تاثیر گواهینامه ssl بر سئو سایت و رتبه ی آن در گوگل

نوشته شده توسط: محمد

آیا خرید گواهینامه ssl در بهینه سازی یا به عبارتی در سئو وب سایت موثر است؟ تاثیر گواهینامه ssl بر سئو به چه صورت است؟ در مقاله ی گواهینامه ssl چیست مفصل با این پروتکل امنیتی آشنا شده اید اما در این آموزش قصد داریم در مورد یکی از مزیت های آن یعنی تاثیر گواهینامه ssl ب سئو وب سایت صحبت کرده و چگونگی آن را برایتان توضیح دهیم اما قبل آن لازم است شما را با مفهوم سئو و عوامل موثر در آن و همچنین باورهای اشتباهی که در رایطه با گواهینامه ssl وجود دارد، آشنا سازیم . با ما همراه باشید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و بهینه سازی یا سئو سایت با متخصصین سئو در ارتباط باشید.

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟
Search Engine Optimization به طور مختصر seo به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو و شامل فعالیت هایی مانند تولید محتوا و استفاده از کلمه ی کلیدی و لینک سازی و غیره می باشد .سئو از این جهت حائز اهمیت می باشد که سبب افزایش رتبه در صفحه نتایج گوگل، افزایش میزان فروش و دیده شدن و برند سازی سایت و غیره می شود.
گواهینامه ssl چیست؟
برای رمزگذاری اطلاعات میان سرور و کاربر از یک پروتکل امنیتی به نام گواهینامه ssl استفاده می شود و از مهم ترین مزیت های آن شامل موارد زیر می باشد:

  • افزایش امنیت وب سایت
  • افزایش میزان فروش
  • امکان احراز هویت و افزایش اعتبار سایت
  • کسب اعتماد گوگل و کاربران
  • جلوگیری از فیشینگ و بلاک گوگل
  • بالا رفتن رتبه وب سایت در صفحه نتایج گوگل

باورهای غلطی که در مورد استفاده ی گواهینامه ssl وجود دارد!
قبل از آن که به بحث  تاثیر گواهینامه ssl بر سئو بپردازیم چند باور غلط در مورد آن را به اطلاع شما می رسانیم:
۱) عدم تاثیر گواهینامه ssl بر سئو یا به عبارت دیگر افزایش ترافیک وب سایت
تصور کنید یک به عیادت مریضی می روید که بیماری ویروسی دارد پس سعی می کنید زیاد نزدیک او نشوید و زودتر دیدار خود را تمام کنید سایتی که گواهینامه ssl ندارد نیز مانند بیمار است و کاربران کمتر از آن دیدن می کنند و سریعا سایت را ترک می کنند و باعث می شود میزان ترافیک سایت را کم کند.
۲) استفاده از گواهینامه ssl سرعت وب سایت را تحت تاثیر قرار می دهد
برخی افراد بر این باورند که اگر از این پروتکل امنیتی استفاده کنیم سرعت سایت پایین می آید اما باید گفت اگر وب سایت های معروف مانند فیس بوک را بررسی کنید این باور غلط را کنار خواهید گذاشت.

چگونگی تاثیر گواهینامه ssl بر سئو

تاثیر گواهینامه ssl بر سئوگوگل تأیید کرده است که یک وب سایت ایمن که دارای گواهینامه SSL می باشد نسبت به وب سایت های نا امن بدون گواهی SSL تمایز خواهد داشت و در رتبه بندی گوگل تاثیرگذار است. با این وجود تنها گواهینامه ssl نیست که بر سئو و رتبه سایت تاثیر دارد و عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارند که رتبه ی وب سایت را تحت تاثیر قرار دهند. لازم به ذکر است که داشتن گواهینامه SSL باعث افزایش جادویی وب سایت شما در صدر صفحات نتایج موتور جستجو نمی شودو شما باید سایر فاکتورهای SEO را در نظر بگیرید. چندین سایت را برای تاثیر گواهینامه ssl بر سئو سایت یا رتبه بندی سایت مورد بررسی قرار گرفته اند که از آن می توان دریافت وب سایت هایی که از این گواهینامه استفاده نموده اند دارای رتبه ی بالاتری در صفحات دارند.
پیشرفت در تجربه کاربربدون شک می توان گفت وجود گواهینامه SSL در وب سایت شما باعث بهبود چشمگیر تجربه کاربر خواهد شد.در حال حاضر بسیاری از مرورگرهای اینترنتی از جمله  Google Chromeهنگام بازدید از وب سایت های نا امن بدون گواهینامه SSL ، هشدارهای به کاربر خواهند داد که باعث می شود کاربران از ماندن در آن وب سایت به شدت جلوگیری کنند. Google نیز از آنجایی که کاربر وقت کمتری را در وب سایت می گذارد و سریعا وب سایت را ترک می کند رتبه ی کمتری به آن ها خواهد داد که نتیجه آن کاهش بازدید آن خواهد بود.وب سایت هایی که تجارت الکترونیکی دارند اگر از گواهینامه ssl استفاده نکنند کاربران به آن ها اعتماد نخواهند کرد و میزان فروش این وب سایت ها کاهش می یابد.
تمامی این موارد گواه بر تاثیر گواهینامه ssl بر سئو به صورت مثبت دارد . شما می توانید با تهیه ی این پروتکل علاوه بر ایمن سازی سایت بر سئو و جایگاه آن در گوگل نیز تاثیر بگذارید میهن هاستینگ با ارائه و انجام اقدامات سئو و بهینه سازی به شما در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط

نظر شما