ایجاد اکانت دولوپر گوگل پلی برای انتشار اپلیکیشن به چه صورت است؟

نوشته شده توسط: محمد
ایجاد اکانت دولوپر اپ

ایجاد اکانت دولوپر گوگل پلی به چه صورت است؟ چرا اکانت دولوپر اهمیت بسزایی در انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور دارد؟ برای شما عزیزان این سوال ممکن است مطرح شود که آیا ایجاد این اکانت امری ضروری است یا خیر؟ برنامه نویسان بعد از ساخت یک اپلیکیشن به دنبال این هستند که بتوانند اپ خود را انتشار دهند و آن را توسعه دهند برای رسیدن به هدف خود نیاز است ابتدا عضوی از توسعه دهندگان گوگل شوند و یک اکانت developer گوگلی پلی برای خود بسازند. با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ایجاد اکانت دولوپر گوگل پلی و مزایای این کانت مهم در گوگل آشنا کنیم.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان می توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید.

کارشناس میهن هاستینگ

اهمیت و چگونگی ایجاد اکانت دولوپر گوگل پلی

برای آن که بتوانید از طریق اینترنت کسب و کاری موفق راه اندازی کنید واپ خود را توسعه دهید باید برای اپلیکیشن خود تبلیغاتی مفید و کارساز داشته باشید . شما با انتشار و قراردادن اپ در google play و app store می توانید آن را برای کاربران خود به نمایش بگذارید. این امر نیازمند ساخت اکانت دولوپرگوگل پلی یا اپ استور خواهد بود.
ایجاد حساب توسعه دهنده گوگل پلی کار دچاری نیست شما بعد از طی چند مرحله و در عرض صرف مدت زمان کوتاهی امکان ساخت این اکانت را خواهید داشت. مشکل اساسی که وجود دارد اینست که شما برای داشتن حساب کاربری google play developer  ملزم به پرداخت ۲۵ دلار هستید که البته به دلیل تحریم هایی که برای ایران وجود دارد امکان پرداخت به صورت ارز برای ایرانیان نیست اما نگران این مشکل نباشید ما در میهن هاستینگ آن را حل کرده ایم. در ادامه چگونگی آن را برای شما آشکار خواهیم کرد.
مراحل ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

  • اولین کاری که شما باید انجام دهید اینست که در صفحه ی ایجاد حساب گوگل کنسول ثبت نام و Create an Account را انتخاب کرده و آن را تکمیل نمایید.
  • سپس با قوانین و مقررات مربوط به این ابزار موفقت کنید به عبارت دیگر توافق نامه مربوط به انتشار توسعه گوگل پلی را بپذیرید.
  • در ادامه هزینه ی پرداختی به میزان ۲۵ دلار را میپردازید.
  • پس ایجاد اکانت دولوپر گوگل پلی از طرف google یک ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

مزایای ایجاد اکانت دولوپر گوگل پلی چیست؟
هراکانت دولوپری برای کاربران مزایای بسیار زیادی دارد. اولین گام بعد از انتشار برنامه در گوگل پلی این است که بتوانید روی ASO کار کنید. بهینه سازی اپلیکشین در استور گوگل این مزایا را دارد که اپلیکیشن شما با کلمات کلیدی مد نظرتان سرچ اول گوگل پلی می شود! به این ترتیب بدون هزینه مشتری های خود را جذب می کنید زیرا گوگل پلی به شما اعتبار می بخشد. کارهای بهینه سازی روی اپلیکیشن هم زمان بر است و هم نیاز به لاگین شدن مداوم دارد. بنابراین اگر اکانت دولوپر به شخص شما اختصاص داده شود، دسترسی به آن بسیار راحت می باشد. همچنین می توانید به راحتی در هر لحظه اپلیکیشن خود را آپدیت نمایید.
با ایجاد اکانت دولوپر گوگل شما می توانید به تحلیل و بررسی نحوه ی نمایش و نصب کاربران بپردازید و بر همین اساس بسیاری از مشکلات و ایرادات اپلیکیشن مشخص شده و در آپدیت های بعدی رفع می گردد.

  • Developer میان توسعه دهندگان شناخته خواهد شد.
  • شما قادر خواهید بود اپلیکیشن خود را برای هزاران کاربر به نمایش بگذارید و میزان نصب اپ زیاد خواهد شد.
  • از دیگر مزایای این حساب میتوان به توانایی براقراری ارتباط با استفاده کنندگان وسایل اندرویدی اشاره نمود.
  • مهم ترین مزیت ی می توان نام برد امکان دریافت پشتیبانی از جانب گوگل است.

ایجاد اکانت دولوپر اپل
ایجاد حساب developer اپل در اپ استور
تصور کنید شما یک برنامه نویس ماهر هستید که یک اپلیکیشن عالی را برای ios تولید کرده اید و قصد دارید که دارندگان ios اپ شما را در فروشگاه اپ استور ببینند و آن را نصب نمایند و همچنین  می خواهید که میزان نصب اپ خود را افزایش دهید پس شما باید یک اکانت دولوپر اپل داشته باشید تا به اهداف خود برسید.
روش ساخت یک حساب دولوپر اپل چگونه است؟

  • اولین مرحله برای ایجاد این اکانت مراجعه به سایت دولوپر اپل است و بعد از آن باید در قسمت بالا سمت راست گزینه ی Account را انتخاب نمایید.
  • اگر تا به الان اپل آیدی نداشته اید برای ایجاد حساب developer به آن احتیاج خواهید داشت پس قبل از هر اقدامی apple iD بسازید. اگر اپل آیدی دارید بعد از مرحله اول که برایتان توضیح دادیم مشخصات اپل آیدی خود را وارد نمایید تا به حساب اپل خود وارد شوید.
  • پس از ورود به حساب دولوپربعد از قبول قوانین مربوطه روی گزینه Join the Apple Developer Program کلیک نمایید.
  • گزینه Enroll را انتخاب نمایید تا توضیحات مربوط به نوع اکانت دولوپر برای شما نمایش داده شود و بعد از آن Start Your Enrollment را انتخاب کنید.
  • در این مرحله شما باید نوع اکانت خود را مشخص نمایید و گزینه ی Continue را انتخاب نمایید.
  • اطلاعات درخواستی را تکمیل و مقررات آن را بپذیرید و روی Continue کلیک نمایید.
  • جهت تمایل به تمدید سالیانه گزینه تمدید را زده و گزینه ی Purchase را انتخاب نمایید.
  • مخصات اپل آیدی خود را وارد نموده Sign In را انتخاب و وارد صفحه پرداخت شوید.
  • در این قسمت باید ۹۹دلار پرداخت نمایید روی Continue کلیک نمایید.

همانطور که گفته شد برای ایجاد اکانت دولوپر گوگلی پلی و اپل شما ملزم به پرداخت هزینه به دلار هستید این کار از جانب گوگل  به دلیل جلوگیری از منتشر شدن اپ های بی ارزش یا اسپم است. همچنین به دلیل تحریم های ایران مشکلاتی در پرداخت این هزینه پیش خواهد آمد یا حتی حساب دولوپری که در ایران ساخته شده اند از طرف گوگل بسته شود. ما در میهن هاستینگ با ارائه مستر کارت این مشکل را برای شما حل کرده ایم شما به کمک مستر کارت می توانید حساب دولوپرخود را بسازید. با هر مستر کارت می توان ۴ حساب توسعه دهنده (developer) ساخت اما ممکن است با بسته شدن یک اپ و اکانت از جانب گوگل دیگر اکانت ها نیز بسته شوند با دریافت مستر کارت اختصاصی از ما این مشکل نیز برطرف خواهد شد.
ایجاد اکانت دولوپر گوگل پلی
نکات مهم:

  • برای ایجاد حساب developer از آی پی ایرانی استفاده نکنید.
  • برای ایجاد هر حساب دولوپر از یک آدرس Gmail می توانید استفاده کنید.
  • جهت ساخت اکانت developer از ویزا کارت و گیف کارت نیز می توان استفاده نمود که هزینه ی کمتری نسب به مستر کارت دارد اما مشکلی که وجود دارد اینست که بعد از مدت کوتاهی حساب شما بسته خواهد شد.

تیم اپلیکیشن و ساخت اکانت های گوگل پلی به صورت ۲۴ ساعته آماده ی پاسخگویی و خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

 

مطالب مرتبط

نظر شما