتی جهت گیری مذهبی و نژاد پرستانه استفاده کنند.
  2. اپلیکیشنی که میخواهید انتشار دهید نباید سبب آسیب فیزیکی برای کاربر شود.
  3. محتوای اپلیکیشن نباید از نظر حقوقی به شخص دیگری تعلق داشته باشد.
  4. برای ارتباط کاربران با توسعه دهندگان باید اطلاعات آنها بروز باشد.
  • تست و رفع باگ های برنامه

تصور کنید که شما یکی از کاربران اپ استور هستید و می خواهید یکی از اپلیکیشن های آن را دریافت و نصب کنید اگر اپلیکیشنی که نصب کردید باگ های کوچک و بزرگ داشته باشد حتما از این موضوع عصبانی و آزرده خاطر خواهید شد اما اپ استور اپلیکیشن هایی که باگ دارند را رد می کند. پس شما به عنوان یک توسعه دهنده قبل از آن که برنامه ی خود را منتشر کنید حتما آن را تست کنید تا اگر باگی مانند عدم عملکرد مناسب برای آیفون یا آیپد یا…  دارد آن را برطرف کنید در غیر این صورت برنامه شما رد خواهد شد.

  • ایجاد حساب apple developer

از پیش نیازهای انتشار برنامه در اپ استور ایجاد حساب دولوپر اپل است که کار چندان دشواری نیست فقط به دلیل جلوگیری از انتشار اپلیکیشن های اسپم از جانب اپل هزینه ای به اندازه ۹۹ دلار را برای شما به همراه خواهد داشت که با توجه تحریم ها ممکن است مشکلاتی در پرداخت آن به وجود بیاید یا حساب دولوپری شما از جانب اپل مسدود گردد. شما می توانید با دریافت مستر کارت این مشکل را برطرف نمایید. با هر مستر کارت می توان ۴ حساب دولوپر ایجاد نمود ولی در صورت مسدود شدن یک حساب، حساب های دیگر نیز مسدود می گردد. میهن هاستینگ با ارائه مستر کارت های اختصاصی علاوه بر کمک به ساخت آسان حساب دولوپر از مسدود شدن حساب در صورت بسته شدن حساب های دیگر جلوگیری می کند.

  • جهت مدیریت هر چه بهتر برنامه ی خود حساب iTunes Connect ایجاد کنید:

شما به کمک ابزار بسیار مفیدی مانند iTunes Connect می توانید مدیریت برنامه های خود را انجام دهید برای این کار لازم است یک حساب دولوپر داشته و در iTunes Connect یک رکورد ایجاد نمایید تا بتوانید داده های مربوط به اپلیکیشن خود را مدیریت کنید.

  • برای انتشار برنامه در اپ استور اطلاعات لازم برای اپلیکیشن آماده کنید.

اطلاعات مورد نیاز برای انتشار اپلیکیشن شامل آیکونی جذاب، پیش نمایشی به صورت ویدیو یا عکس (اسکرین شات) و توضیحات تکمیلی برای برنامه آماده و ارائه دهید. امکان تایید بدون وجود آیکون امکان پذیر نخواهد بود که ویژگی های خاص خود مانند فرمت های JPG و PNG می باشد. اسکرین شات ها نیز از این جهت حائز اهمیت می باشند که بتوانند محیط برنامه را برای کاربر مجسم کند. در توضیحات تکمیلی اپلیکیشن نیز موارد از قبیل اسم اپلیکیشن، نسخه ارائه شده ی آن، برنامه به کدام دسته بندی تعلق دارد و کلمه ی کلیدی مربوطه وتوضیح مفصل برنامه باید مشخص گردد.

  • آخرین مرحله در انتشار برنامه در اپ استور بارگذاری برنامه خواهد بود.

شما با استفاده از Xcode یا به کمک Application Loader می توانید برنامه خود را بارگذاری نمایید. در هنگام ساخت رکورد در iTunes Connect امکان Upload در My Apps را خواهید داشت در این بخش وضعیت اپ شما باید به صورت Prepare for Submission تعیین شود که قابلیت ویرایش اپ را پیدا خواهید کرد. همچنین برای آن که بتوانید برنامه خود را در iTunes Connect آپلود کنید می توانید در Archives فایل انتخابی را تعیین نموده و Upload to App Store را انتخاب کنید. اگر همه چیز را به درستی انجام دهید کدی برای سرور اپل فرستاده می شود و برنامه شما آماده ی انتشار خواهد شد.
نکته: شما قبل از انتشار برنامه خود می توانید با استفاده از TestFlight در اپل، برای انجام تست یک نسخه ی دوم از برنامه خود انتشار دهید.

  • انتشار نهایی اپلیکیشن در app store

بعد از تایید اپل از درستی برنامه، می توانید برای منتشر کردن اپلیکیشن خود یکی از دو حالت انتشار یعنی اتوماتیک یا دستی را انتخاب نمایید که با انتخاب حالت اتوماتیک برنامه ی شما در طی ۷ روز به صورت رندوم برای کاربران نمایش داده می شود ولی با انتخاب حالت دستی می توانید به کمک Release your app برنامه خود را طی ۲۴ ساعت منتشر کنید.
جمع بندی: برای آن که بتوانید برنامه ای را در اپ استور منتشر کنید باید چندین مرحله از قبیل ساخت اکانت دولوپر و ساخت حساب iTunes Connect را طی کنید و از اپل تایید بگیرید. با وجود تحریم هایی که برای ایران وجود دارد منتشر کردن یک برنامه با مشکلاتی روبرو خواهد شد اما تیم متخصص ما با تجربه ی بالایی که در زمینه ی انتشار اپلیکیشن دارد می تواند به شما کمک کند تا برنامه ی خود را به راحتی در دنیای اینترنت منتشر کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره ی رایگان می توانید به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین با ما در ارتباط باشید.

ارتباط برای انتشار برنامه در اپ استور 

مطالب مرتبط

نظر شما