افزایش نصب اپلیکیشن از چه راه هایی امکان پذیر است؟

نوشته شده توسط: محمد

افزایش نصب اپلیکیشن با چه روش هایی میسر می شود؟ همه ی شما استارت اپ های عزیز و همچنین کسانی که کارشان مبنی بر اپلیکیشن های موبایلی است، خوب می دانید تصور این که بعد از کلی زحمت و طراحی اپلیکیشن و انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی اگر بازخورد مدنظرتان محقق نشود یا آمار نصب اپلیکیشن شما پایین باشد خیلی ناامید کننده است. نگرانی شما بابت این موضوع کاملا منطقی است اما ما در این مقاله قصد داریم راه های مختلف افزایش نصب اپلیکیشن را برایتان توضیح دهیم که با استفاده از این روش ها می توانید اپلیکیشن خود را به دیگران بشناسید و آمار نصب آن را بالا ببرید. خواهشمندیم ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان  با متخصصان میهن هاستینگ در ارتباط باشید.

روش های افزایش نصب اپلیکیشن چیست؟

شبکه های اجتماعی: از مرسوم ترین روش ها، استفاده از شبکه های اجتمایی نظیر تلگرام و اینستاگرام و…می باشد. شبکه های اجتماعی به دلیل استفاده زیاد کاربران از آن ها میتواند مکان مناسبی برای تبلیغات اپلیکیشن باشد تا میزان نصب آن افزایش یابد. شما دراین شبکه ها همانند “تلگرام” همواره می توانید فایل نصبی یا لینک دانلود را برای کاربران در دسترس قرار دهید اما بزرگترین عیب آن عدم شناسایی کاربران واقعی و صرف هزینه ی زیاد برای تبلیغ است.
وب سایت ها: وب سایت هایی که بازیدکننده ی زیادی دارند نیز می توانند به شما برای تبلیغ اپلیکیشن کمک زیادی بکنند ولی برای این کار لازم است هزینه ی زیادی مصرف کنید تا بنر تبلیغاتی شما در این سایت ها قرار گیرد.
افزایش نصب اپلیکیشن به کمک تبلیغات کلیکی گوگل: یکی از سریع ترین، مطمئن ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای افزایش نصب برنامه  می باشد که به کمک راه اندازی کمپین های google ads برای برنامه ی خودتان نصب دریافت نمایید. شما با این روش، زمانی که کاربراپلیکیشن شما را دریافت و نصب کرده باشد هزینه ای پرداخت خواهید کرد.
این روش مزیت های زیادی برایتان خواهد داشت :۱) شما امکان تبلیغ سریع در گوگل ادوردز را خواهید داشت و می توانید در فاصله ی زمانی کم میزان نصب اپلیکیشن خود را به طور چشم گیر افزایش دهید. ۲) google adwords می تواند اپلیکیشن شما را به صورت هدفمند به کاربرانی که به حیطه کار اپلیکیشن شما علاقه دارند و برنامه شما همچنان نصب نکرده اند به نمایش بگذارد.۳) گوگل ادوردز به شما این امکان را می دهد تا اپلیکیشن با توجه  به موقعیت جغرافیایی دلخواهتان برای کاربران نشان داده شود.
روش های افزایش نصب اپلیکیشن
بهینه سازی برنامه در اپ استور:
برای آن که اپلیکشن شما دیده شود رتبه ی آن در فروشگاه های اپلیکیشن مانند app store برای سیستم های ios و گوگل پلی و یا بازار برای سیستم های اندرویدی افزایش یابد باید صفحه ی اپلیکیشن خود را بهینه سازی کنید که به این فرایند ASO می گویند. می توان به طور قاطع بیان نمود که یکی دیگر از راه های افزایش نصب اپلیکیشن استفاده از کلید واژه های مناسب و رعایت سئو و بهینه سازی در برنامه می باشد زیرا موتورهای جستجو در اپ استور، سرچ را با توجه به کلید واژه های صفحه ی اپلیکیشن انجام می دهند برای کاربران به نمایش می گذارند. بهینه نمودن برنامه شامل مراحلی است که در ادامه آنها را به طور مختصر نام برده ایم.
مراحل بهینه سازی اپ:

  • شناخت رقبا و مشتریان
  • نام گذاری درست و با معنا برای اپلیکیشن
  • استفاده از حداکثر کلمه کلیدی
  • توضیح قابل قبول برای معرفی برنامه
  • استفاده از ویژگی های بصری (آیکون) منحصر به فرد
  • استفاده از تصاویر و ویدیوها جهت تصور فضای اپ برای کاربران قبل از نصب آن
  • تنظیم سرویس محلی (هماهنگی زبان مورد استفاده در اپ با زبان کاربران)
  • آپدیت مداوم اپلیکیشن
  • فراهم نمودن زمینه ثبت نظرات مثبت و امتیازدهی

افزایش نصب اپلیکیشن با ارسال نوتیفیکیشن
افزایش نصب اپلیکیشن به روش ارسال نوتیفیکیشن: این روش یکی از ارزان ترین و بهترین روش های افزایش تعداد نصب برنامه است. به کمک ارسال پوش نوتیفیکیشن شما قادر خواهید بود محصولات و خدمات خود را به سمع و نظر کاربران برسانید. ارسال نوتیفیکیشن مزیت های قابل توجهی دارد، همانطور که گفته شد این روش از ارزان ترین راه های تبلیغ می باشد.از دیگر مزایای ارسال نوتیفیکیشن این است که کاربران واقعی می توانند اپلیکیشن شما را نصب کنند این امر سبب بالا رفتن تعداد نصب برنامه خواهد شد.
اما چگونه می توانید نوتیفیکیشن ارسال نمایید و نصب آپلیکیشن خود را افزایش دهید؟ شما با واگذار کردن تبلیغات به مجریان آن می توانید نتیجه ی مثبتی از این روش بگیرید. این مجریان یا همان توسع دهندگان اپ های مختلف و فراوانی با تعداد کاربران زیاد دارند.
جمع بندی: شما با استفاده از روش های تبلیغ شامل ارسال نوتیفیکیشن، تبلیغات کلیکی گوگل و بهینه سازی اپلیکیشن در اپ استور می توانید میزان نصب اپ خود را بالا ببرید و بازخوردی که انتظارش را دارید دریافت نمایید. تیم حرفه ای میهن هاستینگ با تجربه ی بالایی که دارد می تواند شما را دراین راه همراهی کند تا به هدف مطلوب خود برسید.

مطالب مرتبط

نظر شما